Ik ben Jeannette en woon in Rotterdam. Ik heb al veel reizen gemaakt (naar china mexico cuba chili ) maar altijd met een reisorganisatie. In september ga ik een reis naar Tibet maken met een vriendin. We hebben een gids en een chauffeur daar. we gaan Mount Kailash lopen. Wie heeft er ervaring met het lopen op hoogte en eventuele hoogteziekte verschijnselen.
Andere tips zijn ook welkom
Hoi Jeannette,
Welkom op wereldwijzer,
Het mystieke Tibet heeft al eeuwen een enorme aantrekkingskracht op avonturiers en reizigers die geïnteresseerd zijn in het boeddhisme en de oorspronkelijke Tibetaanse bonreligie. In het desolate landschap van West-Tibet, een van de meest afgelegen oorden ter wereld, liggen de heiligste boeddhistische plaatsen. Naast de Kailash en het Manasarovarmeer bevinden zich hier verschillende grotten.
De meeste mensen, die niet gewend zijn zich naar grote hoogte te begeven en zich hier bovendien erg inspannen, krijgen last van de hoogte.
Hoogteziekte kan zich voordoen boven de 2500 meter. Als de juiste voorzorgsmaatregelen worden genomen, zal het in veruit de meeste gevallen slechts gaan om lichte symptomen van voorbijgaande aard. Slechts in 1 à 2 % van de gevallen komen ernstige verschijnselen voor, die zonder passend handelen tot de dood kunnen leiden. De symptomen van hoogteziekte mogen daarom absoluut niet worden veronachtzaamd.
Wanneer je je op grote hoogte niet goed voelt, moet je aannemen dat er sprake is van hoogteziekte, tenzij er overduidelijk een andere oorzaak is.De meeste oorzaken van hoogteziekte zijn,
geringere aanwezigheid van zuurstof en geringere luchtdruk, waaraan het lichaam zich moeilijk of onvoldoende aanpast, veelal door te snelle stijging.
Nou indien je nog met vragen zit over Tibet Jeannette,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het reiscafe van het Tibetforum hier aanklikken
Wens je nog veel suc6 met je reisplannen naar Mount Kailash! Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van Mount Kailash