kamperen in de west USA

We willen deze zomer kamperen combineren met het verblijf in hotels in het westen van de USA. We starten in Denver, gaan door naar het Rocky Mountain NP en dan verder naar andere bezienswaardige gebieden (er zijn er vele) als Black Canyon of the Gunnison, Mesa Verde, Petrified Forest, Grand Canyon, Monument Valley, Arches, Canyonlands en tenslotte naar Grand Teton en Yellowstone. We eindigen in Salt Lake en vliegen van daaruit terug. Ik wil graag tips hebben, niet alleen over goede kampeerplekken (ik weet er zijn KOA’s) maar vooral ervaringen met temperatuur/muggen (haha) / overige omgevingsfactoren.
We zijn ervaren kampeerders (in Europa) maar dit is denk ik even wat anders. We reizen in juli/augustus 2014. Uitrusting kopen we bij Wallmart in Denver als we aankomen en we huren een Fcar bij Avis.
Ik zie graag jullie reacties. Bij voorbaat dank daarvoor.

Dirk

Hallo
Wij hebben diverse malen met oa een camper door amerika en canada gereist en wat kampeerervaring opgedaan. Je schrijft zelf al over KOA campings. Deze zijn over het algemeen veel duurder dan de campings in de parken. Deze kan ik je dan ook van harte aanbevelen. zowel de Nationaal parken als de State parken. Veel goedkoper, soms heel simpele voorzieningen - soms alleen water en een bush toilet… dus zorg voor voldoende eigen voorraad. Maar let op in de maanden juli en augustus kan het vooral in de weekenden op de bekende parken/ campings erg druk zijn en dus ook vol is vol. goede reis en veel plezier

1 like

Hoi,

Wij hebben al een paar tentvakanties in de VS achter de rug. De laatste leek wel wat op jullie reis. Wij geven de voorkeur aan de kampeerplaatsen in de NP. Sommige boeken we vooraf. De campground in de Rocky mountains was volgeboekt dus waren we blij dat we deze besproken hadden. Ongedierte valt best mee hoor. Je moet gewoon je tent dichthouden en geen dingen buiten laten liggen waar iets in kan kruipen, zoals schoenen.

We houden blogs bij, misschien kan je hier wat info uit halen.

http://stargazers-reizen.blogspot.com/

groetjes,
Monique