Graag tips emigratie naar Curacao

Ook wij (man, vrouw en kinderen) willen graag naar curacao. Mijn man is momenteel meewerkend chef in een meubelmakerij en kan op curacao eventueel voor zichzelf werken. Ik zit in de verzorging. Ik ben niet beroerd om mijn handen uit de mouwen te steken. Ik vraag me af of het echt noodzakelijk is om met het hele huisraad te verhuizen? Zijn er echt geen instanties die de overtocht vergoeden? We gaan liever vandaag dan morgen. Hoe kunnen we alles het handigst en snel aanpakken. Nu kunnen we het nog. Is er alleen maar hulp voor minimaal afgestudeerde HBO-ers?
Alle tips zijn welkom.

Marisol,

Ik wil je niet demotiveren en er is zeker niet alleen hulp voor afgestudeerde HBO’s. Maar ik zou je echt aanraden alles goed op een rijtje te hebben alvorens je die stap maakt. Ik snap dat je leiever vandaag dat morgen gaat maar haastige spoed is zelden goed, en zeker bij deze stap.

En zoals ik het lees weet nog je man of jij wat je precies wil gaan doen. Zou je eventueel daar willen wonen zal je toch een plan moeten hebben anders heb je de kans dat je geen verguning krijgt. Je moet dus kunnen aantonen dat je een zeker minimaal een bestaans vermogen hebt of dat daar zou gaat krijgen.

Over het vergoeden van de overtocht van meubelen etc, heb ik geen weet, je zal er echt zelf voor moeten betalen.

Hallo Daisy,
Wat fijn dat je zo snel reageert.
We sparen al een tijdje en gaan zeker niet over een nacht ijs. Er zijn ook kinderen in het spel. Mijn man is geboren curacoenaar en we kennen het eiland van vakanties. We brainstormen al een tijdje en willen graag de mening en ervaringen van anderen horen over: (met- of zonder ) huisraad de overtocht maken, mogelijkheden voor werk.

Hey marisol,

Oooh ok… nu snap ik het al beter.
Het meenemen van huisraad kan idd wel, dat gaat meestal in containers. Hoeveel dat precies kost zou ik niet weten.

En voor werk kan je contact zoeken met de instanties waar je eventueel zou willen werken. Ik zou dit dan per mail of telefoon doen, dan heb je de meeste kans op reactie.

Op internet vind je ook vaak interessante blogs over mensen die in hetzelfde schuitje zitten of zaten… kijk eens op
[EMAIL=“brendaengino@web-log.nl”]brendaengino.web-log.nl
wellicht kunnen hun jou meer infomeren.