Hallo allemaal,
We zijn nieuw hier en waarderen de hulp die hier soms geboden wordt enorm. Zeer handig en vriendelijk. We zitten eraan te denken om komend voorjaar/zomer 3 maanden door het West VS te gaan reizen. Vanaf half mei tot half augustus is de planning. Zeg maar het gebeid van California, Arizona, New Mexico, Nevada, Utah, idaho, Oregon etc. Met misschien als apotheose een week (of een dag of 10) naar Hawaii. De precieze reis staat niet vast, lang leve de vrijheid. We beginnen waarschijnlijk in San Fransisco of LA en zien dan wel. Mochten er nog tips zijn, dan hoor ik dat graag.
Waar ik momenteel het liefst wat tips over zou willen hebben is het vervoer. We dachten eerst een camper te huren, maar hebben eigenlijk niet zo’n zin om met een 7 meter-lang bakbeest, dure huur en flink brandstofverbruik te gaan reizen (dat loopt behoorlijk op in 3 maanden). Na wat zoeken kwamen we de vans tegen van http://www.lostcampersusa.com/ . Een stuk kleiner en goedkoper. Een “hybrid between car rental and RV rental. We provide you with everything you possibly need for your camping and road trip adventure. This is the easiest and most convenient way to explore the USA and here’s the best part – Our rates are similar to car rental. Forget cumbersome R.V.s and huge fuel bills.”. Heeft iemand ervaring met dit soort vans? Is dit een beetje te doen, ook voor zo’n lange tijd? je hebt dan wel een bed, maar geen douche/toilet bijv. Het zit enigszins tussen camperen en een camper in. Of andere suggesties zoals bijv wat kleinere campers (zijn die er)? Misschien is kopen ook wel een optie, maar we zien wel op tegen het papierwerk, verzekeringen (je moet er niet aan denken dat je maar voor een klein bedrag verzekerd blijkt en vervolgens iemand, of jezelf, het ziekenhuis inrijdt…) en of het wel weer te verkopen is.
Bij voorbaad al enorm bedankt voor de reacties,
Ed & Astrid
–> zie mijn post ook (22/2), je kan de prijs ook eens vergelijken met die van escapecampervans.com: De busjes zijn dan wel iets kleurrijker 
We hebben een dergelijk busje gehad in Nieuw-Zeeland (zelfde bedrijfje, nadien zijn ze beginnen uitbreiden naar de VS), gedurende een maand. Hebben nooit een WC/douche gemist, openbare toiletten/struikjes doen het even goed en zijn er bij de vleet, en vaak kan je op campings gewoon vragen of je er mag douchen voor een paar eurotjes.
We zijn wel nog aan het rondkijken wat de regels zijn voor ‘dispersed camping’, die zien er ingewikkeld uit. In NZ mocht je overal bijna staan, buiten de NP, dus dat was wel gemakkelijk. In West VS zijn er aparte regeltjes voor kamperen naargelang State Park, National Forest, National Parks etc…
Als je elke keer op een camping staat, zie ik al helemààl geen reden meer voor een WC/douche in je camper…
@Nelestijn: Bedankt voor de tip. Die escapecampervans zien er inderdaad kleurig uit. Leuk. Lijken me erg geschikt. Jammer dat er geen prijsindicatie op de site staat. Ik heb ze een mail gestuurd. Van LostCampersUSA heb een offerte ontvangen, dat is goed te doen. Ongeveer de helft van wat je meestal betaald voor zo’n enorm camper-bakbeest.
Ed
Hey,
Bij escape moet je gewoon een boeking invullen, en op “quote” drukken. Ze geven je dan een definitieve prijs, je opties (mbt verzekering en unlimited miles) inbegrepen.
Laat maar weten wat 't goedkoopste uitkomt, ben benieuwd (hoewel het te laat is want we hebben al geboekt)! Denk dat het qua merk/model exact dezelfde busjes (en dus verbruik) zijn.
1 like
Hallo Nelestijn,
Je hebt gelijk. Het scheelt nagenoeg niks. 20 dollar verschil op ruim 4000 dollar voor 73 dagen. Maar de funky escapecampervans zien er wel veel handiger ingedeeld uit. Bij LostCampersUSA zie ik niet dat je het bed kan inklappen en dan een zithoekje overhoudt. We zullen naar jullie zwaaien als we jullie tegenkomen
De busjes zijn in ieder geval wel erg herkenbaar. Goede tip!
Ed
De grote campers verbruiken echt niet veel meer als die kleine.
Als je 3 maanden gaat zou ik gewoon zo’n grote nemen. De ruimte die je hebt is ontzettend relaxed en alles in de USA is gemaakt op grote campers. Als je een camper van 7 meter hebt ben je waarschijnlijk de kleinste op de camping.
Wij hebben een camper van 9 meter gekocht en hebben daar absoluut geen spijt van.
Je wil niet 3 maanden lang iedere avond je bed ombouwen en iedere keer naar het douchehuisje lopen met je wc rol.
In een grote camper kun je jezelf ook vermaken als het slecht weer is en zelf koken wat een hoop geld scheelt.
PS onze camper is te koop en staat in de USA.
hallo,
wij hebben zelf een camper in Californië (onze zoon woont daar) 7 meter lang lijkt groot maar daar is het beslist een kleintje. Je kunt bijna overal bij supermarkten e.d. gewoon parkeren en je boodschappen doen. rijd heel comfortabel en is bijzonder prettig als je lange tijd onderweg bent. Ook wij hebben 3 maanden achter elkaar gereisd. We zijn behalve in Californië, ook in Arizona, New Mexico, Texas, Colorado geweest. Van heel koud(vorst) tot heel heet(woestijn). Echt dan is een camper met wat leefruimte heel prettig. waar je ook komt de wegen zijn daar breder dan in Europa en zelfs tot hoog in de bergen kun je zonder problemen met een camper komen. Maar wat je ook kiest ga er vooral van genieten want het is een waanzinnig reisland.