In 3 weken van Las Vegas naar San Francisco: kampeer-tips?

Ha iedereen,

komende zomer (augustus) bezoeken we de westkust van de US. We landen op Las Vegas en vliegen 3 weken later naar huis vanuit San Francisco. Tickets en auto zijn al geregeld.

Nu zijn we aan het kijken naar een route en vooral naar accomodaties. Het lijkt ons geweldig om te gaan kamperen in enkele National Parks! We kunnen ter plekke van alles gaan kopen, maar ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met het huren van tent-gear en dan vooral de gear huren in de buurt van LV en het inleveren in de buurt van SF.

Alvast dank voor reactie!

Groet,
Monique en Clement

Bump.
Geen ervaring met tent gear maar weet wel dat velen hun spullen kopen bij Walmart of een andere winkel.

Huren is inderdaad lastig om te vinden. Het handigste is inderdaad ter plekke iets te kopen. Meenemen vanuit Nederland hoeft ook geen probleem te zijn. Kampeeruitrusting mag je gratis meenemen buiten de bagagevrijstelling (in ieder geval bij de KLM).

Hoi!

Ik ben zelf ook aan het orienteren voor ‘goedkopere’ slaapplaatsen, ik heb www.americastentlodges.nl gevonden. Op mooie plekken een volledige ingerichte tent die je kan huren in Californie, wellicht iets voor jullie?

Ik ga deze tenten uitproberen over een paar weken! Dus als het je iets lijkt kan ik je uiteraard laten weten hoe het was!

Succes met plannen!
Gr. Janneke

Vorig jaar gekampeerd met gezin met 2 kids. Een tentje en onze kampeerbestekbak meegenomen, andere tent + 2 stoelen, 4 luchtbedden, 4 slaapzakken, kooktoestel, pan, borden, lamp gekocht voor nog geen 300 dollar. Vermijd de KOA campings (duur!), de campings in de parken zijn weliswaar redelijk primitief in vergelijking met europese anwb campings (maar wie wil dat nou?) maar ook goed betaalbaar en erg leuk als je echt van kamperen houdt.
Wij doken af en toe in een goedkoop motel 6 of zo om de was te doen en eens lekker uitgebreid te badderen. Let er wel op dat het op sommige plaatsen erg heet kan zijn om te kamperen!
Els