Kosten rondreis maand Californië (juli-aug-2008)

Beste mensen,
Ik heb het plan gevat om volgend jaar van juli tot augustus te gaan rondreizen door californië langs de kust. Nu ben ik benieuwd wat je hiervoor ongeveer moet uittrekken… Excl. ticket dan. Zijn er mensen die ook een maandje met de auto/camper gereisd hebben daar en wat zijn jullie ervaringen dan? Kan je beter een auto/camper huren of zijn er ook (goedkope) hostels… Ben benieuwd!

Alvast bedankt!

EVelien

Grappig,

Ik heb net hetzelfde plan! deze zomer een maandje californië in mijn eentje. Ik heb een luchtvaartmaatschappij gevonden die low budget vanuit londen naar San Diego vliegt. Ik wil zeker en vast tot in San Francisco raken en mss zelfs een klein stukje Mexico?
Nu, als arme studente kan ik me echt niet elke nacht een hotel (denk zelfs niet eens goedkope hostel) veroorloven. Dus vroeg ik me idd ook af wat de kosten ongeveer zijn, en of het eventueel mogelijk en verantwoord is om gewoon gratis slaapplaats te zoeken bij mensen…of zijn er nog andere goedkope alternatieven?

groet,

Kim

Welk vliegtuigmaatschappij is dat?

Groetjes

dat is zoom airlines. check op www.flyzoom.com
voor 611 euro vlieg je naar californië en terug. Aangezien Ryanair nog niet intercontinentaal vliegt is dit wel vrij goedkoop. Of zijn er nog maatschappijen die beter doen dan?

Kim

Ik wil reis gaan doen vertrekkende in SF en eindigen in NY…
Had vlucht bij US airways gevonden van 604 euro maar ik vind die sinds vandaag niet meer terug… Vol?? :(:(:(:frowning:

Geboekt!!!
Vond vlucht van 599 euro mits ik een dag vroeger nr huis ging dan gepland. Maar voor het prijsverschil met de volgende vlucht (was 170 euro duurder) vind ik dat best!!!

Wahooooooooo USA here I come again!

hey!
Met welke maatschappij vlieg je dan? en wanneer ga je precies? Die vlucht van Zoom vliegt wel voor 611 euro maar da’s vanuit Londen, dus daar komen nog eurostarkosten bij natuurlijk :slight_smile:

Veel plezier dermee!

US Airways (heen op 4 juli, terug op 29 juli).

Kijk op coconuttravel.be –> vluchtreservatie

Kijk eens op www.condor.de; soms verrassend lage prijzen.

Hoi,
Ik heb ook een reis geboekt voor 21 dagen. Een rondreis met auto in Californië, Utah en Nevada, maar wel met hotels erbij. Wij hebben geboekt bij kuoni, omdat die niet iedere dag van die enorme afstanden laat rijden (meeste dagen rond de 300 km, en dat vind ik net goed) Maar kuoni schijnt wel duurder te zijn, ook vliegen wij gewoon met klm, dit alles maakt t erg duur. Wij zijn met z’n tweeën zo’n 5500 kwijt. Maar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er wel waarde aan hecht om in een beetje fatsoenlijk hotel te zitten, als je dat niet hoeft en niet met klm vliegt, kan het denk ik een stuk goedkoper. Oh ja, het schijnt wel dat hoelanger je wacht, des te duurder te vliegtickets worden, wij hebben al een maand geleden geboekt en moesten toen al bijna 300 euro per persoon betalen voor dezelfde vliegtuigstoelen. (dat schijnt bij alle maatschappijen zo te werken op lange vluchten :frowning: )

Beste Evelien,

Vorig jaar heb ik een rondreis gemaakt van LA naar LA in 18 dagen. Hierbij heb ik veel nationale parken gezien, LAS Vegas, San Francisco (geweldige stad!!) en een stuk langs de kust.
Per persoon waren wij 1350 euro kwijt via Holland International. Dit was inclusief rechtsstreekse vlucht naar LA, hotels, autohuur en reisverzekering. Hoop dat je er wat mee kan, overigens ik ben in mei geweest, dan liggen de prijzen een stuk lager.

Succes ermee!!

Esther

Hi Evelien,
als het goed is ben je afgelopen zomer naar California geweest. Ik ga vanaf augustus 6 weken (met 2 personen) en vroeg me af of je tips hebt wat betreft hostels/autohuur ed, alles wat jij ook vroeg eigenlijk. (Ticket hebben we al). Alvast bedankt! Doeg, Lilian