Vooraf reserveren of niet?

In de laatste week van augustus en de eerste twee weken van september gaan wij een rondreis maken in het zuidwesten van Amerika. We starten in Las Vegas waar we een camper huren om de diverse NP’s te bezoeken zoals GC, MV, Bryce, Zion, etc. Na een dag of 12 willen we weer in Las Vegas zijn en ruilen we de camper in voor een gewone auto. Vervolgens willen we in anderhalve week via Death Valley, Yosimite, San Francisco naar Los Angeles rijden. Vanuit Los Angeles vliegen we weer naar huis.

Is het verstandig om in deze periode campings, motels e.d. vooraf te reserveren?
Of kunnen we zonder problemen op de bonnefooi en is er altijd wel ergens een sta- of slaapplek te vinden?

Als je op campgrounds in de nationale parken wilt staan zul je moeten reserveren. Buiten de parken is vaak nogwel een plek te vinden. Realiseer je wel dat buiten de parken wel anderhalf uur rijden kan betekenen.

Wij kiezen er voor op in de parken te gaan staan. De plekken zijn vele malen ruimer en de omgeving is veel mooier. Vaak kun je de camper laten staan en gebruik maken van de shuttle bussen die in de parken rijden.

Yosemite moet je 5 maanden van te voren op de 15de van de maand reserveren.

Vorig jaar zijn wij de laatste 3 weken van september en de eerste week van oktober geweest en zelfs dan staan de campgrounds in de parken vol.

OP wil een auto huren vanaf Las Vegas maar ook voor de hotels in Yosemite moet reserveren. Ik vraag me af waarom je de RV inruilt voor een auto. Ben je net lekker gewend ga je hem weer inleveren en met Cruise America mag je met een RV tegenwoordig door Death Valley in de zomer.

Even een vraagje over dat reserveren op de campgrounds in de parken. Wij gaan ook in september en oktober maar kunnen (willen, eigenlijk) niet langer dan een week vantevoren boeken omdat we grotendeels op de bonnefooi gaan. Hoe ver vantevoren reserveren is gemiddeld noodzakelijk voor dergelijke campings (we hebben een tent, geen RV)? Ik las dat campings meestal de regel ‘first come first serve’ hanteren maar dat is dus blijkbaar niet zo?

Sommige campgrounds hebben first come, first serve. In Yosemite zijn die de campgrounds die niet in de valley liggen.
Wellicht is het met een tent iets makkelijker omdat je niet afhankelijk bent van de grote van de plek.
Als je niet van te voren wilt reserveren zul je de gok gewoon moeten nemen. Wellicht kun je een paar dagen van te voren kijken of er nog een plek is en deze reserveren. Is de campground vol dan kun je misschien geluk hebben, als je er vroeg bent, en er een plek geannuleerd.
Volgens mij zijn er voor tent kampeerders wel meer mogelijkheden om ergens te gaan staan. Maar dit zul je even moeten nakijken. Ik weet dat BLM gebieden vaak ook de mogelijkheid tot kamperen bieden.

1 like