Reisgeno(o)t(e) gezocht; Into the Wild / Around the World

Hoi!

Ik ben Thomas, 24 jaar en net afgestudeerd. Aangezien de banenmarkt op dit moment niet erg aantrekkelijk is ben ik me aan het oriënteren op een reis met onbepaalde duur. Heb geen vaste bestemmingen maar Scandinavië en Azië lijken me mooi. Mijn voorkeur gaat uit naar een vertrek rond januari/februari. Om het low budget te houden wil ik (voor zover mogelijk) het vliegtuig vermijden, couchsurfen, kamperen en tussendoor werken.

Plannen: veel van de wereld zien, flexibel, onderweg (vrijwilligers)werk doen, low budget, combinatie van natuur & cultuur, mensen ontmoeten, jezelf ontdekken, minimalistisch leven, etc.!

Wie lijkt het leuk om samen dit avontuur aan te gaan? Wellicht heb jij andere ideeën en kunnen we elkaars plannen combineren. Ik hoor graag van jouw plannen! :slight_smile:

Met vriendelijke groet,
Thomas

Mijn visie komt overeen met die van jouw…
Hoe lang ben je va plan te gaan? ik zou zowiezo niet in januari vertrekken , maar ten vroegst eind juli…
Wil je Amerika en Afrika ook doen?

Hoi!

Ik sta open voor Amerika en Afrika. Dat wordt een uitdaging zonder vliegen :slight_smile: Je zou eventueel in juli kunnen aansluiten. Wat zijn jouw plannen?

Ik zou dan waarschijnlijk in augustus na Mexico zitten erna zoek ik iets om verder te komen, weet jij al waar jij gaat zitten…
Kan ik je anders op facebook vinden of mail?
dat gaat me namelijker sneller af :wink:

Pm!

Mochten jullie/1 van jullie nog richting Afrika/Kenia komen, je bent van harte welkom in Ukunda! (Zuidkust)
Ik woon hier met mijn keniaanse man en 10-maanden oude dochtertje. Een simpele kamer in een guesthouse voor locals heb je hier al vanaf 350shilling (€3,50)pn en voor eten en drinken ben je ook amper wat kwijt. Natuurlijk kan ik je ook aan meer toeristische slaapplekken helpen, maar krijg van jullie posts het idee dat zoiets prima voor jullie zou zijn. (ik kan het mis hebben natuurlijk) Ik zou het leuk vinden jullie alles in dit geweldige land te laten zien, de vriendelijke gastvrije mensen, de fantastisch mooie natuur, het échte keniaanse leven… Ook kan ik jullie helpen bij het boeken van georganiseerde uitjes of andere dingen. Mail me maar als jullie vragen hebben :wink: vind ik alleen maar leuk! marriettevdvelde@hotmail.com

Groetjes Marriette

Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer

Bedankt voor je reactie Marriette! Mocht ik in Kenia belanden neem ik zeker contact op. :wink:

Karibu! (you‘re welcome) :wink:

Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer

Dag Thomas,

Ik ben van plan om op korte termijn een lange wereldreis (geen vaste einddatum) te maken. Azie staat ook bij mij op de lijst (Azie/Skandinavie ben ik al eens voor iets meer dan een maand geweest). Ik heb redelijk wat ervaring in het backpack reizen (verschillende keren 3 maanden weg geweest) en de film “Into the Wild” is voor mij bij deze reis ook een soort lijdraad (behalve het in mijn eentje in de natuur verblijven). Low budget reizen (jouw combinatie van natuur & cultuur, mensen ontmoeten, jezelf ontdekken, minimalistisch leven) zoals in de film lijkt me echt super en ik sta heel erg open voor de spontaniteit van een “Into the Wild” Backpack reis.
Ik zit zelf te denken om nog in 2013 te vertrekken maar heb ook nog niets concreets.

Groetjes en ik hoor graag van je, Marco