volgend jaar zomer ga ik 2 maanden rondreizen in amerika.
nu heb ik de route al helemaal gepland en gaan wij in het westen een auto huren.
wij willen graag een tent kopen en dan kamperen.(behalve in de steden uiteraard)
maar ik kan vrij weinig vinden over kampeerplaatsen voor tentjes en hoe veilig het is.
en moet je alles van te voren boeken of alleen de grote np.
en voorderest zijn alle tips welkom.
alvast bedankt.
Hoezo kan je weinig vrij vinden? Waar kijk je?
Ik heb de Rough Guide en Lonely Planet (toch must haves) om onze reis - ook met auto en tent- te plannen en daarin vind ik hartstikke veel informatie.
Van tentcamping weet ik niets maar kan wellicht wel helpen met je route. Misschien kun je die eens op het forum zetten.
ik heb ook de lonely planet, en heb wel wat sites gevonden maar de meeste sites zijn toch gericht op rv`s.
me route zal ik er morgen op zetten.
De meeste RV campings hebben ook tent plaatsen. Verder zijn er State parks en Nationale parken waar je met de tent kunt kamperen.
Voor het zoeken van campgrounds gebruik ik altijd Google maps. Zoek de plaats op, en je kunt dan “in de buurt” zoeken. Typ dan campground in en je krijgt allerlei campgrounds. Verder hebben de meeste state park (zoniet alle) wel een website. Hierop kun je ook zien welke tent plaatsen hebben en hoeveel. Er zijn trouwens ook nog genoeg state park die alleen maar tent plaatsen hebben.
O ja, vaak liggen op de privat campgrounds de tent plaatsen apart van de plekken voor RV’s.
En ik gebruik helemaal geen gidsen voor het plannen van onze reizen. Op internet is zoveel informatie te vinden. Ook de informatie welke je niet in de gidsen kunt vinden.
Klopt. Alleen tijdens de reis zelf heb je niet altijd Internet :). Dus toch altijd handig, al ligt het eraan wat voor reis je doet en hoelang.
Maar ik zoek de campgrounds thuis al op hoor. Niet meer tijdens de reis. De plekken waar we ongeveer willen overnachten in die buurten zoek ik campgrounds. En die zet ik alvast in de Tom Tom, verder kun je op kaarten zien waar state parks zitten en welke dus ook een campground hebben.
Wij nemen altijd de losse Rand mcnally kaarten mee. Hierop staan achterop de state parks, met informatie over hoeveel plekken er zijn voor tenten en Rv’s en informatie of er stroom is ed.
Het grootste gedeelte van de reis plan ik thuis al.
Wat ik zeg, ligt eraan hoe je je reis doet, hoe gedetailleerd je wilt plannen en hoelang je gaat.
Topic starter gaat twee maanden, ik zelf 4 maanden. Het is onmogelijk om dan alles te plannen, ook omdat je een zekere vrijheid wil behouden.
Maar goed, maakt niet uit. Rand McNally is sowieso onmisbaar denk ik - zeker zonder Tom Tom.
Dat is waar.
Ik denk trouwens dat je zonder iets te plannen, ook gemakkelijk campgrounds kunt vinden. Er zijn er in ieder geval genoeg.
Zelf willen we tijdens de reis niet te veel tijd kwijt zijn aan het zoeken naar campgrounds, en willen we graag op de mooiste plekjes staan. Dat kun je thuis al heel mooi uitzoeken. Daarnaast gaat er ook altijd een netbook mee. En kun je bij iedere mac donalds en starbucs gratis internetten, en zo nog wat opzoeken.
2-7-2012 amsterdam new york
3-7-2012 new york
4-7-2012 new york
5-7-2012 new york niagara falls
6-7-2012 niagara falls
7-7-2012 niagara falls washington dc
8-7-2012 washington dc
9-7-2012 washington dc san francisco
10-7-2012 san francisco yosemite np
11-7-2012 yosemite np death valley
12-7-2012 death valley
13-7-2012 death valley las vegas
14-7-2012 las vegas
15-7-2012 las vegas zion/bryce
16-7-2012 bryce lake powel/page
17-7-2012 lake powel/page monument valey
18-7-2012 monument valley grand canyon
19-7-2012 grand canyon
20-7-2012 grand canyon sedona
21-7-2012 sedona palm springs
22-7-2012 palm springs
23-7-2012 palm springs san diego
24-7-2012 san diego los angeles
25-7-2012 los angeles
26-7-2012 los angeles
27-7-2012 los angeles santa barbara
28-7-2012 santa barbara santa maria
29-7-2012 santa maria san francisco
30-7-2012 san francisco
31-7-2012 san francisco
1-8-2012 san francisco amsterdam
dit is ongeveer ons reisschema voor new york niagara falls en washington reizen we met de greyhound en openbaar vervoer.
en in het westen met de auto.
we zouden eerst ook nog 1,5 week naar florida gaan maar hebben toch besloten dat een andere keer te doen en nog 1 week te verdelen over het westen.
dus ik heb nog wat dagen te verdelen.
wij willen wel zo min mogelijk boeken om op ons eigen tempo te kunnen rijden en eventueel ergens langer te blijven als het ons bevalt.
Ben je van plan om in Death valley met de tent te kamperen? Zal heel erg heet zijn!
Verder kun je een dag extra plannen in Yosemite, daar is genoeg te doen en te bekijken.
Tussen Las Vegas en Zion heb je ook nog Valley of Fire, is zeker een bezoek waard. Voor Zion neem je ook te weinig tijd, daar kun je gerust een hele dag voor uittrekken. Nu rij je er alleen maar doorheen.
Daar zou ik dus doen;
Las Vegas - Zion (bezoek aan Valley of fire)
Zion
Zion - Bryce
Rond om Page is ook nog genoeg te zien daar zou je eventueel ook nog een dag extra kunnen gebruiken.
Ben je van plan te gaan wandelen in de Grand Canyon? zo niet dan heb je genoeg aan een middag/ochtend.
Met nog een week in te plannen zou je ook dit kunnen overwegen.
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef (overnachten op Fruita, wel first come camping)
Capitol Reef - Moab
Moab (bezoek aan Arches)
Moab (bezoek aan Dead horse state park en Canyonlands)
Moab - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Grand Canyon (onderweg bezoek aan Horse shoe bend)
Grand Canyon - Sedona
Sedona - Needles (via route 66, met bezoek aan Seligman en Oatman)
Needles - 29palms (via amboy en Joshua Tree)
29 palms - San Diego (Via Anza Borrego desert state park en Jullian)
In 2009 en dit jaar zijn wij hier geweest. Misschien heb je nog wat aan onze verslagen? www.marenko.net
Zelfs met de auto zijn NY-Niagara en Niagara-DC lange dagtochten laat staan met de bus maar dat is een keuze die jullie gemaakt hebben. 4th of July (Independence Day in NY zal druk zijn. Zorg dat je een reververing ergens hebt.
Dat geldt ook voor Yosemite. Zonder reservering zal het moeilijk zijn een kampeerplek te vinden.
Net als Marenko zegt. Death Valley in een tent?? En 2 nachten nog wel. Je kan beter 2 nachten in Yosemite blijven en niet in een dag naar death Valley rijden. Bv Yosemite Lone Pine en van Lone Pine naar Las Vegas door DV.
Palms Springs is bijna net zo heet als Death Valley. Je hebt ook erg weinig tijd voor Zion, Bryce en Page. En ook hier kunnen de campgrounds volzitten in het hoogseizoen. Probeer Goulding’s Camp ground in Monument Valley. En wat is de bedoeling met slechts 1 nacht in San Diego?
Tussen LA en SF zou ik overnachten in bv Pismo Beach of Cambria en dan in Monterey.
Ik zie trouwens een route voor 1 maand en in je eerste post heb je het over 2 maanden.
@marenko: wij hadden inderdaad begrepen dat death valley te warm zou zijn met een tent dus daar gaan we iets anders voor zoeken.
en inderdaad gaan we toch langer blijven bij zion.
ik zal jullie reisverslag zeker lezen, altijd leuk en ook nog handig.
@yeehaw:
4 juli hebben we expres voor gekozen lijkt me super gaaf.
en met de bus naar de niagara falls hebben we bewust gekozen omdat we geen auto willen huren in new york en washington.
we zouden eerst 2 maanden gaan, maar dat gaat toch te lang worden ivm ons werk.
dus nu word het rond de 5/6 weken.
in ieder geval bedankt voor alle tips ik ga zeker nog even opnieuw naar de route kijken.
Ik zou ook geen auto huren voor NY en DC . Zeg alleen dat het lange busritten zijn.
hallo allemaal,
inmiddels zijn we bij het reisburo geweest voor een kleine schatting van wat het ons gaat kosten.
daar hebben ze ook gekeken naar hotels voor elke nacht.
omdat mijn vriend iets meer zekerheid wil en liever ales vast heeft staan gaan we waarschijnlijk toch in hotels overnachten en zetten we alles van te voren vast.
en vanaf las vegas zal een vriend van ons langs komen.
nu heb ik begrepen dat je per kamer betaald en met ze 4en op 1 kamer kan voor de zelfde prijs, klopt dit?
nu nog even de planning aanpassen…
meer tips zijn welkom.
@marenko ik heb jullie reisverslag gelezen en ga er zeker wat dingetjes uitpikken om te doen.
-x-
op dit moment ziet de reis er zo uit:
inde steden slapen we in hotels en yosemite gaan we ook al reserveren.
de rest laten we open zodat we zelf kunnen kijken waar we gaan slapen of dat we misschien ergens iets langer blijven.
of izjn er bepaalde np`s waar je nog voor moet reserveren?
en er komt in las vegas nog iemand bij die met ons mee zal rijden is het zo dat je met ze 3en op 1 kamer net zoveel betaald als dat je met ze 2en of 4en bent?
2-7-2012 amsterdam new york
3-7-2012 new york
4-7-2012 new york
5-7-2012 new york niagara falls nacht bus
6-7-2012 niagara falls
7-7-2012 niagara falls washington dc nacht bus
8-7-2012 washington dc
9-7-2012 washington dc san francisco
10-7-2012 san francisco yosemite np
11-7-2012 yosemite np
12-7-2012 yosemite np death valley
13-7-2012 death valley
14-7-2012 death valley las vegas
15-7-2012 las vegas
16-7-2012 las vegas zion/bryce
17-7-2012 bryce
18-7-2012 bryce lake powel/page
19-7-2012 lake powel/page monument valey
20-7-2012 monument valley grand canyon
21-7-2012 grand canyon
22-7-2012 grand canyon sedona
23-7-2012 sedona palm springs
24-7-2012 tussenstop ergens
25-7-2012 palm springs
26-7-2012 palm springs san diego
27-7-2012 san diego
28-7-2012 san diego los angeles
29-7-2012 los angeles
30-7-2012 los angeles
31-7-2012 los angeles
1-8-2012 los angeles hgw 1
2-8-2012 hgw 1
3-8-2012 hgw1 san francisco
4-8-2012 san francisco
5-8-2012 san francisco ams
eventueele tips met dingen die ik absoluut moet zien zijn altijd welkom.
en eventueele stops tussen sedona en palm springs of op de route van la naar san fransisco
alvast bedankt.
-x-