Interrail rondreis europa

heey allemaal!

ik ben een meisje van 17 en ik ga van de zomer samen met een vriendin van 18 interrailen door europa, omdat we dan als het goed is geslaagd zijn.

dit is de route die we van plan zijn te nemen is:

parijs-biarritz-barcelona-lyon-milaan-rome-bari-athene-thessaloniki-belgrado-ljubljana-praag-berlijn

we willen vooral in hostels slapen…

heeft iemand nog tips voor ons?

bedankt!

Ik heb zelf twee jaar geleden een maand door Europa geinterraild. Heb zelf de route Kopenhagen-Oslo-Balestrand-Oslo-Munchen-Praag-Bratislava-Boedapest-Wenen-Brussel-Dublin-Glasgow-Inverness-Edinburgh-Aberdeen getreind…

Heb echt een supergave tijd gehad! Raad het iedereen aan…

Hmm, tips… Ik denk dat mijn grootste tip eigenlijk is: Plan niet teveel…
Ikzelf ben twee jaar geleden op de bonnefooi gegaan. Had een maandkaart gekocht (alle zones), en heb ter plaatse alles geregeld. Ik en mijn reisgenoot hadden allebei een hele waslijst vol plaatsen die we graag wilden zien… maarja, omdat we allebei maar 1 maand de tijd hadden hebben we geprobeerd zoveel mogelijk steden daarin te proppen… We hebben hierdoor heel erg veel kunnen zien, en heel veel plaatsen bezocht… maar eigenlijk geen tijd gehad om een plaats echt te bezoeken…

Verder: Als je een creditcard hebt: neem hem mee!
Deze kan je gebruiken om online je hostels te reseververen (www.hostelworld.com, www.gomio.com etcetera…). Op sommige plaatsen kan je ook zonder reservering terecht, maar over het algemeen zitten hostels vol gedurende het hoogseizoen (maar kan je wel 1/2 dagen van tevoren met gemak een overnachting regelen).

Meestal kan je ook bellen naar hostels, maar men neemt liever geen telefonische reserveringen aan, en daarnaast: bellen in het buitenland is vaak prijzig…