Tips voordelige vluchten LA, SF of LV

Wij willen in de zomerperiode met 3 kinderen van 13, 12 en 4 een kampeerrondreis maken in Californië met wrs Grand Canyon erbij. Qua route oriënteren we ons nog (we gaan uit van 4 weken), maar zijn wel al op zoek naar tips voor voordelig vliegen (met z’n vijven tikt het behoorlijk aan). En wie tips heeft voor kamperen en NP’s: graag! En uiteraard zijn alle low budget tips welkom!

Is per camper gaan geen optie voor deze kampeerrondreis? Het is maar 6 uur rijden vanaf LA naar SF en vanaf SF 8 uur naar LV. Op deze manier kun je meer zien dan dat je zou doen als je zou vliegen.

Dank voor je reactie Zlata. Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk (in de titel). Ik bedoel een ticket vanuit Amsterdam (eventueel Brussel, Düsseldorf) naar SF óf naar LA óf naar LV. In mijn vraag gaf ik al aan dat we een kampeerreis overwegen per auto. Een camper is voor ons veel te duur. We maken dus geen binnenlandse vluchten.

Vluchtprijzen zijn volstrekt ondoorzichtig je gaat in het hoogseizoen dus prijzen zullen duur zijn. Onze ervaring is, hoe korter voor de vlucht hoe hoger de prijzen. Vaak zijn er in januari aanbiedingen te vinden. Als je gaat kamperen heb je wel een grote auto nodig. Bv een Chevy Tahoe maar zelfs met zo’n reus van een auto krijg je de laadruimte met kampeeruitrusting gemakkelijk vol. Reserveringen voor NPs zoals Yosemite en Grand Canyon zijn noodzakelijk.

1 like

Ik ben afgelopen eind april begin mei geweest naar California . Gevlogen van AMS naar Las vegas en San Diego terug naar AMS ons ticket was iets minder als 600 euro met United Airlines. Fijne vliegmaatschappij. Wij moesten beide keren overstappen in Texas. Let wel op dat je genoeg overstaptijd hebt zeker op de heenweg, want je moet je koffers ophalen en weer door de douane en paspoort controle omdat het de eerste plek is waar je Amerika binnenkomt. 1,5 is heel krap aan en we moesten hard rennen om de vlucht naar Lasvegas te halen.

Ik heb in augustus rechtstreeks geboekt bij air berlin, dit is een directe vlucht van dusseldorf naar lA, prijs was destijds rondom 860,–. De prijs is daarna alleen maar gestegen. Ik vlieg heen op 4 juli en terug op 4 augustus ( met 2 tieners)Mijn zoektocht staat elders hier op de site.
Ik heb net even gekeken op momondo.nl, ze bieden nu vluchten aan voor 700 met 1 overstap, je kunt dan gelijk ook zien of er dagen zijn die goedkoper zijn dan jouw favoriete dag. Skyscanner werkt ook prima.
Succes, groeten Erna

Hoogseizoen is inderdaad duur, maar er zijn bijna altijd wel mogelijkheden om goedkopere vluchten te vinden. Het ligt er maar net aan hoe flexible je bent in datum, overstap en vertrekplaats!

Hoi Erna, dat klinkt erg goed idd! Voor deze prijs ben ik nog geen tickets tegen gekomen. Thanks!