Hi
Nou, ik kampeer zelf nooit in de USA maar ik kan mij niet voorstellen dat er veel Amerikanen zijn die ver willen lopen van hun auto naar de tent. Het is Europa niet! Dus ik zou er maar op rekenen dat je auto vlakbij de tent staat. Als ik zou kamperen zou ik zo veel mogelijk een bbq gebruiken en die zijn er vaak genoeg op de campings. Anders even bij Walmart binnenglippen en de nodige campinggear kopen. Als je in het hoogseizoen gaat zou ik reserveren in bv Grand Canyon of Yosemite maar je vermeldt niet waar je naar toe gaat en welke tijd van het jaar.
Yeehaw
Zijn er mensen die wel eens gekampeerd hebben op Yosemite?
Ik heb eens zitten kijken op internet voor de verschillende campingsites.
Maar kom niet echt verder. Ik zag dat er een stuk of 4 campsites waren in Yosemite. Echter kon niet echt een site vinden waar ik eventueel een reservering kon maken.
En ook weet ik niet welk het beste is.
Kan iemand helpen?
Wij hebben gekampeerd in Yosemite (maar het is al wel weer een aantal jaar geleden). Op de meeste campgrounds was het toen, wie het eerst komt wie het eerst maalt, als er een plaats vrij is kan jij daar gaan staan. Meestal weten ze bij het visitorscentrum wel waar nog het meeste plaats is. De campgrounds zijn basic, je hebt er alleen een toiletgebouw en geen receptie of winkeltje. Betalen gaat als volgt; je pakt bij aankomst een honestybag, daarop vul je de dag van aankomst in (op zijn Amerikaans dus jjmmdd) en het kenteken van de auto. Je stopt het geld erin en plaatst het alles op daarvoor bestemde paalje bij je kampeerplaats. Een ranger komt geregeld langs en checkt de plaatsen en betalingen.
Op bijna alle campings kun je je auto bij je tent kwijt. Ook staat er meestal wel een barbecue in de buurt die je kan gebruiken.
Hey bedankt voor de reacties.
Yeehaw ik was gister die site ook tegengekomen.
En wonder bovenwonder nog 1 plekje gevonden die van te voren te reserveren was op een camping.
Voor de rest is het first come, first serve, maar ik las ook dat je dan al heel vroeg bij de campings moest zijn.
Yosemite hebben we toevallig destijds overgeslagen, maar inderdaad zijn de campings zeer simpel in de nationale parken. Vaak is er een vaste BBQ om te gebruiken, niet altijd. Sowieso goed opletten of je vuur mag maken als het lange tijd droog is geweest (wat niet onrealistisch is in California).