Kan je op de bonnefooi in juli/ augustus overal kamperen>

Hallo,

Ik wil graag in de maand july/ augustus de westkust van Amerika aan doen.

De route is als volgt:
Las vegas
Zion
Bryce canyonMoab
Bluff
Page
Grand Canyon
Kingman - Death Valley National ParkDeath Valley National Park - Sequoia National ParkYosemite National ParkSan fransico

Kan je op deze verschillende plekken waar mogelijk zonder reservering kamperen?
We hebben ongeveer 3 weken.
En waar kan je zo goedkoop mogelijk een auto huren?>

Ik hoop op hulp, alvast bedankt!
Groetjes Janneke

Bedoel je kamperen met een tent? Zeker voor Yosemite en Grand Canyon zal je moeten reserveren maar ook in de andere NPs is het aanbevolen. Ik zou nooit met een tent in DV gaan kamperen in juli… DV naar Seki is aan lange dag rijden want je moet zuid van de Sierra (via Bakersfield) gaan. Er is geen weg door de Sierra rechtstreeks naar Seki. En dan mis je de mooie route via 395 en over Tioga pass. Probeer ook te gaan kamperen in Monument Valley ipv Bluff. Wij huren de auto meestal bij www.drive-usa.de

Dank je wel voor je reactie. Ik bedoel indd kamperen met een tent. En in sommige plaatsten motel.

Hoi!! Ik heb al heel veel verschillende meningen gelezen over deze vraag, met hele wisselende antwoorden! Maar mijn vriend en ik vertrekken as zondag (voor t eerst) nr SF met een tent en willen 4 weken ong zelfde route rijden! Alleen de eerste nachten in SF geboekt en 1 plekje weten te bemachtigen op crane flate campground in Yosemite! Of het slim is, ik weet het niet! Maar we willen gewoon zoveel mogelijk daar kunnen beslissen wat we gaan doen en hoelang! Dus we gokken t er op!

Trouwens ik heb wel heel veel campings opgeschreven waar first come first served geldt, dus daar gaan we wel n beetje voor! En miss handige app, all stays. Wel 10 euro, maar staan meer campings dan ik in eerste instantie op internet had gevonden…

Van een vriendin, die ook naar SF gaat in augustus, heb ik begrepen dat ze heel lastig een betaalbare slaapplaats kon vinden… Zij kreeg de tip om aan de andere kant van de brug te kijken. Check campgrounds van Koa eens

Ja klopt in SAn Francisco vond ik alles ook erg duur! Zitten nu via airbnb bij iemand in huis. Als je dat niet erg vind zijn er nog wel wat betaalbare mogelijkheden. KOA zal ik ook eens bekijken!

Ow thanks dat is wel een goede tip! Ik heb nu een aantal campings vast gelegd via KOA campings

• Updated - - -

Ik ben heel benieuwd hoe jullie reis, als je wilt laat iets weten :slight_smile: