Reisgenootje gezocht voor verre reis vanaf Januari 2014

Via deze weg zoek ik een avontuurlijk reismaatje voor een mooi ver weg avontuur! Mijn voorkeur gaat uit naar (Zuid) Afrika, Australie/Nieuw Zeeland en als 3e Azie. Ik bedoel dan uiteraard 1 van deze 3 werelddelen. Ik kan vertrekken vanaf begin januari en wil eind april terug zijn. Low-budget, couchsurfen, eventueel liften (indien veilig genoeg), vrijwilligerswerk, relaxed reizen, trekking, zijn zaken die oa op mij van toepassing zijn.
Ik heb zelf in totaal 2,5 jaar met veel plezier in Latijns-amerika gereisd (backpackend), zowat alles over land en in een rustig tempo. Ik ben een energieke, vrolijke, vrouw van 36.
Vindt je het ook gezelliger reizen met een reismaatje, en heb je gelijksoortige plannen, laat t me weten en wie weet gaan we samen de wijde wereld in!
Groeten Miriam

Hoi Miriam,

Ik ben Eric, 36 jaar en heb een paar keer gebackpacked, maar vond dat niet zo geslaagd in mijn eentje. Het maakt mij niet zoveel uit waar de reis heen gaat (hoef alleen niet perse naar zuidamerika), maar wil niet meer alleen reizen. Couchsurfen lijkt mij ook erg leuk om eens te doen. Wil je eens verder kletsen via e-mail of facebook oid?

Hallo allebei!
Mochten jullie in je Afrika-reis Kenia aandoen, dan ben je van harte welkom in Ukunda, Kenia (zuidkust). Ik (33jr) woon hier nu permanent vanaf april 2012 samen met man en dochter van net 1jr. Prachtig land, fantastisch gastvrije mensen, en ontzettend mooie natuur/cultuur. Natuurlijk wil ik je ook graag helpen met al je vragen en evt. boekingen. Mail me gerust op:marriettevdvelde@hotmail.com

Groetjes Marriette

marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Via Wereldwijzer app

Ok, dankjewel Mariette, ik noteer het. :slight_smile:
Ik vind Afrika een beetje eng (misschien onterecht) om zomaar even doorheen te reizen eerlijk gezegd, dus wat adresjes zijn welkom!

Afrika kan op zich prima bereisd worden, maar je moet je wel goed voorbereiden. Waar ga je heen (en zeker ook waar niet!), hoe reis je, wanneer, welke (ongeschreven) regels moet je je aan houden, enz. Het is natuurlijk een continent met veel armoede en waar armoede is, is criminaliteit, maar de vele mooie dingen die je hier (nog) wel kan vinden, hoeveel waardering mensen (nog) voor het kleine kunnen hebben en hoe men met elkaar omgaat, de prachtige natuur, het ongerepte, het pure, de gastvrijheid, het tevreden zijn en het leven nemen zoals het is, zonder de hoop op beter te verliezen, dat vind je hier ook vooral (ik spreek voornamelijk over Kenia, want heb niet door heel Afrika gereisd, helaas…)

Maar neem zeker contact op als je het “aandurfd“ :wink:

Via Wereldwijzer app