Voorstel Reisbureau

Hallo allemaal,

We kregen het volgende voorstel van het reisbureau.

28/12 Auckland
30/12 Bay of Islands
01/01 Warkworth
02/01 Rotorua
04/01 Napier
06/01 Wellington
07/01 Abel Tasman
09/01 Punakaiki
10/01 Fox Glacier
11/01 Wanaka
12/01 Queenstown
14/01 Overnight Cruise Doubtful Sound
15/01 Te Anau
16/01 Invergargill
17/01 Dunedin
19/01 Lake Tekapo
21/01 Christchurch
22/01 Weer naar huis

Zelf vind ik het wat veel stops van maar 1 nacht en vraag me af of we niet beter voor af en toe een lange reisdag kunnen kiezen, maar dan wat vaker op bepaalde plekken twee (of drie nachten) verblijven.

Mijn twijfels zijn:

Volgens dit schema overnachten een dag in Warkworth (Nieuwjaarsdag!) en vraag me af of we niet beter de eerste nacht in Auckland op het vliegveld kunnen slapen (we komen om kwart voor twaalf 's nachts aan) om dat de volgende dag al naar Bay of Islands te gaan. En dan om Auckland te doen op de weg naar Rotorua i.p.v. Warkworth.

Ver zijn we nu twee nachten in Napier en een nacht in Wellington, maar dan zou ook andersom kunnen. Wat vinden jullie?

Een ander twijfel zit in Punakaiki. Volgens de routeplanner is Abel Tasman - Fox Glacier zes uur reiden. Met een stop van een paar uur in Punakaiki van een paar uur dan heb je wel een lange dag, maar dan ben je wel een hele dag in Fox Glacier. Is dit een optie?

Ook hoor ik verhalen dat Queenstown niet zo zeer voor onze doelgroep is (ik ben 55).

Ook vraag ik me af of die ene dag/nacht Invergargill wel de moeite waard is.

Ik ben heel benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.

Reeds dank,

Peter

Hoi Peter, welkom op Wereldwijzer! Je kunt je reisschema het beste posten in ons Nieuw Zeeland forum, daar krijg je de meeste reacties.