voorstel rondreis Noordereiland

Hier volgt een voorstel voor een rondreis over het Noordereiland. Ik ben niet overal geweest.

Auckland
eventueel Northland
Auckland
Rangitoto Island
Waiheke Island
Coromandel Peninsula
Great Barrier Island
Coromandel Peninsula
Tauranga
Opotiki
East Cape
Gisborne
Waioeka Gorge
Opotiki
Rotorua
Te Urewera National Park
Wairoa
Mahia Peninsula
Wairoa
Napier
Taupo
Turangi
Waiouru
Tongariro
Taumarunui
Stratford
New Plymouth
Cape Egmont
Wanganui
Levin
Wellngton

Het is niet zo, dat alle plaatsen en plekken aandachtspunten zijn. Ik heb in een atlas geprobeerd te kijken wat een logische route is met inachtneming van een aantal aandachtspunten. Die aandachtspunten zijn als volgt: Auckland, Rangitoto Island, Waiheke Island, Coromandel Peninsula, Great Barrier Island, East Cape, Gisborne, Waioeka Gorge, Rotorua, Te Urewera National Park, Mahia Peninsula, Napier, Lake Taupo, Tongariro National Park, Cape Egmont, Wellington.

Het is niet zo, dat alle plaatsen en plekken aandachtspunten zijn. Ik heb in een atlas geprobeerd te kijken wat een logische route is met inachtneming van een aantal aandachtspunten. Die aandachtspunten zijn als volgt: Auckland, Rangitoto Island, Waiheke Island, Coromandel Peninsula, Great Barrier Island, East Cape, Gisborne, Waioeka Gorge, Rotorua, Te Urewera National Park, Mahia Peninsula, Napier, Lake Taupo, Tongariro National Park, Cape Egmont, Wellington.

Verder zou het logisch moeten zijn, dat vanuit Coromandel Peninsula ferries gaan naar Great Barrier Island. Van waaruit vertrekken die? Ik heb niet anders gevonden dan vanuit Auckland. In Nederland zou dat ondenkbaar zijn Vanuit Groningen hoef ik toch ook niet naar Amsterdam om met de boot naar Schiermonnikoog te gaan? Bij het maken van genoemd schema ben ik er gemakshalve van uitgegaan, dat toch wel ergens op Coromadel Peninsula wel een boot vertrekt naar Great Barrier Island. Wie weet hier wat van af? Je kunt ook nog vliegen vanuit Auckland en Whangarei (Northland).

Je kunt wel met de boot vanuit Oraplu Bay op Waiheke Island naar Coromandel. Van Auckland naar Rangitoto Island en Waiheke Island gaan ook boten.

Voorlopig heb ik nog geen plannen voor een 2e reis naar Nieuw Zeeland. Ik ben ook niet op alle aandachtsplekken geweest. Via youtube zie ik wel eens wat moois. Het mag zo zijn, dat het Zuidereiland wat meer aandacht verdient, maar ik vind het niet raadzaam om vlotjes door het Noordereiland te trekken om zo veel mogelijk tijd over te houden voor het Zuidereiland.