alweer een hele poos geleden heb ik jullie om tips gevraagd om mijn dochter van 15 over te halen om mee te gaan naar Thailand. Daar heb ik toen hele leuke reacties op gekregen van meerdere mensen op dit forum. Waarvoor dank! :chin:
Ondertussen zijn de tickets geboekt (we vliegen met Air Berlin vanaf Dusseldorf) en we vertrekken op 20 juli voor 4 weken naar Thailand. Mijn dochter vindt nog steeds 3 weken ruim voldoende, maar ik denk dat als ze eenmaal in een hangmat ligt op Koh Samui, dat dat ene weekje er ook nog wel bij kan. Speciaal voor haar heb ik regelmatig internetcafe (kan ze even msn-en met vriendinnen) en dagje niks doen in het schema opgenomen.
Ondertussen heb ik natuurlijk in reisgidsen gebladerd en op dit forum gelezen en heb bijgaand voorlopig reisschema gemaakt.
Ik ben erg benieuwd of jullie denken dat dit te doen is en of jullie nog specifieke tips hebben voor het reizen tussen de diverse lokaties (trein/vliegtuig/bus misschien?) Ik wil het een beetje rustig aan doen, omdat ik ook wel een beetje opzie tegen de hitte, eerlijk gezegd.
Dag 1 - di 20-07 – Vertrek uit Dusseldorf – AB7150
Dag 2 – wo 21-07 – Aankomst Bangkok (BKK) Naar hotel (welk hotel ?) Paar uur slapen ‘sMiddags boottocht?
Dag 3 – do 22-07 - BKK - ‘sOchtends Paleis bezoeken ‘sMiddags uitrusten / zwemmen / Internetcafe
Dag 4 – vr 23-07 - BKK Fietstocht met Co van Kessel? - Tempel Wat Po?
Dag 5 – zat 24-07 BKK -> Ayutthaya Per trein naar Ayutthaya – spullen naar hotel (welk hotel ?) Bezoek brengen
aan het historische park Ayutthaya
Dag 6 – zon 25-07 Ayutthaya - Niks doen Zwemmen / lezen / Internetcafe
Dag 7 – ma 26-07 Ayutthaya - Dagtrip naar Ang Thong of Lop Buri
Dag 8 – di 27-07 Ayutthaya - Bezoek aan Nat. park Khao Yai / of gewoon niks doen
Dag 9 – wo 28-07 Ayutthaya -> Chiang Mai Met de trein naar Chiang Mai Hotel / resort: ?
Dag 10 – do 29-07 Chiang Mai - Dagje niks doen Zwemmen / lezen / Internetcafe
Dag 11 – vr 30-07 Chiang Mai - Kookcursus - Nightmarket
Dag 12 – zat 31-07 Chiang Mai - Olifantenpark? / Shoppen
Dag 13 – zon 1-08 Chiang Mai - Dagje niks doen / Zwemmen / lezen / Internetcafe
Dag 14 – ma 2-08 Chiang Mai - Doi Suthep?
Dag 15 – di 3-08 Chiang Mai -> Koh Samui - Binnenlandse vlucht naar Koh Samui (met Air Asia?) Resort op Koh
Samui?
Dag 16 – wo 4-08 Koh Samui - Dagje niks doen / Zwemmen / lezen / Internetcafe
Dag 17 – do 5-08 Koh Samui - Snorkelen / Zwemmen / lezen
Dag 18 – vr 6-08 Koh Samui - Snorkelen / Zwemmen / lezen
Dag 19 – zat 7-08 Koh Samui - Natuurpark ???
Dag 20 – zon 8-08 Koh Samui - Snorkelen / Zwemmen / lezen
Dag 21 – ma 9-08 Koh Samui - ???
Dag 22 – di 10-08 Koh Samui - ???
Dag 23 – wo 11-08 Koh Samui - Boottocht naar Koh Phangan?
Dag 24 – do 12-08 Koh Samui – Bangkok - Binnenlandse vlucht van Koh Samui naar Bangkok? / of anders reizen?
Misschien op andere dag reizen ivm feestdag?
Dag 25 – vr 13-08 Bangkok Hotel: (welk hotel ?) Uitrusten van de reis / zwemmen
Dag 26 – zat 14-08 - Bangkok - Pretpark buiten BKK
Dag 27 – zon 15-08 - Bangkok - Lumpini Park
Dag 28 – ma 16-08 - Bangkok- Internetcafe / shoppen
Dag 29 – di 17-08- Bangkok - Inpakken
Dag 30 – wo 18-08 BKK - > Dusseldorf Vertrek: 11.15 uur - Vlucht van BKK - > Dusseldorf Aankomst: 18.05 uur
Ik sta open voor alle tips en/of wijzigingen :wereld:
Groetjes, Jozien
1 ding je kan met air asia niet direct naar koh samui vliegen, alleen bangkok airways en thai air viegen direct naar samui.
air asia vliegt naar surat thani, vandaar kun je de bus naar donsak nemen en dan de boor naar samui
Je bezoekt nu een markt in Chieng Mai, maar wellicht is de weekendmarkt in BKK ook een aanrader. Geef ze wat zakgeld, en laat ze zelf eens proberen te onderhandelen met de Thai en af te dingen op het leuke T-shirt of het paar schoenen. Bovendien is het wellicht ook leuk voor hen om wat souveniers mee te nemen van de grote reis.
Lopburi is denk ik wel leuk voor de kids vanwege de aapjes die er zitten.
bedankt voor de tip voor het vliegen naar Koh Samui met een andere maatschappij dan Air Asia. Ik had begrepen dat Air Asia goed en goedkoop is. Zijn de andere vliegmaatschappijen echt veel duurder of valt dat wel mee?
Groetjes,
Jozien
fijn om te horen dat je het een gevarieerd schema vindt met een lekker rustig tempo. Vooral dat laatste vind ik wel belangrijk.
Bedankt voor de andere tips!
Vliegen op Samui is in verhouding erg duur ja, komt door het alleenrecht wat BangkokAirways heeft (vliegveld is hun eigendom). Schijnt dat ze een andere maatschappij moesten toelaten en daar hebben ze met Thai niet de goedkoopste uitgekozen (zakelijk gezien slim natuurlijk). Ben zelf ook nog aan het kijken om misschien via Surat Tani te vliegen en vandaar de boot, wellicht dat het met 4 personen financieel gezien aantrekkelijker is, al is rechtstreeks op Samui wel erg relaxed
In jullie planning zit je wel lang op Samui waar je veel zwemmen/snorkelen hebt opgenomen. Misschien een idee om Koh Tao mee te pakken? Vlieg je op Samui, zak je halverwege af naar Koh Tao en vandaar met Lomprayah een gecombineerde boot/busrit terug naar BKK (scheelt ook weer). Toch weer een andere omgeving, maar prima af te reizen. Misschien ook wat voor je dochter, op Koh Tao is het uitgaansleven lekker relaxed, Samui hangt er een heel andere sfeer (ook erg tof, maar voor 15 jaar denk ik wat te)
Misschien nog een tip, zoek op Samui de plek waar je zit een beetje slim uit, als je elke dag naar Chaweng wil met de taxi tikt het nog wel door met de huidige koers (verleden jaar 400THB enkele reis voor taxi vanaf Mae Nam naar Chaweng…). Net als het vliegtuig zijn ook de taxi’s daar prijzig
:chin:Leuk te horen dat je dochter nu wel mee wilt haar vriendinnen zullen wel jaloers zijn
Het schema is zeker te doen ik zelf zal de boottocht combineren met een bezoek aan What pho en paleis
je laatste week bkk zal ik ook wat korter houden om dat je de eerste week ook al wat dagen verblijft in bkk
Wat Jenny schrijft is zeker ook de moeite waar de een van de avond markten van bkk
voor je dochter(en je zelf) is het regel matig bezoeken van een van de vele kapsalons en nagel verzorgings zaken ook een optie Thaise dames laten bijna elke dag hun haar wel even wassen en fohnen in een van deze salons
succes met het voorbereiden van de reis
ps waarom staan er vraag tekentjes bij je hotel keuzes?
Ik zie een paar dode momenten in de dagen dat je verblijft in Chiangmai.
Dag 12:Olifantenpark die in Mae Rim ligt kun je combineren met de snake en orcideeenfarm (ligt dicht bij elkaar)
Dag 14:heb je alleen Doi Suthep op je programma staan,kun je eventueel combineren met de mooie dierentuin van Chiangmai.Ben er verleden maand nog naar toegeweest,voor je dochter is dit ideaal.Animatie kinderen:het sneeuwhuis,van een berg met een go-car naar beneden glijden,een ritje met de monorail trein…etc!
Als je een hotel zoekt met zwembad en niet ver gelegen van de night-market,kan ik het vriendelijke Ch hotel aanbieden;deze hotel heeft alle nutsvoorzieningen.
Ook is er een buitenzwembad een jacuzzi&massage salon aanwezig.
Er is een gratis pendeldienst van het vliegveld naar het hotel en terug.Dit hotel is gelegen aan de Charoenprathed rd 10 soi 8(op een neuslengte van de avondmarkt)
Voor vervoer in Chiangmaitown kun je een red-pickup taxi nemen om je te verplaatsen(prijs=20bath per persoon)gegroet:georgessiam.
Ik zie dat jullie op dag 3 het Koninklijk Paleis & Wat Phra Kaew willen bezoeken en op dag 4 de Wat Po.
Ik zou dit op een dag doen. 's Ochtends niet al te laat naar het Koninklijk Paleis & Wat Phra Kaew gaan (met een beetje mazzel ontloop je de grootste drukte enigszins) en hierna verder gaan naar de Wat Po. Hierna kan je evt nog een bootje naar de andere kant van de rivier pakken om de Wat Arun (Tempel van de Dageraad) te bezoeken.
Deze bezienswaardigheden liggen allemaal vrij dicht bij elkaar en zijn dan ook gemakkelijk op 1 dag te bezoeken. Kan me voorstellen dat jongeren na het zien van een paar tempels al snel verveeld zijn, dus als jullie deze tempels op 1 dag zouden bezoeken hoeft ze niet de volgende dag weeeeeeeer een tempel te bezoeken…
De ‘goedkoopste’ vluchten van Bangkok Airways tussen Bangkok en Ko Samui v.v. zijn over het algemeen de eerste vlucht en de laatste vlucht van de dag, de zgn Early Bird en Night Owl vluchten.
Laatste dagen in Bangkok: shoppen in MBK (MahBoonKrong, zeer populaire shoppingmall bij jongeren, er zijn ook bowlingbanen, dus als de kinderen willen bowlen kan dat ook), snakefarm (kan je combineren met Lumpini Park, ligt er dichtbij), grote aquarium in shoppingmall Siam Paragon.
Op 12 augustus is het idd moederdag, maar met drukte zal het op deze dag best meevallen. Is niet zo dat alle Thai dan opeens gaan reizen (i.t.t. bijvoorbeeld Songkran).
kun je me wat meer vertellen over de sfeer op Koh Samui? Wat bedoel je met dat het tof is, maar voor 15 jaar wat te? Mijn dochter is nog niet erg toe aan stappen enzo, die wil het vooral lekker rustig aan doen en ontspannen.
Groetjes,
ik heb nog niet van mijn dochter gehoord of haar vriendinnen jaloers zijn, maar gelukkig wil ze nu wel mee. Daar ben ik blij om.
De vraagtekens die ik heb staan bij de hotels, betekenen dat ik nog niet weet naar welk hotel/resort we zullen gaan. De 1e nachten in BKK wil ik wel vantevoren boeken, maar de rest komt waarschijnlijk pas als we er zijn. Of is dat onverstandig?
Hotels voor ieders beurs,zou er niet van wakker liggen,ikzelf boek altijd terplaatsen.
Ook nog een tip moest je eventueel in de backpackerswijk vertoeven,altijd rond 9uur informeren ofdat er een kamer beschikbaar is,de meeste mensen checken dan uit rond dit uur.gegroet:georgessiam.
Ik deel de mening van Dave niet om het paleis en de Wat Po op een dag te doen. Ze liggen weliswaar naast elkaar, maar je zult zoveel indrukken op een dag te verwerken hebben dat je niet kan genieten. Zeker kinderen niet - denk ik.
Andere aanrader: neem eens de river bus, desnoods naar de eindstop en terug. Lekker relax op een bootje zitten en mensen kijken, het leven langs de rivier, even geen verkeer… Ik vind zo’n trip altijd wel leuk! Als je niet ver wilt, kun je ook een bootje naar de Wat Arun nemen.
Ben met alles eens wat je schrijft Jenny,een rivierboot voor een traject van Satorn naar Nontabury voor slechts 13bath(oranje flag)touristenboot legt een beperkte afstand af(pier Wat Po/Banglampu)prijs 18bath.Maar nu komt het lieve Jenny,ben ik het oneens wat je verteld over Wat Po,dit kun je gemakkelijk zien op 15minuten(prijs entree=50bath)En nu dat je er toch bent kun je net zo goed het paleis gaan bezichtigen,waar je wel 2uurtjes moet voor uittrekken.Ook kun je als je nog tijd moest over hebben,Wat Arun aandoen.Hoe te bereiken:pier Wat Po een overzetboot nemen voor slechts 3bath naar de overkant.Entree Wat Arun =20bath.gegroet:georgessiam.:chin:
Mss KAN de Wat Po voor sommigen in 15 min, ik kan het niet… Rondkijken, ff zitten om dingen op me in te laten werken, foto’s maken, weer ff zitten, praatje maken…
Ik val hier heel erg door de mand als een trage reiziger Da’s optimaal genieten voor mij.
Het is idd maar net wat je prettig vindt. Kinderen zullen sowieso veel indrukken opdoen, ook alleen al van de stad zelf, de drukte en chaos etc etc.
Persoonlijk heb ik aan 1,5 - 2 uur voldoende voor Grand Palace, Wat Po heb ik in 30 - 45 minuten wel gezien. Kinderen vinden een tempelbezoek over het algemeen niet heel bijzonder (uiteraard zijn er uitzonderingen) en hebben het vaak na 1 of 2 tempels wel gezien. Als je dan op 1 dag deze 3 tempels bezoekt, kan je iig tegen de kids zeggen dat er de komende dagen geen tempels meer bezocht worden.
Verkeer in Bangkok is natuurlijk ook een crime… Ik weet niet in welk deel van Bangkok jullie een hotel willen boeken, maar als dit hotel niet al te dichtbij deze tempels is, lijkt het me niet prettig om de volgende dag weer terug te moeten om de Wat Po te bezichtigen.
Doelde meer op het uitgaansgebied in Chaweng en Lamai. Daar vind je de grote clubs en vele barretjes met bijbehorend uitgaanspubliek, maar als je dochter nog niet van het stappen is zul je daar vast ook niet terecht komen.
Samui is natuurlijk veel groter en bied veel ruimte om relaxed te ontspannen.
Je schema ziet er goed uit, vooral als je al deze tips meeneemt. Maar dan nog steeds, je vakantie zal wel goed komen! Maak je daar maar geen zorgen om .
Ik wil nog even terug komen op het boeken van een hotel ter plaatse, het scheelt vaak redelijk wat als je via internet boekt. Dus als je de hotels niet van tevoren zou vastleggen, probeer dan als je dochter wat gaat msn’en in een internet café even mee te gaan. En dan kun jij het hotel voor die avond even vastleggen!
ik ben een hele tijd niet op het forum actief geweest, oa omdat ik het allemaal wel heel spannend vond wat er in Thailand gebeurde.
Inmiddels lijkt de rust weergekeerd en begin ik heel erg uit te kijken naar onze vakantie! Afgelopen woensdag de vaccinaties gehaald (Voor ons Hep. A en DTP, voor de kinderen alleen Hep.A).
We vertrekken over 39 dagen! >>>
Op dinsdag 20 juli vliegen we vanaf Dusseldorf (vertrektijd 17.30 uur) en komen woensdagochtend in Bangkok aan om 9.15 uur.
Wat is de handigste manier om vanaf het vliegveld naar ons hotel (Somerset Lake Point - 41 Sukhumvit Soi 16, Sukhumvit Road) te gaan?
Gewoon een taxi nemen? De skytrain is niet beschikbaar vanaf het vliegveld, toch?
Daar staat ook onze planning opnieuw in. Ik heb nog niet alle tips verwerkt. Mijn dochter wil ook nog graag naar Krabi, omdat een vriendin van haar daar waarschijnlijk ook heen gaat. Al weet ik nog niet goed hoe ik eea moet combineren.
Ja hoor, gewoon de taxi nemen, is het makkelijkst !
De airport link (trein) richting stad zijn ze volgens mij nog steeds aan het testen…
Leuk dat jullie een reisblog hebben aangemaakt, ga zeker af en toe even kijken ! Maar het echte aftellen is voor jullie nu dus begonnen ! Goed vooruitzicht hoor !!!