Voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Elma, 30 jaar en sinds een paar jaren aan het reizen geslagen.

Ik ben net terug uit Jordanië en voor mijn volgend reis (deze zomer) naar India en Nepal ben ik bezig om een beetje de do’s en don’ts uit te zoeken. Vandaar dat ik hier ook een profiel aangemaakt heb, hopelijk komen er nog leuke tips bij.

Groetjes,
Elma

Hoi Elma;welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar India en Nepal !
India is mooi, maar ook erg druk, vies en kan heel overweldigend zijn.
Wat betreft het transport in India,je moet er rekening mee houden dat de afstanden groot zijn en het vervoer erg traag,dikwijls rijden de treinen daar maar zo’n 40km per uur.
Een goede plek om een bezoek aan Delhi te beginnen is het Qutub Complex, een historische site met als blikvanger de 71 meter hoge Qutub-minaret en de Qutub Moskee.
Recht tegenover Chadni Chowk, de hoofdstraat van Old Delhi en tevens de beroemdste van India, ligt het Rode Fort. Het monumentale gebouw is een nationaal symbool voor dit land.
Alom aangeprezen als een van dé bezienswaardigheden van Delhi is de Lotustempel,beslist de moeite waard om daar eens naar toe te gaan Elma!
Wat betreft Nepal:
Voor een onvergetelijke kennismaking met Nepal kun je prima terecht in de Kathmandu Vallei. De regio kenmerkt zich door een afwisselend landschap, schitterende vergezichten op de hoogste toppen van de Himalaya, authentieke dorpjes en vele stupa’s, pagodentempels en andere heiligdommen.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd terecht in het Indiaforum of het Nepalforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je voorbereidingen Elma !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.