Met mijn bus naar Rusland

Ik wil naar Moskou rijden met mijn bus USA VAN op LPG en Benzine .
wil vanuit Finland naar V,Burg st Petersburg ,Moskou rijden is er iemand die dit recentelijk gedaan heeft? en kan diegene me wat tips geven over de reis en vooral over de papier winkel (want dat schijnt moeilijk te zijn ) kom zelf al enige tijd in Rusland vanaf 94 ben er ongeveer 8 keer geweest vliegen en trein en heb er wat vrienden wonen die me wel willen helpen maar iedere tip is welkom ,groeten Nico Bos

Ik heb recentelijk door Rusland gereisd met de motor, het is niet zo ingewikkeld als dat het lijkt.
De papierwinkel begint met visum plus uitnodigingsbrief en dat is hetzelfde als met vliegtuig en trein.

Verzekering:
bij vele maatschappijen staat rusland niet op de groene kaart, je kan aan de grens een verzekering afsluiten of vooraf in NL (Ingosur)
Wat ook een mogelijkheid is om over te stappen naar een verzekeringsmaatschappij die rusland dekking heeft, bijvoorbeeld Unive.
Aan de grens krijg je een soort voertuigdocument mee die bij het verlaten van het land weer ingeleverd wordt, dit is dus naast de gebruikelijke migratiekaart. Houd ook rekening met het feit dat er kosten zijn aan de grens, het is handig om zo’n 500 roebel bij je te hebben. Vaak kun je aan de grens wel geld wisselen, er staan voor de grens verzekerings en geldwissel mannetjes klaar.
benzine tanken doe je na vooruitbetaling, leer je benzine meter goed kennen want het is het handigste om in een keer de juiste hoeveelheid benzine te bestellen.
Tankstations zijn er zat.

bedankt voor je reactie ,Vroeg me ook af hoe de wegen daar zijn ? hoorde dat de weg van st Petersburg naar Moskou slecht is of is dat inmiddels verholpen ? Volgens mij kan je ook lpg tanken in Rusland ?ik zal dat eens navragen bij mijn vrienden daar . gelukkig is de benzine is aanmerkelijk goedkoper in rusland dan in het ,westen" bedankt Nico

Ik heb weinig LPG gezien daar maar eerlijk gezegd ook niet zo op gelet, de weg tussen Moscow en st Petersburg is wel redelijk. Is voor een deel driebaans dus met zo’n wissel strook, die wisselstrook is vaak wel kort en er is veel vrachtverkeer. Halverwege heb je een stuk waar vaak vrachtwagens in de berm liggen, ik kwam er zeker acht tegen op een trace van 100Km.

Nou dat laatste klinkt hoopvol !.ik ga in september dus ga snel mijn visum aanvragen .en wat info inwinnen heb met de motor in veel landen gereden en met deze bus alleen in Europa ook Oost Europese landen maar dit is nieuw voor me .we waren eigenlijk van plan om met deze bus en wat motors naar Mongolie te rijden als soort vakantie maar de crisis heeft ook bij mijn Russische vrienden toegeslagen dus geen lange trip dit jaar dus ga ik maar bij ze op bezoek met de bus .in ieder geval bedankt voor de snelle reactie Nico

Ja ik ga volgend jaar met de motor naar de diverse —stan landen, wil oa de Pamir highway rijden

ja ik wil al jaren naar Azie:vak02: door Rusland met de motor maar kind en tijd gebrek hebben me altijd weerhouden om het te doen doen .heb er nu wel de tijd voor alleen financieel moet het wat beter gaan. zodat ik wat langer weg kan blijven .las zo,n beetje over de tochten die jij gemaakt hebt ben jalours ! Nico