Financieel plaatje Californie

Hoi wij zijn twee meiden en willen in november een maand reizen door californie. We zouden graag wat tips willen hebben over het reizen erdoor heen. Wij doen alles heel erg budget, dus hoe goedkoper hoe beter.
Moeten we een camper nemen?
Hostels en een auto (hoeveel is benzine)?
Hostels en openbaar vervoer?
etc…
Heeft iemand een kostenplaatje voor een maand ongeveer?

In de route en waar we heen willen is heel flexibel, we willen het daar een beetje zien. We willen iig naar Los Angeles en naar Las vegas en alles daar tussen bijvoorbeeld en langs de kust richting san fransico bijv.

Wij willen proberen het met 1000 euro pp te doen.

Kan iemand ons informeren?

Groetjes en alvast bedankt!!!:vak01:

1000 euro pp voor een maand is bijna niets! Dat komt neer op ca. 30 euro per dag voor overnachting, eten, drinken en vervoer. Je bent minimaal de helft kwijt aan een hostelbed, met slim inkopen kun je wellicht je eten eruit halen, een wijntje of biertje zit er dan al niet meer in en dan is transport nog niet eens aan bod gekomen.

Bij mij thuis besteden we 300 tot 450 euro per maand aan eten (doorgaans vers koken en soms een restaurantbezoek) en drinken (we drinken geen frisdrank, maar water gedurende de dag) voor een tweetal. Reizend is koken vaak lastiger, dus je zult jezelf wat vaker in een restaurant aantreffen. Laten we zeggen dat je 250 euro p.p. kwijt bent aan voeding als je een beetje zuinig aan doet. Een hostel of motel kost minimaal 20 euro per dag p.p., hotels zijn een stukje duurder. Een gemiddelde van 70 euro voor een tweetal * 30 dagen is 2100 euro. Een maand een auto huren kost ook zoiets bottom price (excl. benzine), een camper zal nog een slag duurder zijn. Greyhound en openbaar vervoer of zelfs liften zal voor jullie de uitkomst zijn als je niet te veel wilt uitgeven.
Dan komen er nog toegangsprijzen voor attracties bij (Alcatraz in SF, National Parks) en wellicht souvenirs.

2500 p.p. is het absolute minimum per persoon als je een maand lang wilt rondtrekken. Tel daar nog de vliegtickets bij op en je hebt je totale budget.

Hoi meiden,

meest budget is volgens mij gewoon tentkamperen. Omdat het in California heel erg mooi weer is kom je met een klein tentje prima uit de voeten. Wij kochten voor 240,00 een complete kampeeruitrusting bij de Wall mart voor 4 pers. Een camper is echt veel duurder en bovendien zijn de plekken op campings ook veel duurder. In de nationaal parken betaal je met een tent ongeveer 16-20 dollar per nacht. Wel even om denken: langs de kust is in het weekend alles hardstikke vol. Op tijd reserveren dus!
gr. Els

Hoi ben!
ff een berichtj plaatsen over hostels in californie :wink:
xx

hey meiden,

ons financiël plaat je van 18 dagen zag er ongeveer zo uit.
De vliegreis(3 jaar geleden, dus nu waarschijnlijk iets goedkoper) 1000 euro. De hotels, middeklas maar goede hotels ongeveer 600 euro.
De auto een middenklas wat je met je koffers toch wel nodig koste ons ook ongeveer 600. Dit kwam mede ook omdat ik onder de 25 was en dus een extra dure verzekering nodig had. bezine, eten en de rest koste ons ongeveer ook een 1000 euro. Wij waren p.p. een 3300 euro kwijt. Wij boekten bij een standaard reis 3 nachten bij. Bij de Crand Canyon betaalde wij daar 65 euro per nacht voor, in palm springs voor 40 euro en in las vegas 25 euro. Overigens is het wel het geld dubbel en dwars waard.
één tip: spaar nog een jaar voor een uitgebreide vakantie zodat je daar ook leuke dingen kan doen. Er is zoveel moois dat je dat niet moet laten omdat je het niet kan betalen, dat zou heel erg zonde zijn

post je hier ook wanneer jullie weer terug zijn hoe het jullie is gelukt?
Ik ga namelijk in de zomer 2011 een maand met een vriendin naar californie.
Ben erg benieuwd na wat jullie nou uiteindelijk kwijt zijn geweest, en misschien hebben jullie nog wat leuke tips kwa hostels etc.
Wij willen ook die drie steden zien en verder hebben we het nog niet vast gelegd, zijn nog beetje aant orienteren!
Gaan denk ik geen auto doen want zijn allebei 21 en heb idd gehoord dat dat dan erg moeilijk of duur wordt.

hoi allemaal, wij zitten nu in las vegas en met ons budget gaat het heel goed.
een auto is idd te duur, daar moet je 25 voor zijn wil je echte kortingen hebben, maar dan zou ik het wel echt doen! wij doen veel met de greyhound bus… en de amtrak trein, kan je beide vinden op google :slight_smile: gaat overal naar toe. verder camperen is idd erg goedkoop overal van 5 dollar tot 20 dollar en een tent kost geen drol voor met zijn twee-en. rond de 40 dollar, dan nog slaapzak luchtbed (kampeeruitrusting) geen idee hoeveel dat kost maar je kan de site daarvoor van wallmart checken online! verder hostels… www.hostelbookers. www.hostelworld.com etc.
wij betalen gemiddeld 20dollar per nacht. we hebbben ook een binnenlandse vlucht gedaan naar las vegas vanaf san fransisco voor 40dollar pp… goedzoeken! verder kan je vanaf die grote steden excursies doen naar de plekken eromheen.
dus ik zou dan naar san fransisco gaan, las vegas en los angelos (wij gaan naar hollywood).
dan vanuit daar alles doen.
er is een hele mooie trei de coast starlight, waarbij je langs de kust santa barbara etc komt. :slight_smile:
40 dollar pp… vanag los angeles naar san fransisco. (amtrak).
als we thuis zijn zou ik de schade nog even opmaken:)
owja… tip:
in las vegas is entree voor de clubs ontzettend duur, maar zie je er een beetje leuk uit is het gratis… heel bizar maar de moeite waard om te proberen (incl gratis drinken en vip). koop bij dress for less een mooie jurk en goedkope hakken (bij elkaar 30dollar haha) en ga overal gratis naar binnen.

veel plezier!