Campingstips voor rondreis West USA

Wij zijn van plan om een camper te huren voor onze rondreis door west USA. Inmiddels hebben we vernomen dat het wel slim is om van tevoren je overnachtingen te boeken. Dus hierbij de vraag of jullie nog tips hebben waar je goed kunt overnachten met de camper.

Onze route ziet er als volgt uit:
dag1:richting los angeles
dag2:los angeles
dag3:richting San Diego
dag4:richting kingman of via Amboy - Oatman naar Williams
dag5:richting grand canyon
dag6:richting page
dag7:momument valley dan richting Bryce (sunset)
dag8:richting Zion
dag9:richting las Vegas
dag10:Las Vegas
dag11:Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes
dag12:richting yosemite np overnachten curry village
dag13:yosemite
dag14:Lake Tahoe
dag15:San Francisco
dag16:San Franciso
dag17:San Francisco

Wij horen graag jullie tips? Alvast bedankt!!

Hi
Houd rekening met de tijd die het kost om de RV op te halen en je moet nog boodschappen doen ook. je dus geen of nauwelijks tijd voor San Diego. hebt
San Diego via Amboy en Oatman naar Williams is beslist geen dagtrip met een RV.

1. LA
  2. LA
  3. Camper ophalen boodschappen en wellicht to Barstow
  4. Barstow GCNP
  5. GCNP
  6. GCNP-Monument Valley
  7. Monument Valley-Page
  8. Page-Bryce
  9. Bryce-Zion
  10. Zion-Las vegas
  11. Las Vegas
  12. Las vegas-Lone Pine/Bishop
  13. Bishop-Yosemite
  14. Yosemite
  15. Yosemite-SF
    16,17: San Francisco.
    Welke tijd van het jaar ga je? In de zomer mag je van de de meeste verhuurbedrijven niet door death Valley rijden met een RV. In plaats daarvan kan je van Las vegas in een dag naar lee Vining rijden.
    Lake Tahoe is een grote omweg waar je geen tijd voor zult hebben.
    je tijd voor bv Page en Zion zal heel beperkt zijn op deze route.
    Page-Monument Valley-Bryce is niet alleen onlogisch maar ook veel te veel rijden voor een dag.
    Yeehaw

Ik ben meerdere keren met de tent naar de VS geweest en had nooit moeite om een camping te vinden. Wij kampeerden ook wel op RV Parks voor campers en er was altijd wel plek. Als je reserveert leg je jezelf wel erg vast en dat is niet nodig, want er zijn campings genoeg op de route.

Een tip: In alle Nationale Parken kun je overnachten op aangewezen kampeerplaatsen, maar dan moet je er wel op tijd bij zijn. Dat is natuurlijk het summum, kamperen midden in de natuur tussen al dat moois. :cheer:

Wat ook een aanrader is dat is kamperen op overheidscampings in de bossen, die kom je heel veel tegen. Dat zijn simpele campings zonder toezicht, vaak is er een toilet en een kraan.
Je pakt een envelop bij de ingang, zoekt een plekje uit, vult de envelop met geld in en de envelop gaat in de bus en klaar is Kees. Dagelijks komt er een ranger om de enveloppen op te halen en te controleren of er betaald is.
Dit is goedkoper dan RV Parks, je betaalt vaak maar 10 dollar per nacht.
Sta je lekker midden in de natuur met je camper! :vak02:

Een RV is geen tent. Ik zou zeker in de national Parks reserveren in het hoogseizoen en altijd in Yosemite.

@big

Zoals jij dat omschrijft met die envellop en de brievenbus hebben wij veel gedaan tijdens onze rondreis.
Ook hebben wij nergens een camping plaats gereserveert omdat je je zelf dat inderdaad vast legt. Wij waren de maand sept/okt. in USA
Het enige wat vast stond waren de hotel overnachtingen bij aankomst en bij vertrek en meer niet.

Klopt, maar zoals ik al zij stonden wij wel vaak op kampeerplaatsen voor RV’s, dus wat maakt het dan uit dat het een tent was?
In veel Nationaal Parken geldt de regel wie het eerst komt die het eerst maalt. Reserveren is vaak niet mogelijk in de parken.

Ik was er in augustus en september.

Ik reserveer ook altijd de eerste nacht, meestal een hotel dichtbij het vliegveld en de autoverhuur. Dan kun je als je doodmoe de auto hebt opgehaald meteen naar je hotel toe. Vaak is dat minder dan 10 km.
Ik moet er niet aan denken om dan nog naar een eind te moeten rijden, ik ben altijd bekaf als ik aankom.

Je kunt ook tijdens je reis hotelreserveringen of campingreserveringen maken, bijna overal in de VS is gratis Wifi (ook op campings). Dan hoef je niet zover vooruit te denken.

In veel nationale parken en state parks (in het zuid westen)is het trouwens wel mogelijk om te reserveren. Wanneer je in de parken wilt staan, en zeker wilt zijn van een plekje zou ik wel reserveren. In sept/okt staat ook Yosemite zeker in het weekend nog vol.
Met een tent heb je eerder kans op een plek omdat je dan niet afhankelijk bent van de lengte van je tent, dit ben je bij een RV wel. Zeker als je RV over de 27 ft gaat zijn het aantal plekken in Nationale parken maar beperkt.

@Huizi704: je hebt het over Curry village in Yosemite, dit is geen campground. In de valley heb je North, upper en lower pines. Deze campgrounds zijn gewoon te reserveren. Dit zou ik toch zeker proberen te reserveren, omdat je ander gewoon een eind van de valley af komt te zitten en je dus moet gaan rijden met je camper. Wanneer je een plek in de valley hebt kun je de rv laten staan en gebruik maken van de shuttle bussen. Tevens hoef je dan geen parkeerplek te gaan zoeken met je rv.

Thanks allemaal voor jullie goede tips.
Bij nader inzien lijkt het ons inderdaad verstandig om de route toch iets aan te passen, zoals jullie voorstellen. Waarschijnlijk boeken we alleen de overnachtingen voor Yosemite Park omdat we in het hoogseizoen daar zijn (juli 2012). Mensen nog tips hoe we daar een kampeerplaats kunnen bemachtigen? En ik denk inderdaad dat we de anderen kampeersplaatsen op de gok moeten doen, reizen is toch wel het leukst als je flexibel bent en de ruimte hebt om je plannen iets te wijzigen.

En in hoeverre is San Diego de moeite waard? We zijn in de mogelijkheid om eerder naar LA te komen en we horen veel goede verhalen over San Diego, dus misschien dat we dat toch nog mee willen nemen of misschien dat het verstandig is om dan op San Diego te vliegen ipv op LA.

Als jullie nog goede tips hebben dan hoor ik ze graag, heel erg bedankt voor de input die we al hebben gekregen, echt super!!

Groetjes!

Als je van plan bent dit jaar juli met een camper te gaan reizen, ben je eigenlijk al te laat. De camper prijzen zullen al erg hoog zijn als je nu nog moet gaan boeken. Verder had de plek in yosemite al in februari geboekt moeten worden. Ik zou zodra je de camper geboekt hebt en je route duidelijk hebt proberen nog een plek te bemachtigen op een van de pines campgrounds in Yosemite. Misschien heb je geluk dat er nog een plek vrijkomt.

Ik denk ook dat je erg laat bent om het nu allemaal nog voor een redelijke prijs te boeken. Als je nog geen vliegticket hebt, dan adviseer ik om te vliegen op Denver. Dat heb ik meerdere keren gedaan, Denver ligt prachtig in the Rocky Mountains en is dicherbij en minder duur. Het is niet zo’n grote stinkende stad als Los Angelos en het is er een stuk relaxter.

Vanuit Denver kun je een prachtig rondje rijden langs de parken en San Francisco en Las Vegas ook mooi meepikken. Je kunt dan meer natuur bekijken en prachtige Indianen ruïnes zoals Mesa Verde National Park en niet te vergeten het prachtige White Sands in New Mexico. Ook The Great Sand Dunes National Park liggen dan binnen bereik.
Je kunt ook Yellow Stone National Park erbij pakken en dan het rondje wat noordelijker maken, dit is een van de meest spectaculaire parken met iets van 300 geisers.

Ik laat LA altijd links liggen, ben er ooit een keer geweest en ik was die grote stad met al die smog al snel beu.
San Diego is een leuke stad, maar ook niet meer dan dat. Ik ben er een paar dagen geweest en vond het niet zo interessant als de Nationale Parken meer landinwaards.

Het ligt er ook aan wat je wilt: houd je meer van steden of ga je meer voor natuur? Persoonlijk vind ik San Francisco en Las Vegas meer dan de moeite waard, dat zijn echte aanraders. Maar die andere steden in die hoek van de VS vind ik niet de moeite waard.