Reismaatje en/of reistips Californie gezocht

Hallo reiziger(s)!

Aangezien ik voor het eerst naar Amerika ga en nog geen idee heb hoe ik wil gaan reizen, zijn reistips voor het gebied Californie van harte welkom. Het liefst zou ik met een auto of camper reizen, maar als iemand mij een heel goede (backpacker)reisorganisatie kan geven waar ik me bij aan kan sluiten, dan is dit ook van harte welkom. Ik wil wel een beetje low-budget gaan.

De bedoeling is om rond 9 juli vanaf San Fransisco te vertrekken en dan ongeveer 2 weken rond te reizen. Eerst de kustweg tussen San Fransisco en LA en daarna land inwaarts naar Joshua Tree NP, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon, Zion NP en alles wat daartussen of in de buurt ligt. Uiteraard kan de route ook in omgekeerde volgorde.

Wie weet waar ik een leuke, betaalbare tour kan boeken of wie wil evt. met me mee om daar met een auto of camper rond te reizen? (in het geval van samen rondreizen, geef ik de voorkeur aan een vrouw)

Groetjes,
Ellen.

PS Adressen van leuke hostels zijn ook van harte welkom

Hi Ellen!
Reistips kan ik je niet geven, want ik ben zelf ook nog nooit in de US geweest :slight_smile: Ik heb wel erg veel gereisd (veel azie, nieuwzeeland, australie, costa rica etc) en ook een aantal jaren in het buitenland gewoond (indonesie) en gewerkt. Nu ben ik alweer een half jaar terug in Nederland en sta op het punt een huisje te kopen; spannend… En ik denk dat ik na de verhuizing wel aan (een ook enigszins low budget…) vakantie toe ben; vandaar mijn reactie! Mijn naam is Miranda, ik ben 33 en woon en werk in Utrecht. Ik heb altijd al eens naar Amerika gewild en je reisplannen klinken hartstikke leuk. Mocht je nog op zoek zijn naar een reisgenoot en wat verder willen kletsen over wat je plannen zijn, mail me dan gerust op [EMAIL=“mvandeno@hotmail.com”]mvandeno@hotmail.com.
Groetjes! Miranda

Heb zelf een roadtrip gedaan langs de westkust en landinwaarts voor 6 weken, vond het echt verschrikkelijk mooi :slight_smile:

Het lijkt me wel makkelijker om zelf vervoer te hebben, het openbaar vervoer is niet echt toppie. Er rijden wel greyhounds van steden naar steden maar of je je hier plesant in voel is een tweede. Tevens is de benzine spotgoedkoop dus dat is een leuke bijkomstigheid. Er zijn vaak overal simpele campgrounds in de buurt van de snelweg. Een camper lijkt me ideaal.

Backpackerorganisaties kan ik me niet herinneren in US, zijn een stuk minder backpackers dan bijvoorbeeld OZ, NZ of ZO Azie. Hostels zijn er hier en daar wel. Heb zelf in San Diego en LA in een USA hostel gezeten, deze waren erg gezellig en redelijk onderhouden. Deze keten zit ook in Vegas (echt in het weekend heengaan, enorme dikke limo tour) en Kanab, dit is in de buurt van Grand en Bryce Canyon. Mooi klein hostel maar rare eigenaar, zeker tegen vrouwen.

Tips:

San Diego
Redwood Forest (Noord Cali)
Bryce (supermooi, zeker met een vers laagje sneeuw)
Vegas ( in het weekend, dikke pret)
Grand Canyon uiteraard.
Yosimety (of hoe je het ook schrijf) schijnt ook erg mooi te zijn, hier helaas niet geweest.

Als je meer wil weten, msn en email: [EMAIL=“diehardopa@hotmail.com”]diehardopa@hotmail.com

groeten Sander

Heb zelf een jaar in Amerika gezeten (Oregon) en dus ook wel wat gezien van de westkust. San Fransisco is echt super mooi, zeker een aanrader. Wat betreft het reizen, zou ik een camper adviseren, het is hartstikke handig, en er zijn vele voorzieningen op de campings. Het is er allemaal aan campers aangepast.
Mocht je nog een reisgenoot zoeken, ik hou me aanbevolen.
Voor verdere vragen/ ideeen kun je me mailen sab_klb@hotmail.com

hey heb vorige zomer ongeveer zelfde route gevolgd! als je advies wil moet je maar es mailtje sturen of op messenger komen

makaveli2k7@hotmail.com
Myspace (hier staan er enkele foto’s)