Wereldreis februari 2014

Hallo medereizigers!

In februari 2014 ben ik van plan een wereldreis te maken van 6 maanden of langer, hierbij zoek ik nog een leuke reisgenoot vrouw of man maakt mij niet uit.

Wat ik zoek in mijn reis:

• Avontuur
  • Natuur
  • Feesten
  • Strand
  • Cultuur
  • vrij zijn:)
  • Steden

Nog even wat over mij zelf! Mijn naam is Thomas en ben 24 jaar, ik heb Facilitymanagement gestudeerd aan de Hanze in Groningen. Ik werk nu 2,5 jaar fulltime en heb dus mooi wat geld gespaard.

Ik hoop dat ik via hier een leuke reisgenote of reisgenoot kan vinden!

Groetjes,

Thomas

1 like

Je zou ook gewoon alleen kunnen starten en onderweg leuke mensen ontmoeten, waarmee je stukken samen reist. :slight_smile: (Dat bevalt mij altijd prima!)

Ja klopt! Ik heb nog nooit alleen gereisd maar zit er wel sterk over na te denken… Hoor daar veel positieve verhalen over:)

… dan weet je tenminste ook of het klikt met iemand… en het is ook veel vrijblijvender. Als je onderweg even aanhaakt bij iemand of een groepje, is het veel makkelijker om te zeggen dat je weer een andere kant op gaat.
Maar als je al van tevoren in Nederland afspreekt om samen te gaan reizen, is dat gelijk zo beladen en krijg je bijna een soort ‘uitmaken’ als je toch liever alleen verder wilt op een gegeven moment (bv. omdat het niet klikt of jullie reisstijlen te ver uiteen lopen).

Dus sowieso, ook als je wel al iemand vindt van tevoren, zou ik daar echt een middagje over gaan praten samen: wat verwacht je, hoe is je reisstijl, ben je een uitslaper of juist niet, wil je veel musea en bezienswaardigheden af lopen of hou je juist van op pleintjes hangen en het leven van daar aan je voorbij laten trekken? Of veel sportieve dingen ondernemen? Wat voor dingen vind je leuk en niet leuk, hoe ga je om met vervelende kereltjes die wat van je willen, of juist met gezellige groepen (maar die misschien veel zuipen of zelfs drugs gebruiken, met gevaar van buitenlandse gevangenis) waarbij je misschien wel of niet wilt aanhaken / kamer mee delen / lift in auto mee nemen. Hoeveel geld wil je ongeveer besteden, wil de ene misschien zelf koken en de andere de hele tijd luxe uit eten?? En is het okee om af en toe een middag alleen wat te doen, of zelfs de wegen te scheiden voor langere tijd of gewoon te stoppen met samen reizen als het niet klikt? Als je dat van tevoren allemaal bespreekt, ligt er al minder druk op. Dat doe ik ook als ik 3 weekjes op vakantie ga met iemand. Je zit wel 24/7 op elkaars lip…

Oh ja en je hebt ook niet vermeld naar welke landen je denkt te gaan.

Mocht je nog vragen hebben over alleen reizen versus samen, laat maar horen! Ik heb beide veel gedaan.

Succes en veel voorpret nog gewenst!

Hahah dat is een hele waslijst:D Ik zal hier goed over nadenken. Qua landen sta ik open wil ik samen overleggen.

Bedankt voor de info!

Hoi Thomas,

ik ben zelf voor dan ook plannen aan het maken.
Weet je al wel welke richting je op zou willen? Je zegt dat landen bespreekbaar zijn, maar je moet zelf denk wel een voorkeur hebben?

Als je van te voren afspreekt met iemand om samen te reizen, kan je ook afspreken om alleen het begin samen te doen. Ben je onderweg en je wilt beide een andere kant op, dan moet dit kunnen lijkt mij.

Groetjes, Nathalie

Ik zal nog wat over mezelf vertellen:
Ik ben Nathalie, kom uit Amstelveen en ben 23 jaar. Ik heb ook de opleiding facility management gedaan, maar dan op InHolland in Diemen!
Ik ben 2 jaar werkzaam in Amsterdam en heb redelijk wat budget (heb eind vorig jaar besloten dat ik graag op reis zou willen gaan)

Misschien gaat een vriendin van mij mee op reis, maar die weet het bij lange na nog niet zeker. Ik heb ook nog nooit eerder alleen gereisd, dus een deel samen doen is wel fijn.

Hoi Nathalie!

Ah we lijken wel wat op elkaar. Een vriend van mij wil ook graag maar die weet niet of hij het kan rond krijgen met zijn geld. Mijn voorkeur gaat uit naar midden en zuid Amerika, Afrika en Azie. Heb al redelijk veel van Azie gezien en vind het daar geweldig.

Wat me ook leuk lijkt is om met een camper door Australie te reizen, ik sta voor heel veel dingen open:)

Wanneer zou jij weg willen?

groetjes,

Thomas

Hoi Thomas,

Ja idd! Vond het ook wel leuk om te lezen dat je Facility Management hebt gedaan!

Qua reizen gaat mijn voorkeur uit naar Azie en zuid Amerika. Heb in Azie alleen Bali en een deel van China mogen verkennen en in zuid Amerika heb ik helemaal niets, maar het lijkt mij geweldig! Ik heb Australie niet direct op mijn lijstje staan, maar hier valt zeker over te praten! Ik moet ook voor een deel praten voor die vriendin van zij, zoland zij wel de planning heeft om mee te gaan maar het nog niet zeker weet, haar idee gaat voornamelijk uit naar Azie en dan in het bijzonder Japan.

Mijn planning is voor mijn verjaardag volgend jaar weg te zijn. Ik ben 11 maart jarig, dus mijn idee is om eind febrari/ begin maart weg te zijn. Ligt er ook een beetje aan wanneer ik stop met werken.

Groetjes,
Nathalie

Krijg jij onbetaald verlof of neem je ontslag?