Mogelijkheden mini-campervan huren

Hallo usa-liefhebbers!

In de zomer (juli) gaan ik met mijn vriend 22 dagen naar zuid-west USA. Start Las Vegas, de nationale parken, vervolgens naar yosemite, SF, PF highway naar eindpunt LA (onlangs topic hierover geplaatst). De tickets zijn geboekt.

Nu zit ik nog te dubben over ons verblijf daar. Normaliter (altijd in Europa)gaan we vaak kamperen, op de bonnefooi, en nemen soms hotels tussendoor. We houden van die vrijheid.

Het kamperen in de nationale parken lijkt ons helemaal te gek. Echter, het idee om (bijna) iedere dag de tent op te moeten zetten en af te breken, trekt ons niet erg:frown:. Nu zit ik te denken aan zo’n mini-campervan. Zo’n opgepimpt personenbusje. Het hoeft niet luxe te zijn.

Enig idee waar dit soort busjes te huren zijn? Ik vond ‘Lost Campers’, maar helaas zitten zij niet in Las Vegas.

Iemand verder ervaring met rondreizen met zo’n minivan? Kosten en beschikbaarheid campings?
En kun je met dit kleine type de steden in?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hi
Ik heb geen ervaring met RVs of CVs maar hier zijn enkele sites die wellicht kunnen helpen:
www.escapecampervans.com
www.lostcampersusa.com
www.motorhomesworldwide.com
www.vwsurfari.com
www.cheapacampa.com/default.aspx
Succes!
Yeehaw

Hoi hoi!

Klinkt als een onwijs leuk plan om te kamperen in de National Parks en lekker met een campervan erop uit te trekken! Heb je inmiddels al wat meer informatie gevonden?

Ik heb begrepen dat het nog helemaal niet zo goedkoop is om een campervan te huren, dat een auto + overnachtingen in motels/hostels zelfs goedkoper kan zijn. Maar het is natuurlijk wel een super ervaring om in zo’n campervan door Amerika te trekken!

Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn met een campervan in de stad te rijden maar of het ook prettig is is een tweede. Bovendien moet je rekening houden met parkeren, wat misschien niet overal mogelijk is (ik hoor van meerdere mensen dat het vinden van een parkeerplek in San Francisco erg moeilijk is).

Verder zal je bij sommige parken moeten reserveren om er te kunnen kamperen, daarvoor kan je op deze site kijken.

Ben benieuwd wat je uiteindelijke plannen precies gaan worden!

Ik ben ook benieuwd maar OP heeft niets meer van zich laten huren. Wij reizen altijd met een grote SUV en geen problemen in steden. het zal niet veel uitmaken of je met een SUV of een CV gaat.

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties! We zijn er echter nog steeds niet uit!!
Mini-campervan is inderdaad niet goedkoop. En reserveren blijft noodzakelijk. Dat is jammer, maar de ervaring in de nationale parken lijkt me super.

We gaan vanuit Las Vegas een ‘looping’ maken door de nationale parken. Dan via LV naar SF. Idee is om in SF op een camping bij de stad te gaan staan. Vandaar uit gaan we naar LA, het slotstuk van de reis. Daar willen we de campervan gaan inleveren, en dan nog 2 nachten in een hotel, alvorens we terugvliegen naar NL. Is LA goed te doen met OV?

Thanx alvast!

LA is niet echt goed te doen met het OV maar als je bv in Hollywood logeert kan je daar al heel wat zien en bv de ondergrondse naar Universal en de bus naar Sant Monica en Venice nemen. Veel verstand heb ik er echter niet van omdat we nooit met het OV reizen. (Nou ja, behalve de Cable Car in SF natuurlijk)

Hallo vaste forumgebruikers!

Bij deze wil ik jullie mededelen wat de uiteindelijke plannen zijn geworden, op basis van alle informatie die jullie kenners mij hebben gegeven! Nog bedankt!

We gaan vanuit Las Vegas 8 nachten kamperen in de bekende parken, spullen gehuurd via een organisatie in Boulder City. Ik heb nog gekeken naar een minicampervan, van escape campervans, maar helaas allemaal volgeboekt. Dus nu de goedkope, maar ook avontuurlijke optie!

Daarna leveren we spullen weer in op dezelfde plek en trekken verder via Death Valley, Yosemite park, SF, Big Sur kustlijn, nog een stopplaats (weet nog niet welke), naar LA. Dit alles in hotels, die we nog moeten reserveren.

Nogmaals bedankt voor jullie tips, wellicht roep ik jullie hulp nog in:-)

Groet, Susanne