Reserveren campings

Eind mei gaan we een maand door west-amerika reizen met een campervan.
Nu lees ik dat het op sommige plaatsen nodig is om van tevoren een camping te reserveren. Wij zijn gewend om te backpacken en overal te komen en gaan wanneer we zin hebben. Ook vind ik het lastig om van tevoren in te schatten wat wel en niet haalbaar is wat betreft onze geplande route. Ik wil de route het liefst tijdens de reis kunnen bijstellen.
Is het echt nodig om vooraf campings te reserveren voor bijvoorbeeld Yellowstone en Grand Canyon? Zijn er misschien alternatieven in de omgeving waar reserveren niet nodig is? Ik rij liever 100 km om voor een camping, dan dat ik vooraf mijn reis moet vastleggen. Ik geniet erg van de vrijheid die ik heb als ik op reis ben, en zou het jammer vinden om ineens te moeten gaan haasten om op een bepaalde datum op de gereserveerde camping te zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ga je met een camper of met een tent?
Ik ga meestal met een tent en heb nog nooit moeite gehad om een kampeerplek te vinden. Ook niet bij Yellowstone. In de parken zelf was meestal wel plek en anders wel dichtbij het park. Ik wil ook altijd de vrijheid en mezelf niet vastleggen.
Wij kamperen vaak op de onbemande kampeerplaatsen in de parken en de national forests. Ik zou de gok gewoon wagen, bij mij is het nog nooit fout gegaan. Een fijne vakantie!

IK zou Yosemite zeker reserveren als je daar komt. De OP zegt dat ze met een campervan gaan.

Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nog over Yosemite… Maar fijn om te horen dat er verder eigenlijk altijd wel een plek te vinden is! Ik ga het gewoon proberen!

Laat ons even weten hoe het gegaan is zonder reservaringen. Dat kan heel nuttig zijn voor anderen. Fijne reis toegewenst. Ik hoop dat je de afstanden niet onderschat.

Yosemite kun je altijd nog een paar dagen van te voren benaderen, dan lig je niet zo vast. Eind mei is niet de drukste periode. Ik heb toen op de dag zelf nog kunnen reserveren.
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat, ik wens je een goede reis! :dag:

Eind mei is een van de drukste periodes voor Yosemite met het Memorial Day weekend en alle waterfallen die naar beneden donderen en heel veel mensen willen dat zien.

De weekenden zullen zeker druk zijn, maar TS hoeft toch niet in het weekend te gaan?
Goede tip, Yeehaw.