Voorbereiding op overtocht

Hoi,

Met het zicht op een functie op Curacao per aug/sep moet ik voorbereidingen gaan treffen. Het volgende vroeg ik me af:

-Ik heb voor de eerste periode (1e drie maanden) een gemeubileerd appartement/huisje nodig. Het moet geen studentenhuis zijn en het moet er veilig zijn. Welke buurten of verhuurders zijn aanbevelenswaardig?

-Vanuit mijn huidige functie in NL krijg ik 3 maanden verlof om deze nieuwe functie ‘uit te proberen’. Valt de nieuwe functie tegen, dan kan ik terug naar NL. Tegen welke problemen loop ik op op Curacao op basis van deze methode? Mag ik bv wel op Cur werken en salaris ontvangen terwijl ik in NL ook nog formeel werk heb (verlof) en zelfs salaris ontvang?

-Waar vind ik een praktisch overzicht (lijstje) van welke documenten ik mee moet nemen als ik me wil kunnen inschrijven op Curacao?

-Als ik op Cur blijf, dien ik me alsnog uit te schrijven uit NL. Kan dit vanaf Cur?

-Welk verhuisbedrijf is geschikt, betrouwbaar en betaalbaar voor de overtocht van mijn spullen?

-Ik wil ter plekke spoedig contact leggen met andere Nederlanders/lokalen die er wonen en werken. Zijn er (sport) verenigingen of netwerkborrels?

Alvast dank voor de antwoorden.

groet,
Jan Willem

Hoi,

Op de site van www.antillenhuis.nl kan je al aardig wat informatie vinden.

Succes met alles!

Gr Nicole