De eerste voorbereiding.

Beste allemaal,

Sinds kort hebben wij ons voorgenomen om in principe eenmalig een reis naar Amerika te maken. Ik mijn man en twee kinderen, nu 12 en 14. Waarschijnlijk gaan wij deze reis pas over een paar jaar maken.
We willen er een roadtrip van maken. Doordat wij tot nu toe enkel reizen op 1 bestemming via een reisbureau gedaan hebben en meestal in Europa zijn wij totaal onervaren.

Bestemming? Dat is het eerste. Waarschijnlijk gaat dit zuid/west Amerika worden. mijn inziens is daar het meeste te zien. Of het trekt me het meeste dat kan ook:D

De eerste stap was bij reisbureau’s kijken naar reizen. Wat me opviel is dat je dagelijks moet rijden en best ver. Dus weinig tijd hebt iets goed te bekijken of ondernemen. Ondanks de langere reizen (30 dagen), dan wordt het rondje gewoon groter. Dus we zijn er al uit dat we zelf een reis willen samenstellen. Daar komt meteen vraag 1: dit is mogelijk via sommige reisbureaus of zelf. Zelf lijkt me fijn omdat we dan echt zelf bepalen. En wellicht goedkoper. Maar gezien onze onervarenheid mss een te groot risico. Wat is slim voor de eerste keer?

Doordat wij geen Amerika kenner zijn en echt alles van plaatjes zien wil ik beginnen met informatie. Ik dacht aan een boek. Het liefst een boek met algemene informatie (regels, verkeer, gewoontes enz.), informatie over de nationale parken, maar ook leuke stadjes (cowboy, goastcity bv.) en natuurlijke overige bezienswaardigheden. Heeft iemand een tip voor een goed boek. Vanuit daar wil ik gaan bepalen welke stukken we zeker willen zien. Ieder gezinslid mag een voorkeur aangeven is de bedoeling.

Wat ik al weet is dat het een combi gaat worden van grote steden tot parken. Zowel de kinderen als wij ouders moeten een onvergetelijke reis krijgen.

Tevens zie ik allerlei bedragen voorbij komen. We zijn met vier personen en willen het per auto gaan doen. Dus hotels. Het idee is om een week of drie vier te gaan. Kunnen jullie globaal een idee geven waar we op moeten rekenen voor vier personen. Ik weet dat dit nogal kan verschillen. Het hoeft ook niet op de €1000 euro nauwkeurig. Waarschijnlijk wordt het hoogseizoen ivm de schoolvakantie.

Tot zover de eerste drie vragen. Er komen er waarschijnlijk nog veel meer. En tip voor de allereerste voorbereiding zijn natuurlijk welkom.

Hoi, welkom hier :slight_smile:
Ik vind het een goed uitgangspunt dat jullie niet elke dag lange ritten willen maken. Zelf plannen is prima te doen. Wat betreft risico’s, er kan niet zo veel fout gaan toch? Je kunt online prima je vlucht, auto en overnachtingen uitzoeken en reserveren. Je kan je misschien verkijken op de hoeveelheid tijd die je nodig hebt voor bepaalde afstanden en plaatsen, op de bonnefooi in het hoogseizoen naar de drukste plaatsen gaan is misschien niet handig, maar buiten dat…
Daarnaast zijn er op forums natuurlijk mensen te vinden die je graag helpen :slight_smile:

Kosten kunnen wel sterk varieren afhankelijk van hoe je reist en naar welke bestemmingen. Als ik zo opzoek wat een kampeer plaats in Rocky Mountain National park kost kom je uit op 26 dollar per nacht. Ik kan me ook herinneren dat ik een aantal jaren terug een tent huurde in Yosemite voor 150 dollar per nacht, een hotel in het park was 300 dollar per nacht.

Laat ik twee voorbeeld berekeningen maken, uitgaande van 30 dagen, met 4p in 1 hotel kamer (kinderen delen een dubbel bed). Alles in euro’s.

Laag budget, hoofdzakelijk kamperen
Uitgangspunten: mazzel met vliegtickets en auto huur, kamperen, niet heel veel kilometers, zelf koken en fast food restaurants, vermijden van de populairste plaatsen.
Vlucht: 400 pp x4p = 1600
Auto: 800
Brandstof: 500
Overnachtingen camping: 20 x 20 = 400
Overnachtingen budget hotel: 5 x 40 = 200
Overnachtingen duurder hotel: 5 x 80 = 400
Eten: 15 pp/dag x 4 p x 30d = 1800
Nationale park pass = 65
Extra kampeer spullen 200
Diverse uitgaven 200
Totaal: 6165, pp 1541 euro

Hoger budget, alleen hotels
Uitgangspunten: vliegtickets en autohuur valleen hoog uit vanwege specifieke bestemming en periode, meer kilometers rijden, regelmatig bij normale restaurants uit eten, budget niet van belang bij uitkiezen overnachtingen.
Vlucht 900pp, 2800
Auto: 1200
Brandstof: 800
Overnachtingen budget hotel: 10 x 40 = 400
Overnachtingen duurder hotel: 15 x 80 = 1200
Overnachtingen top locatie hotel 5 x 150 = 750
Eten: 35 pp/dag x 4 p x 30d = 4200
Nationale park pass = 65
4 Excursies/disney world/etc 4 x 75 pp x 4 p = 1200 (exacte prijzen weet ik niet, ik roep maar wat)
Diverse uitgaven 500
Totaal: 13115, pp 3278 euro

Zoals je ziet is er erg veel speelruimte, maar je hebt in ieder geval een idee aan welke knoppen je kunt draaien om je reis en budget te beinvloeden.

Ik vind zelf kamperen midden in een nationaal park wel de leukste ervaring. Als je dan af en toe een hotel pakt waardeer je de relatieve luxe van het simpelste hotel weer veel meer.

Ik heb geen tips over boeken maar heb wel veel zelf gezien dus als je vragen over locaties hebt dan hoor ik het wel.

Bedankt voor uw reactie Pieter.

Ik had bedacht dat reizen met een ruime auto meer wat voor ons is. We willen ook grote steden bezoeken en dat met een camper lijkt me niet heel makkelijk. Tevens wil ik wel naar death valley, waar ik veel lees dat je er met een camper niet mag komen. Ik wil samen rijden met mijn man en ik ga niet in een camper rijden. Dus het worden hotels dan dus ik zal rekening houden met het hoger kostenplaatje. Wil ook niet gaan besparen op een reis als deze, wacht dan liever een jaar langer. Fase food leuk voor een keer maar niet dagelijks. Daarbij ook prima als we wat broodjes halen een keer. Maar ik ga voor het gemak maar uit van €15.000 euro.

Echt vragen over locaties heb ik nog niet. Eerst nog even uitzoeken wat er allemaal is. Vandaar dat ik dacht aan een boek.
Wat ik wel weet is dat onze dochter een dag wil shoppen. De heren willen zeker Alcatraz bezoeken en route 66 mag ook niet ontbreken. La zal ook op het lijstje staan vanwege Hollywood Beverly hills. Het lijkt me leuk om een gosttown te bezoeken. Ook een leuk cowboy achtig dorpje. Wellicht weet je daar iets over. Dan zullen er een aantal nationale parken op het schema staan. Welke weet ik nog niet maar grand canyon, death valley en page lijken me wel leuk. Verder vind ik het belangrijk dat we een mooie route rijden en dus niet zeker de snelste.

Tevens is het ook nog de vraag hoe lang we gaan. Aangezien ik in de zorg werk en normaal gesproken max 3 weken vrij krijg. Ik ga proberen dat dit eenmalig langer kan. Ik wil namelijk zeker niet thuis komen en binnen 1-2 dagen aan het werk gezien de jetlag. Dus mocht dit een probleem worden is het ook de moeite om twee weken te gaan? Zou het persoonlijk jammer vinden maar wat niet is niet. Aangezien we niet op de korte termijn gaan kan ik daar nu nog geen zekerheid over krijgen.

Wat ik me verder wel afvraag hoe het is in de zomer maanden. De drukte en temeraturen. Kijk ik weet dat bv death valley erg warm kan zijn. En san Francesco een stuk minder. Maar wat overheerst? Want het grootste deel in 40/50 graden doorbrengen is geen pre. En het is druk in de zomermaanden, maar is het wel te doen? Kan je wel gewoon rustig door Parker zonder steeds in de rij aan te sluiten? Zo zal een pretpark voor mij geen optie zijn. Ga in het hoogseizoen ook niet naar de Efteling om driekwart dag in de rij door te brengen.

Is er verder nog iemand die tips heeft over een boek/reisgids??? Dit lijkt me voor mij de beste eerste stap om dat een goed te bekijken.

Sorry had mijn bericht twee keer verstuurd en krijg hem niet verwijderd.

Wij zijn een stel dat ook alleen maar met de auto door Amerika reist. Camper is gewoon niks voor ons.
Qua boek zou ik je adviseren om naar reisverslagen op internet te zoeken ipv boeken te kopen. De meeste boeken hebben dezelfde dingen erin staan. Bij reisverslagen kom je ook nog eens veel meer tips tegen en plekjes die niet in de boeken staan.
Ivm jetlag zou je juist wel het beste meteen kunnen gaan werken. Als je vrij bent is de verleiding te groot om in het oude ritme te blijven, terwijl dat eigenlijk niet gaat. En dan gaat het juist vaak fout en blijf je er langer in hangen dan je wil.
Wij vliegen altijd op zaterdag terug en landen dan dus op zondag ochtend. Bij thuis komst gooien we alles neer en gaan wij direct precies 2 uur slapen. Daarna meteen je bed uit en de dag volbrengen. Dit zorgt ervoor dat je de reis vermoeidheid kwijt bent en makkelijker de rest van de dag kan doorbrengen. Ga dan op een normale tijd naar bed.

Wellicht staan er op onze website nog tips voor het plannen van je route.

Hoi christian,

Uw pagina had ik al bekeken. Staat zelfs nog open.:slight_smile: staat veel handige informatie op en prachtige verslagen.

Kiezen voor de auto staat voor mij wel vast. Heb nog een reden gevonden als voordeel. De was! Hotels bieden handdoeken en schoon bedlinnen. In een camper 3 of vier weken onder hetzelfde liggen vind ik toch geen optie. Om nou de koffers te voorzien van een hoop handdoeken en beddengoed is ook geen optie, en wassen onderweg heb ik heel simpel geen zin in.

Ik hoor van meerdere dat de jetlag idd geen probleem moet opleveren. Dus 3 weken weg moet dan lukken. Mijn doel is echter toch vier weken.

Ik had zo al gekeken en voor mezelf opgeschreven wat ik zeker wil. En toen zag ik een route waar alles inzit van mijn briefje. Deze route is drie weken. Mijn ideaal zou zijn deze route aan te passen naar vier weken of 3,5 net hoe het uitkomt. De route wil ik dan niet groter maken maar relaxed. Dus op sommige plekken een dag langer of twee en daar evt de omgeving gedetailleerder verkennen of evt een kleine omweg.

Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP - Mammoth Lakes*
Dag 9: Mammoth Lakes* - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - vlucht naar huis
Dag 21: Aankomst thuis

Zo zou ik in page bv zeker 1 of 2 dagen extra willen. Op dag 8 wil ik zeker uitwijken naar bodie. Wat ik zo lees is dat een leuk ghost dorpje. Wellicht nog tips van een ghost town ergens op deze route.
Ook zou ik de route om willen draaien en aan het einde wat meer doorbrengen aan het kustgebied. Dagje relaxen. Hoe is het weer eigenlijk in de zomer daar aan de kust?? Mss 1 dagje strand inlassen? Maar dat zou ik tegen het einde willen doen.

In en om Page zijn veel mooie dingen te zien en doen. Daar kun je zeker wel een paar dagen zoet zijn.
Wij gaan niet naar Amerika om op het strand te liggen. Vinden wij dan weer zond van de tijd.
Er is meestal zo veel te zien en doen, dat je niet toe komt aan strand. Hooguit er langs lopen of de Santa Monica pier op wandelen. Maar een hele dag strand? Nee, dat gaat hem voor ons niet worden. Maarja ieder zijn ding.

Dit is een reisverslag van mijn road trip eind vorig jaar. Een 23-daagse lus San Francisco - San Francisco. Voor als je inspiratie wenst op te doen. Wij reisden met de Jeep en sliepen in motels. Alles was zelf georganiseerd (wat ook goedkoper is).

Super, ga ik zeker bekijken.

Ben inmiddels begonnen met het bekijken van roadtrips op YouTube. Daar ben ik al wat uurtjes zoet mee geweest.Heb wat reisgidsen gehaald.

Nu hebben we al een probleempje. Mijn man en kids geven de voorkeur aan een camper en ik dus aan een auto en hotels. Dus ik ga vandaar maar een alle Voor en nadelen opschrijven van de camper en auto.

Camper heeft sowieso veel meer nadelen:

-je bent verplicht om op asfalt te rijden, off-road is niet toegestaan (al heb ik wel een mafketel met een mega-RV Valley of the Gods zien afrijden)
-minder comfortabel om te overnachten
-minder comfortabel om te douchen
-volgens mij ook duurder

Je kan natuurlijk ook kiezen om halverwege te wisselen van auto naar camper :wink:

Oja en mijn belangrijkste tip: bezoek een sport evenement (honkbal, american football, race, oid.), wees niet bang, de sfeer is super (niet als hier in europa met voetbal) en het is een ervaring op zich.

Ik ga voor auto en afwisselend hotel of kamperen met een tent :slight_smile:

Bij mijn eerdere reizen verbleef ik meestal in hotels/hostels. In de laatste jaren ben ik meer gaan kamperen. Je levert wat in op comfort, maar je hebt zo’n veel betere ervaring als je een paar dagen aan een gesloten in een park verblijft. Als je een camping hebt met redelijke sanitaire voorzieningen en het zit niet tegen met het weer dan vind ik het gebrek aan comfort eigenlijk redelijk beperkt.

Maar even terug naar basic. Want ik vind dat ik steeds meer aan randzaken aan het denken ben. Ik lees en kijk zoveel. O ja dat is ook slim, o ja daar moet ik ook op letten. Uiteindelijk ben ik met zoveel dingen tegelijk bezig. Denk dat ik maar begin bij de route???
En hoe begin ik? Ik zie en lees zoveel moois dat ik door alle bomen het bos niet meer zie. Ik moet even gaan plannen hoe ik te werk wil gaan. Het welbekende probleem is besluiten wat we willen zien en dus wat we overslaan.
Nu heb ik wel een idee en hoor daar graag jullie feedback op.
Ik heb wat reisgidsen met geplande routes. Zitten mooie kaartjes bij waar je allemaal komt. Ik wil alles op gaan schrijven. Dus alle plekken die in die routes staan. Dan wil ik roadtrip/reisverslagen gaan bekijken op YouTube en lezen op internet. Heb ik al veel gedaan maar dan nu enkel als doel de plekken. Dan ga ik alles beoordelen. Dus wat ik zeker wil zien, wat ik graag wil zien en wat niet perse hoeft. Zo hoop ik wat doelgerichter op een route te komen.
Als ik nou wist dat we vaker terug komen en dingen later kan bezoeken zou het makkelijker zijn. Maar nu ga ik er nog vanuit dat het iets eenmaligs gaat worden.

Aan de andere kant denk ik ook soms, doe niet zo moeilijk. Het is allemaal super dus kies gewoon.

Eigenlijk raak ik steeds onzekerder van al die reisverslagen en roadbooks. Vooral die roadbooks. Daar staat soms zoveel info in, dat ik denk ik ga toch naar een reisbureau dat gaat me nooit zelf lukken. Maar wellicht krijg ik meer rust als ik het een voor een ga aanpakken en niet teveel info ineens bekijk en wil beslissen.

Geen stress Suzanne, je moet namelijk weten dat de voorbereiding haast even leuk is als de reis zelf.

Je kunt bv beginnen met routesimulaties te maken, waarbij je rekening houdt met het aantal kilometers per dag en het aantal bezienswaardigheden per dag.

Ikzelf heb de motels pas de dag zelf of enkele dagen ervoor geboekt, behalve de eerste nacht, maar als je in het hoogseizoen reist, dan loop je het risico op volgeboekte hotels. Anderzijds, als je alle hotels op voorhand boekt, dan impliceert het dat er geen ruimte is voor improvisatie of flexibiliteit. (Bv stel dat je het op een bepaalde plek reuze naar je zin hebt, en je zou er eigenlijk een dag langer willen blijven, maar je hotel is 300km verder…)

Kiezen is altijd een beetje verliezen, en wees maar zeker dat je soms keuzes gaat moeten maken, maar het is inderdaad een goed idee om een lijstje te maken met de must-sees, dingen die je wel interesseren, en zaken die niet per se hoeven.

Het eerste wat je eigenlijk moet doen is je begin- en eindbestemming bepalen (bij voorkeur is dat dezelfde stad, dan heb je al zeker geen drop-off fee) en de vluchten boeken. Een huurwagen boeken hoeft niet onmiddellijk.

Nou La, sfc, en Vegas willen we in het rondje. En wat het begin of einde wordt maakt nog niet zoveel uit. Dat lijkt me juist makkelijk om later te bepalen. En idd zelfde start als eindbestemming. Ook heb ik al bedacht dat als we aankomen, in welke stad dan ook, daar te overnachten en de volgende ochtend vroeg te vertrekken en profiteren van het vroeg wakker zijn. En dus op het einde de stad te bekijken. En welke stad maakt niet uit. Wil dat af laten hangen wat het prettigste is voor een fijne route en daarnaast eventueel nog van de vlucht.

We willen pas over een paar jaar gaan dus beginnen met het boeken van de vlucht is geen optie. Tevens vind ik dat ook niet fijn. Ik wil eerst de route bepalen. Een doordat ik echt totaal niet weet over reizen op deze manier zal ik nog tijd genoeg nodig hebben.

Maar wat ik wel weet is dat die standaard reizen uit de boekjes vreselijk gejaagd zijn en echt zowat dagelijks grote afstanden reizen is. Nou dat gaat hem niet worden.

Weet je zeker dat dit voor jou zo werkt dat je vroeg wakker en fit genoeg bent om veel kilometers te gaan maken? Kan geen kwaad om het de eerste keer op safe te spelen en het de eerste dag even rustig aan te doen. Het algemene advies bij jetlag is om vooral eerst rust te pakken.

Wat doe je jezelf aan!?!

Je hebt al een prima route samen gesteld, het enige wat je nog hoeft te doen is vluchten boeken, auto of camper te reserveren en accomodatie te reserveren.
Klaar!!!

Je bent naar mijn idee beter voorbereid dan heel veel anderen die voor het eerst op reis gaan in Amerika.

Uiteindelijk maakt het voor de totale ervaring echt niet zo veel uit naar welke plaatsen je precies gaat, het is allemaal super indrukwekkend en je kan niet echt verkeerde keuzes maken.

Mijn belangrijkste tip: ga zo snel mogelijk die reis maken en ga gewoon genieten in plaats van twijfelen.

Ik vind het juist zonde van je tijd om de tweede dag in de stad te blijven ivm jetlag. Je hebt dan niks te zoeken in een grote stad. Je bent zo vroeg op en je kunt die tijd juist goed gebruiken om je naar de eerste stop te brengen en onderweg je boodschappen te doen. Je bent dan vaak ook voor de files al weg. Je komt dan op een mooie tijd aan en kan je bezienswaardigheden gaan bekijken. De volgende dag ben je vaak ook nog vroeg wakker en kun je of vroeg op pad of weer wat kilometers maken.