Wij gaan deze zomer met onze tieners met een camper rondreizen in Amerika. Eerst paar dagen in SF, dan 21 dagen rondreizen en eindigen in Las Vegas. Wij houden van flexibiliteit en niet alles vastleggen, maar dat lijkt niet te kunnen bij de bekende National Parcs en de campings daarbinnen. Kan iemand ons vertellen wat de alternatieven zijn? Zijn er buiten de bekende campings ook goed mooie plekjes te vinden? https://www.wereldwijzer.nl/showpost.php?p=1183997
Een aantal van de nationale parken in het zuid westen van de VS zijn erg druk. Als je zonder reserveringen op pad gaat, dan denk ik dat je voor een groot deel van de trip altijd wel ‘ergens’ terecht kunt, maar mogelijk ook een paar keer een teleurstelling te verwerken krijgt.
Misschien is het een idee om een aantal dagen aan het begin (bv Yosemite, Seqouia) en aan het eind (Bryce, Zion) van de roadtrip vast te leggen en de tijd er tussen in zonder vaste planning te reizen.
Die link ‘hipcamp’ blijkt niet voor reizen met camper op te gaan, helaas. Wel hele mooie plekjes voor als we met tent zouden gaan… En alle plekken in de NPS waren binnen notime ‘uitverkocht’, ook voor het begin (yosimite) en Brice/Zion lukte het niet meer.
Heeft iemand nog n tip zodat we niet op de ‘asfalt’-opeenrijtje-RV sites terecht hoeven te komen??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums
Ik heb mij ook verbaasd over de drukte. Bijna niet meer mogelijk om in de NP te overnachten. Ik ben nu op zoek naar campings erom heen. De campingsite van Tioga tours is een handige tool.