reisschema noorden Nieuw zeeland

24/okt arrival auckland
25/okt explore auckland
26/okt Pick up auto – visit Muriwai Gannet Colony (41km)- door naar Waipoua forest(229km)
Omapere (31km)
27/okt Omapere -Kaitaia-Cape Reinga
Cape Reinga-Waipapakauri
28/okt Waipapakauri– explore bay of islands-Paihia
29/okt Paihia explore Bay of Islands
30/okt Paihia- Thames
31/okt explore Coromandel region
(hot water beach – Cathedral Cove – Karangaheke Gorge-Pauanui
1/nov Pauanui-Tauranga-Te Puke-Rotorua
2/nov explore Rotoroa
3/nov Rotorua- Lake taupo – Tongarino NP
4/nov TongarinoNP
5/nov TongarinoNP- Wellington

Hallo is mijn reisschema voor het noordereiland haalbaar of toch nog wat aan passingen.hebben eigenlijk niet meer tijd om alles grondig te bezoeken.
Grs Rob:idea:

Volgens mij moet je niet zo lang in Northland (noordwestelijk noordereiland) blijven hangen. Maak ook een uitstapje naar het verre oosten van het noordereiland. En ook Cape Egmont in het westen. Zie ook mijn opmerkingen in andere topics.

1 like

Leuk schema wat ook goed te doen is. Jammer dat je in het eerste deel niet in Whangarei stopt, dat vonden wij zeker een van de leukste plaatsen.
En de laatste rit naar Wellington is te lang, persoonlijk zou ik hier een tussenstop maken in Whanganui bijvoorbeeld.

1 like

Denk aan The Forgotten Highway, highway nr 43, van Taumarunui naar Stratford. Stratford ligt niet ver van Egmont NP met Mount Taranaki / Mount Egmont. Ik heb begrepen, dat highway 43 een aanrader is. Dit is in het westen van het Noordereiland.

Ook de moeite waard is aan de oostzijde van het Noordereiland de route Opotiki - Matawai - Gisborne door de Waioeka Gorge en de kustroute Napier - Gisborne - Opotiki.