Voorbereiding vakantie naar Rusland

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af wat voor voorbereidingen jullie getroffen hebben tegen een aantal risico’s die je toch loopt tijdens een reis in Rusland.

Hebben jullie bijvoorbeeld:

• verzekeringen afgesloten tegen diefstal?
  • Expres gebruik gemaakt van een georganiseerde reis, zodat je minder risico’s loopt?
  • Een bepaald vervoersmiddel gemeden, ivm onveiligheid?
  • Bepaalde gebieden gemeden, ivm onrust of kans op natuurrampen?
  • Vaccinaties tegen bepaalde ziektes?

Ik ben benieuwd hoe jullie je hebben voorbereid op een reis!

Alvast bedankt!

Welkom, toekomstig Ruslandganger!

Ik heb je vragen in ieder geval beantwoord. Ik heb ook meteen een wedervraag: Waar wil je precies heen?
Mocht je zelf nog vragen hebben over wat dan ook, dan hoor ik dat graag.

1. Ik sluit telkens een kortlopende reisverzekering af en ben bij diefstal dan verzekerd tot 2500 euro.
  2. Op wat voor risico’s doel je? Aangezien ik vaker op familiebezoek ga met mijn man, is een georganiseerde reis niet nodig. Een aantal jaren geleden ben ik echter ook met mijn vader naar Rusland geweest en dit hebben we via een reisbureau geregeld, omdat dit gemakkelijker was.
  3. Nooit iets gemeden en ik zie hier ook geen aanleiding toe. (lees: bus, tram, metro, trein)
  4. De Noord-Kaukasus wordt niet aangeraden om naartoe te reizen. Gebieden als Tsjetsjenië, Dagestan en Ingoesjetië worden afgeraden om naartoe te reizen.
  5. Nee, nooit gedaan. Er zijn dan ook geen verplichte vaccinaties. Wel zou je je in kunnen laten enten tegen Hepatitis A en DTP, maar ik geloof dat dit bij meerdere (vakantie)landen wordt genoemd.