Beste allemaal,
Sinds kort hebben wij ons voorgenomen om in principe eenmalig een reis naar Amerika te maken. Ik mijn man en twee kinderen, nu 12 en 14. Waarschijnlijk gaan wij deze reis pas over een paar jaar maken.
We willen er een roadtrip van maken. Doordat wij tot nu toe enkel reizen op 1 bestemming via een reisbureau gedaan hebben en meestal in Europa zijn wij totaal onervaren.
Bestemming? Dat is het eerste. Waarschijnlijk gaat dit zuid/west Amerika worden. mijn inziens is daar het meeste te zien. Of het trekt me het meeste dat kan ook:D
De eerste stap was bij reisbureau’s kijken naar reizen. Wat me opviel is dat je dagelijks moet rijden en best ver. Dus weinig tijd hebt iets goed te bekijken of ondernemen. Ondanks de langere reizen (30 dagen), dan wordt het rondje gewoon groter. Dus we zijn er al uit dat we zelf een reis willen samenstellen. Daar komt meteen vraag 1: dit is mogelijk via sommige reisbureaus of zelf. Zelf lijkt me fijn omdat we dan echt zelf bepalen. En wellicht goedkoper. Maar gezien onze onervarenheid mss een te groot risico. Wat is slim voor de eerste keer?
Doordat wij geen Amerika kenner zijn en echt alles van plaatjes zien wil ik beginnen met informatie. Ik dacht aan een boek. Het liefst een boek met algemene informatie (regels, verkeer, gewoontes enz.), informatie over de nationale parken, maar ook leuke stadjes (cowboy, goastcity bv.) en natuurlijke overige bezienswaardigheden. Heeft iemand een tip voor een goed boek. Vanuit daar wil ik gaan bepalen welke stukken we zeker willen zien. Ieder gezinslid mag een voorkeur aangeven is de bedoeling.
Wat ik al weet is dat het een combi gaat worden van grote steden tot parken. Zowel de kinderen als wij ouders moeten een onvergetelijke reis krijgen.
Tevens zie ik allerlei bedragen voorbij komen. We zijn met vier personen en willen het per auto gaan doen. Dus hotels. Het idee is om een week of drie vier te gaan. Kunnen jullie globaal een idee geven waar we op moeten rekenen voor vier personen. Ik weet dat dit nogal kan verschillen. Het hoeft ook niet op de €1000 euro nauwkeurig. Waarschijnlijk wordt het hoogseizoen ivm de schoolvakantie.
Tot zover de eerste drie vragen. Er komen er waarschijnlijk nog veel meer. En tip voor de allereerste voorbereiding zijn natuurlijk welkom.