Mijn naam is Jacqueline en ben 21 jaar.
Ik heb mij aangemeld omdat ik van plan ben om na de zomervakantie een reis te maken door europa.
Ik wou het liefs veel verder weg. Maar omdat ik het voor het eerst helemaal alleen ver weg ga hou ik het iets dichter bij huis! hoefd niet verkeerd te zijn natuurlijk.
vanuit geneve vlieg ik naar brussel.
en neem vanuit brussel de trein naar roosendaal.
Ik heb alles wat ik wil doen al een beetje uitgezocht.
maar nu de planning nog…
Ik kan zo lang weg blijven als ik wil ivm geen verplichtingen kwa werk of school.
Alleen financiel moet alles lukken
Nou dit ben ik en wil ik gaan doen.
Als iemand tips heeft of leuke ervaringen, hoor ik dat graag!
Leuke trip, zoiets gelijks heb ik ook een aantal jaren geleden gedaan met een vriend. Wij hadden een interrail ticket geboekt. Opzich voordelig, alleen moesten we voor de TGV elke keer extra betalen waardoor het op eens een stuk duurder werd. Aangezien jij alle tijd hebt (wij hadden maar 3 weken) hoef je natuurlijk niet de hele tijd met de TGV te reizen.
Wij zijn overigens tussen Parijs en Barcelona gestopt in Montepellier, iets wat toeristisch maar zeker een leuke plek om even te stoppen.
Dat is wel een leuke tip om is te gaan kijken of dat wat is!
Leuk.
Was europa een leuke trip om te maken?
en inderdaad met de treinreizen moet ik nog veel uitzoeken of ik een soort abbonement neem voor een bepaalde tijd op treinen, of inderdaad gewoon hele tijd betalen.
gelukkig is het in sommige landen toch wel goedkoop om met de trein te reizen. Maar dat komt wel goed
Dat moet je inderdaad even uitzoeken! Op zich zijn interrails erg gemakkelijk en horen ze voordeliger te zijn. Als je tenminste gewoon met de boemel treinen gaat ( wat natuurlijk ook veel leuker is). De plekken waar jij naar toe wilt zijn allemaal erg mooi, maar ook wat prijzig. Wat betreft hostels, als je lid wordt van CJP krijg je een kortingskaart op international hostels, veel scheelt het niet maar toch!
veel korting krijg je inderdaad niet maar als alles nog het zelfde is als een jaar of 10 terug krijg je ook een lijst met adressen van de hostels in europa en dat is dan wel weer lekker handig
Ik probeer eigelijk zo veel mogelijk op campinga te verblijven in de buurt.
Toch goedkoper.
En een beetje rond half augustus, begin september zijn de meeste Nederlandse toeristen verdwenen, dus hopelijk meer plek voor mij en mijn tentje.
:cheer:
Lijkt me een hele leuke reis:cheer: En je komt op mooie plaatsen.
Hoeveel tijd heb je?
Ik snap je reisplan niet zo nl, (maar misschien komt dat ook door de tijd die je hebt gepland)
Waarom vlieg je niet naar Lissabon en reis je dan per trein verder naar naar het noorden en oosten (via Porto,Madrid,Barcelona,Nice env. )
En dan op de terugweg vanuit Geneve via Parijs naar huis (kan ook per trein).
Nu heb je er 2 vluchten in zitten,dat wordt er dan 1 naar het beginpunt en daarbij dan evt zo’n interrail ticket.
Dat lijkt mij een logischer route
Wat een mooi vooruitzicht om voor onbepaalde tijd te gaan reizen door Europa. Ben je al op Europa Forum geweest? Daar kunj tips lezen en je vragen stellen over de reis die je wilt maken. Veel plezier met de voorbereidingen en je uiteindelijke reis.