Na twee jaar voorbereiding is het bijna zo ver
begin 2010 verhuis ik
Ik zou graag met mensen in contact komen die net als ik
er gaan wonen, net wonen of tijdelijk op Curaçao verblijven.
zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
Gezellig!!!
Ik kom eind januari naar curacao en blijf daar voorgoed.
Ik wil er kunst gaan maken en natuurlijk niewe mensen leren kennen.
Biertje, happy hour mambo:vak02: groetjes mir
Ik heb een baan aangeboden gekregen op curacao en ik ben nu aan het nadenken of ik er op in ga.
Hoe ben jij tot de beslissing gekomen? Hoe heb je de knop doorgehakt? Wat laat je achter in NL?
Ben wel benieuwd hoe mensen deze grote beslissing hebben genomen…
Je weet wat je nu hebt…binnen 9 uur kun je weer thuis zijn!
Gewoon gaan, lekker buitenleven en nieuwe avonturen aan durven.
Ik heb mijn huur huis opgezegd alles weggegeven aan vrienden en familie. Baan opgezegd, wat overigens mijn gaafste baan ooit was.
Dierbare spullen ingepakt, die staan klaar om te verschepen. Nog even mn verjaardag vieren tevens afscheidsfeestje 24 januari en de 26e vertrek ik.
Wel alleen, maar als je alleen gaat ontmoet je sneller nieuwe mensen denk ik. Juist nu ik weer vrijgezel ben houd niemand me tegen en is het makkelijk de knoop door te hakken. Ik zeg: gewoon doen, anders heb je later spijt! succes met de keus. groetjes mir:dag:
Je bent inderdaad binnen een paar uur weer in NL.
Ik heb drie jaar geleden al stage gelopen voor 6 maanden. Die tijd was prachtig en wil ook heel graag terug.
Ik zit alleen met een koophuis wat ik 2 jaar geleden heb gekocht, dus ik ga die dan denk ik maar eerst verhuren voor 2/3 jaar (tot wanneer de crisistijd over is) en het dan verkopen.
Zelf ben ik ook pas weer vrijgezel, dus ben ook lekker alleen.
Je hebt daar snel genoeg vrienden gemaakt dus dat zie ik zeker niet als probleem.
Tja een koophuis, tevens je gevangenis…geen goede rede om in NL te blijven. Ik ken het, heb ook een tijdje een koophuis gehad.
Verhuren lijkt me echt een goed idee! Je dromen navolgen, weinig mensen die het aandurven. Gewoon in het diepe springen, alles komt altijd weer goed! Er in geloven… Je kent het eiland al, zo groot is het niet.
De zon en de gekleurde huisjes, de stranden maken het al zo leuk. Als je vrij bent heb je vakantie.
succes.:zon02:
Ja het is even afwachten op het contractvoorstel wat ik krijg van het bedrijf, deze sturen ze me van de week. Dan is het kijken of ik mijn huis verhuurd krijg. Zodra dat het geval is vertrek ik ook gewoon. Kan niet wachten eigenlijk!
kunst maken schilderijen, muurschilderingen, beelden en meubels maken, interieurstyling, kunstenaars plein creeeren in pietermaai small. Ik heb hier in NL kunstacademie gedaan en 2,5 jaar als meubelmaakster gewerkt, een groot kunstwerk gemaakt in Drenthe en nu is het tijd om te vertrekken, mijn kunst hoort daar en niet in NL. Wat ga jij er doen? Neem je al je spullen mee? Of verhuur je je huis incl meubels? Waar woont je huis nu?
Kan je makkelijk je baan opzeggen?
groetjes mir:wereld:
Idd Dennis: gewoon doen! Ik had ook een goede en vooral erg leuke baan in NL en een koophuis. Wij hebben ongeveer 1.5 jaar geleden bedacht om naar Curacao te gaan en hebben ons huis in dec 2008 te koop gezet zodat het verkocht zou zijn in september 2009 als we weggingen. Dat is niet gelukt door de vreselijke tijd in NL mbt koophuizen dus wij hebben ons huis verhuurd voor een jaar. We hebben alles opgezegd, weggegeven en een paar dingen opgeslagen en zijn gegaan. We zitten hier nu 3 maanden en het bevalt erg goed! Je moet het idd gewoon doen, niet teveel bij nadenken want dan wordt het heel erg eng. Je kan maar beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan de dingen die je niet hebt gedaan … als je deze droom hebt gaat die nooit meer uit je hoofd tot je hem hebt waargemaakt. Anders blijf je altijd zeggen ‘haddik maar …’. En wat Mir zegt, als het niet bevalt of wat ook, dan pak je het vliegtuig en ga je weer terug. Succes met het avontuur en je keuze vooral!
ging het verhuren van je huis makkelijk? Heb je hem kaal verhuurd of gemeubileerd? Als je mij wat meer informatie hierover kan geven…graag!
Per mail, prive bericht of hier in het topic…