Hostels in Californië

Hi,

Over twee weken vlieg ik naar Los Angeles en ik ben op zoek naar goedkope hostels.
Ik wil backpacken in- en rondom Los Angeles, San Francisco, Yosemite en Grand Canyon.

Heeft er iemand tips voor budget verblijfplaatsen? (en als het kan ook proper).

:dag:

Groetjes!

Nadia

In Los Angeles en San Francisco ben ik in het hostelketen USAHostels verbleven. Zijn allebei enorm goed, gezellig en schoon en zitten op een goede locatie. In Los Angeles zit het hostel op nog geen minuut lopen van Hollywood Blvd en in San Francisco weet ik het niet meer zo goed. In Yosemite zijn helaas geen hostels, maar ik ben destijds in het hostel Yosemite Bug verbleven. Vanuit daar is het nog wel een uurtje met de bus en de laatste bus gaat vrij vroeg al weg van Yosemite, dus daar moet je zeker rekening mee houden. Tenzij je een auto hebt natuurlijk. En als je geen auto hebt, kun je natuurlijk altijd met andere reizigers meereizen die ook in het hostel verblijven. Nabij de Grand Canyon heb je volgens mij ook geen hostels. Ik ben destijds in Flagstaff verbleven in het Grand Canyon International Hostel. Daar vandaan is het ook nog wel meer dan een uurtje naar de Grand Canyon, maar dat was wel te overzien.

Mocht je nog andere vragen hebben, hoor ik het graag!

Hi Goelian,

Dank je wel voor deze tips! Hier kan ik zeker wat mee.
Ik zal mijn gehele reis afhankelijk zijn van het openbaar vervoer, ik vind het ook niet erg om met de bus te reizen.

Goed dat je aangeeft dat ze vanuit Yosemite vroeg vertrekken, dan kan ik hier rekening mee houden.

Heb jij destijds alleen gereisd als ik vragen mag?

Groeten, Nadia

Ik heb destijds inderdaad alleen gereisd en was ook volledig afhankelijk van het openbaar vervoer (vrijwel altijd de Greyhound bus). Over deze bus kom je trouwens op internet vaak negatieve verhalen tegen, maar dat heb ik absoluut niet zo ervaren. Het was gewoon een degelijke bus, zoals Eurolines, met vaak wifi in de bus. Meestal liggen de busstations ook op een prima locatie. Alleen in Los Angeles ligt het busstation op een moeilijke locatie, maar dat is ook gewoon omdat Los Angeles immens groot is en het openbaar vervoer in de stad vrij beroerd is. Tussen steden is de bus sowieso goed te doen, alleen de nationale parken vereisen dus enige voorbereiding, maar daar kom je wel uit. :wink:

Haha, ik ben benieuwd dan :wink: moet goed komen, heb er in ieder geval erg veel zin in.

Hoe heb jij het “alleen” reizen zelf ervaren? Heb je snel contacten gemaakt, waren de mensen behulpzaam en vriendelijk?
Ik heb nog nooit een reis alleen gemaakt en wegens omstandigheden heb ik nu geen andere keus, dus dat is best spannend.

Je hebt overigens goede tips, dank je wel!

Ik was net twee maanden 18 toen ik naar de VS vertrok en ben daar twee maanden verbleven (1 maand westen, 1 maand oosten). Had daarvoor nog nooit een lange reis gemaakt en ook nog niet alleen, dus dat was allemaal enorm spannend. Uiteindelijk is alles mij meegevallen en vooral het contact maken met andere mensen. De eerste dagen zocht ik het niet snel op, maar dat verdween binnen de eerste week. Je raakt eenvoudig aan de praat met mensen in je kamer en in de gemeenschappelijke ruimtes gaat het ook vanzelf. Het begint meestal met een simpele vraag als ‘where are you from?’. Meer is niet nodig om een leuk gesprekje op te starten. Je komt natuurlijk zoveel solo-reizigers tegen en die willen net als jij ook een gezellige tijd met andere mensen.

Het personeel in de hostels is doorgaans erg prettig, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de hostels waar je verblijft. Voornamelijk in de keten die ik in mijn eerste bericht heb genoemd (USAHostels), ben ik altijd goed geholpen als ik iets moest weten of tips wilde ontvangen. Ik heb in ieder geval geen slechte ervaringen met hostels in Amerika.

Hoi Goelian en Nadia,

Volgens mij hebben jullie ook redelijk low budget rondgereisd door de VS. Zouden jullie een inschatting kunnen maken van wat je per dag kwijt bent aan dollars/euro’s? Ook ik zal alles met het OV/liften en zoveel mogelijk hostels gaan doen.

Hoor het graag van jullie! :slight_smile:

Hi Jeffrey,

Voor een hostel moet je denken aan gemiddeld $25 per nacht. Soms wat hoger, soms wat lager, maar $25 komt ook het meest voor. Qua vervoer kan ik het moeilijk inschatten nu. Dan zou je even op de website van Greyhound (bus) en Amtrak (trein) moeten kijken. Toen ik daar was, had ik een Greyhound Discovery Pass voor 90 dagen, waardoor ik onbeperkt kon reizen voor een erg laag bedrag, maar volgens mij bestaat die pas niet meer. Misschien is er iets anders voor in de plaats gekomen, dus dan moet je even de website bekijken. Amtrak heeft ook zulke aanbiedingen, maar ik zou vooraf wel even kijken waar de Amtrak allemaal naartoe gaat en waar niet, zodat je niet een pas koopt en er vervolgens achterkomt dat je toch nog de helft met de bus moet reizen.

Dagbesteding is helemaal aan jezelf natuurlijk. De VS hoeft niet zo duur te zijn en er zijn genoeg opties om als backpacker goedkoop te leven. Ik denk dat ik ongeveer op $40 per dag uit kwam gemiddeld (eten, drinken, vervoer in een stad, leuke dingen doen, exclusief hostel en reizen van stad naar stad). Er zijn van die dagen dat je minder dan $20 euro uitgeeft op een dag, maar ook dagen dat je fors boven het gemiddelde uitkomt. Sommige dagen struin je immers enkel door de stad, andere dagen bezoek je nationale parken en attracties waarvoor je entreegeld moet betalen. Sommige dagen lig je om 11 uur 's avonds bekaf in bed, andere dagen ben je de hele avond en nacht gezellig dure biertjes aan het drinken. Los van de vaste kosten (vliegtickets, hostels, vervoer tussen steden) zijn er in ieder geval genoeg mogelijkheden om het betaalbaar te houden. :wink:

Dankje Goelian!

Dat is precies het antwoord waar ik naar opzoek was! Top!