Advies rondreis California augustus 2009

Goedemorgen,

Graag zouden mijn vriendin en ik een autorondreis maken in Californie. Wij vinden het zelf belangrijk veel te zien en te doen, maar niet dagelijks enorme afstanden te rijden.We hebben al vele forums gelezen en bekeken en zien dat er veel mensen met veel ervaring aanwezig zijn. Kan iemand ons advies geven of hetgeen we bedacht hadden doenbaar is?
Wij hadden het volgende in gedachten (maar graag uw advies indien u aanvullingen of andere suggesties heeft):

• vlucht naar Los Angeles

• 3 nachten Los Angeles (weet iemand een leuk hotel hier?)

• 1 nacht Santa Barbara + bezoek channel islands (de moeite waard?)

• 1 nacht Montery + whale watching

• 3 nachten San Francisco (weet iemand een leuk hotel hier?)

• 2 nachten Yosemite park (hier lijkt het ons leuk in een lodge te slapen (aan de rivier?)op een goede lokatie(aan de rivier?))

• 1 nacht Kings Canyon

• 1 nacht Sequoia Park

• 2 nachten Las Vegas (de lange tocht via Death Valley nemen we voor lief, want we denken dat het te warm is om in Death Valley te overnachten…) In Las Vegas willen we de helicoptertour naar de Grand Canyon maken met een stop in de Canyon zelf.

• vlucht terug naar NL

Volgens ons hebben we nu nog 1 of 2 nachten over (NB: maandag 17-08-09 moeten we wel echt in NL weer aankomen ivm werkverplichtingen dinsdag 18-08-09), heeft iemand nog suggesties? Zijn er nog andere must-see’s? Op forum lezen we veel over Bodie, maar dat is denk ik lastig in de route op te nemen.

Mbt de national parken Yosemite, Sequoia en Kings Canyon weten we nog niet goed waar we een hotel moeten nemen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Tips? Het liefst willen we hotels die echt in de natuur liggen, maar of dat haalbaar is…

Zou het in deze periode noodzakelijk zijn vooraf hotels te reserveren (ivm hoogseizoen) of zou het lukken om gewoon op de route nog hotels te zoeken?

Als iemand nog leuke motels/hotels weet, houden we ons aanbevolen.

Veel dank voor het meedenken!

Negen (9) dagen/nachten is niet veel. Er is ontzettend veel te zien in California, Neveda, en Arizona, maar dan moet je je vakantie verlengen.

Overnachten in Yosemite is niet goedkoop. Check http://www.nationalparkreservations.com/yosemite.htm. Het is beter om iets buiten Yosemite te zoeken.

Ik zou alvast hotels gaan boeken, dan ben je verzekerd van een overnachting. Het is geen pleziertje om 's-avonds een slaap plaats te zoeken of rond te rijden.

Als je niks in LA kan vinden, zend me een persoonlijk berichtje als je interesse hebt om een kamer te huren van mij. Ik woon een halve mijl van Disneyland.

MVG
:vak02:Peggy

Ik zou persoonlijk van LA en SF één of twee nachtjes afpitsen en toch door Death Valley gaan. Ok, het zal er heet zijn maar dit hoort er toch bij hé. Het is echt schitterend en er hangt een speciale sfeer die bij hitte nog beter tot zijn recht komt. Het is trouwens een héél droge warmte en dus iets beter te verdragen. Ik ga er trouwens van uit dat je een auto met airco hebt. Ook de kamers in Furnace Creek Ranch en vooral het restaurant (brrrr) zijn goed uitgerust.

IK zou zelf ook een nachtje minder in LA blijven. Voor hotels zou ik zeker aanraden om goed te zoeken op internet, in SF hadden een super goede aanbieding in het Huntington Hotel Nob Hill. Van daar uit konden wij heel makkelijk naar downtown en naar de pier.

Wij zijn zelf van Las Vegas door Death Valley naar Bishop gereden. Dit was goed te doen en hebben evengoed heel wat gezien in Death Valley, ja het is best wel warm maar goed te doen.

Yosemite is altijd heeeel snel volgeboekt in het seizoen, vooral in het park zelf. Wij sliepen vlakbij de ingang van het park in El Portal.

Een aantal accommodaties hadden wij van tevoren geboekt en op een aantal dagen dat wij niet veel hoefden te rijden zijn we gewoon naar een visitor centre gereden. Daar hebben ze vaak leuke aanbiedingen in goede hotels.

Wij zijn trouwens van Monterey naar Santa Monica gereden in 1 dag, dat vonden wij goed te doen. We zijn wel vroeg vertrokken, maar hebben vaak een stop gemaakt om foto’s te maken of dingen te bekijken. Wel een hele mooie route om te rijden.

In ieder geval veel plezier en succes met de voorbereiding!

Gr. Lieke

hey ik wil even zeggen, yosemite is echt super mooi!! je hebt daar curry village dat is een soort tenten dorp. daar hebben wij 3 weken geleden overnacht met 6 man voor 100 dollar voor 1 nacht. dus dat viel nog wel mee!! en je hebt daar ook kans dat je snachts nog beren kan spotten… die lopen snachts namenlijk gewoon tussen de tent/huisjes door… heel leuk als je het niet verwacht… spreek uit ervaring.
maar lange ritten zijn heel gewoon in de states alleen zonde van je tijd als je zo kort gaat…
er is namenlijk zo veel te zien.
voor hotels zou ik gewoon naar http://www.hostelworld.com gaan. kun je in iedere stad hostels/hotels vinden. heb je voor 80 dollar een decent motel in LA. alleen van het ontbijt kun je daar niet heel echt veel van verwachten (donuts met koffie enzo).
als je van santa barbara naar SF gaat is het trouwens super mooi om de highway 1 te nemen.
die loopt namenlijk helemaal langs de kust omhoog!! super mooie route onderweg kun je ook nog even stoppen bij een strandje met allemaal zee leeuwen. weet ff niet meer hoe dat heet.
en ook kom je dan door santa cruz, ook een super toffe kustplaats met strand/kermis. leuke eetgelegenheden! echt de moeite waard. leuk weetje daar komt oorspronkelijk o’neil vandaan. zou persoonlijk niet zo heel veel tijd verspillen in de grote steden, daar zijn de Nt parks veel te mooi voor. en is SF is het ook echt de moeite waard om alcatraz met een bezoekje te vereren.
super veel plezier daar!!! en wil nu al weer trg naar California!

Er gaan geen heliflights naar Grand Canyon NP vanaf Las Vegas, wel naar Grand Canyon West met de skywalk. Velen vinden GCW een tourist trap (waaronder Yours Truly). De toegangsprijs (zonder de vluchten is al ongeveer $ 100,-- pp. de echte Grand Canyon is 5 uur rijden en je zou een nacht moeten blijven voor zonsondergang/opgang. reserveren is echter noodzakelijk. Je kan vanaf Grand Canyon a/p vlak bij de south entrance een vlucht over GC maken. Je kan ook met een fixed wing van Las Vegas naar GC south rim of met de bus zonder overnachting.
In Yosemite zal je op zo’n korte termijn waarschijnlijk geen accomodatie meer kunnen boeken. Ik zou Sequoia-Kings Canyon deze reis overslaan en via Death Valley rijden. Dan kan je Bodie als volgt inpassen. Vertrek uit Yosemite NP en neem Tioga Pass naar Lee Vining. Bodie ligt ten noord/oosten van Lee Vining. Tel ongeveer 3 uur voor de rondtrip naar Bodie vanLee Vining en terug. Rijd dan door naar bv Bishop. De volgende dag via Lone Pine en Death Valley NP naar Las Vegas.
Yeehaw

niet van toepassing

Beste Allemaal,

Bedankt voor de leuke adviezen, maar in tegenstelling tot wat iedereen denkt gaan wij 17 dagen rondreizen!
Het plan is nu geworden om te overnachten in:
Los Angeles (3n)
Santa Barbara
Monterey (2n)
San Francisco (3n)
Fish Camp
Lee Vining
Lone Pine
Las Vegas (2n)
Palm Springs
en terugvliegen vanaf LA
Tips over must see-attracties tijdens deze rondreis zijn meer dan welkom!
Nogmaals dank iedereen voor de leuke reacties en tips.

Ok:
Los Angeles-Santa Barbara: Pacific Coast Highway via Malibu. Misschien zie je nog een beroemdneid.
Santa Barbara-Monterey: Solvang, Deense tourist trap (sorry, mag ik niet zeggen :wink: San Luis Obispo: Madonna Inn, gewoon even naar binnenlopen. Rots in Morro Bay (mag je ook overslaan), Hearst Castle in San Simeon (must). Hw 1: Big Sur, Point Lobos SR, Carmel en Monterey: Aquarium, 17 miles drive (niet nodig als je Point Lobos bezoekt, prive weg langs million $ huizen en een golfbaan waar een rondje $ 400,-- kost, Pebble Beach…) Het aquarium in Monterey behoort tot de best in zijn soort. je kan ook gaan Whale whatchen. Cannery Row. Het geboortehuis van John Steinbeck in Salinas (verder “beetje saai”)
Tussen Monterey en SF: Santa Cruz met de boardwalk en als je bij de neus wil worden genomen bezoek dan Mystery Spot. Langs de kust naar Half Moon Bay en dan naar SF.
Tussen SF en Yosemite. Vertel ik niet, je hebt al zo weinig tijd voor Yosemite.
Lee Vining-Lone Pine: Bodie, Mono Lake, June Lake loop, Devils Postpile NM. Neemt veel tijd. Manzanar SHS. Zwarte blz in de Americaanse ww2 geschiedenis. Alleen voor de history buffs. Lone Pine: Whitney Portal rd en Face rock maar vooral Alabama Hills waar vroeger veel films zijn opgenomen, meteen aan de westkant van LP. Als je richting DV gaat stop dan na zo’n 5 miles aan de kant van de weg en kijk achterom. Je zult wel zien waarom.
Lone Pine-Las Vegas: www.nps.gov/deva Als je meer over DV wil weten laat maar horen.
Las Vegas-Palms Springs. Neem vanaf I15 Cima Road en rijd Mojave National Preserve binnen. Stop at Kelso Depot en museum. Alle Union Pacific treinen komen hier voorbij. Altijd sepctaculair die dingen met een lengte van 1 mile. Dan naar het zuiden. Kelso Dunes aan je rechterzijde. Door naar Amboy aan de oude route 66 (nu National Trails hw) Probeer de shoe tree te vinden en stop bij Roy’s Cafe. Een oude R66 icon. Voor Amboy Crater linksaf Amboy road naar Twentynine Palms. Daar is een groot aantal murals. Een van de eerste achterop de witte kerk is een van de mooiste. Dan heb je nog Joshua Tree NP maar dat neemt veel tijd als je iets wil zien en van Las Vegas naar Palms Springs is al 5 uur rijden. Tuseen de westingang van Joshua Tree en naar PS over 62 is nog een korte zijweg naar Pioneer Town. Neem de afslag in Yucca Valley. En dan Palm Springs met oa de Aerial Tranway en de Indian Canyon.
Van PS binnendoor via Palms to Pines hw naar Anza Borrego en San Diego is heel mooi maar langzaam. Julian is een aardig plaatsje. Als je de interstates neemt is 20 miles west van PS nog Cabazon met een van de best Outlet Malls in Ca. Premium Hills. Zelfs ik als mall hater vond deze goed.
Dit is natuurlijk maar een gedeelte van de bezienswaardigheden maar je zal je handen al volhebben om alles te bezoeken.
Have fun planning.
Yeehaw

Beste Yeehaw,
Ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie. Het helpt ons heel erg!! SUPER!
We wilden eigenlijk kijken of het lukt om van Las Vegas via Joshua Tree NP naar Palm Springs te gaan. Heb jij een idee of dat reeel is? Of is Mojave National Preserve een beter plan? Zijn daar ook Joshua Trees te zien?

Wederom bedankt, Erik en Saskia

Als je exit 272 off I15 neemt (Cima exit) and Cima road neemt (er is maar een weg) kom je door de grootste concentratie Joshua Trees in de USA. Deze zijn echter iets lager dan die in Joshua Tree NP. De directste route Las Vegas-Palm Springs is een uurtje langer dan door Mojave en Amboy maar je komt dan niet door Joshua NP en de route door Mojave is echt mooi. Vul je tank in Las Vegas want bij de 272 exit is de benzine peperduur en de pomp in Amboy (Roy’s Cafe) is vaak niet open. Dan pas weer een pomp in Twentynine Palms. Als je niet veel tijd hebt zou ik de Joshua Trees in MNP zien en dit keer Joshua Tree overslaan. Er is nog veel meer te zien in Joshua Tree NP maar dat neemt natuurlijk veel meer tijd.
Als je door Joshua Tree gaat neem dan de north entrance en dan naar de west entrance. Het NW gedeelte van JNP is het mooiste en er uit via de south entrance is langer en minder interessant.
Yeehaw