Rondreis California 2010

Ik lees hier ook al de nodige informatie, maar zou toch graag jullie ideeen, plannen, do’s and dont’s horen over de route die ik tot nu toe gepland heb samen met een vriendin. Het zal op zijn vroegst April/mei volgend jaar (2010) gebeuren>>>:

Dag 1: Vliegen op Phoenix
Dag 2: met kleine omweg naar Kingman rijden en daarvandaan over stukje originele Route 66 naar Flagstaff.
Dag 3: Omgeving Flagstaff/Sedona (Red Rocks) bekijken
Dag 4: Grand Canyon, misschien wel door naar Page.
Dag 5: eind van dag naar Las Vegas rijden
Dag 6: Las Vegas met dagtrip naar Hoover Dam
Dag 7: 's ochtends op tijd naar Death Valley rijden
Dag 8: Vanuit Death Valley start maken naar Yosemite Park (ik weet dat de pass aan de oostkant van het park nog gesloten kan zijn)
Dag 9: aankomst en rondkijken Yosemite Park
Dag 10-12: San Francisco (waar is beste budget-lokatie om te verblijven?)
Dag 13: Kust route Highway 1 richting Big Sur, mogelijk overnachten in Montery
Dag 14: Verder rijden en genieten van uitzichten en overnachten in bijv. Santa Maria
Dag 15: verder rijden naar Los Angeles (waar verblijven weten we nog niet)
Dag 16-18: Los Angeles verkennen (Santa Monica + pier, Newport Beach, etc.)
Dag 19: Terug vliegen naar Amsterdam

Wel lijkt het me gaaf om door te kunnen rijden naar San Diego en Tijuana, maar zolang kunnen we helaas geen vrij nemen. Overnachten overal zal op budget-basis moeten, anders kunnen we de reis nooit maken:mad:

Ik weet dat in Grand Canyon en de andere nationale parken de overnachtingen vrij duur kunnen zijn, vandaar dat we voor overige plaatsen budget zullen moeten slapen, kunnen jullie een merk hotel/motel-keten aanbevelen?

Weten jullie ook waar je eventueel kortingscouponnen kunt krijgen voor hotels:slapen:? Ik hoor dat namelijk wel eens her en der.

Ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben. De route ligt nog niet vast, maar is grotendeels wel de planning. Het liefst zouden we op een warme plaats willen eindigen (lees LA of iets dergelijks) om daar bij te komen van het vele auto-rijden. We kunnen wel allebei rijden, dus wel af te wisselen.

Vooreerst, april mei (ik veronderstel passvakantie) is de ideale periode, dit hebben wij vorig jaar ook gedaan. Aangenaam weer, weinig toeristen.

Jammer dat je bijna elke dag toch nog een stuk moet rijden. Op zich is deze route te doen op 2 weken maar ik zou dan persoonlijk rijdagen en dagen-ter-plekke maken. Ik geef een voorbeeld:

Dag 2: rij ineens naar de Grand Canyon, genoeg tijd voor een middagpauze in Sedona.
Dag 3: geniet van één van de mooiste plekken op deze bol
Dag 4: rij naar Vegas, wat heb je verloren in Page?
Dag 5: geniet van één van de gekste steden op deze bol
Dag 6: rij naar Death Valley, dit is niet zo ver, en kijk er gerust nog wat rond
Dag 7: rij niet naar Yosemite, de Tioga pass is nog toe. Wij zijn naar Sequoia NP gereden, heel mooi en er lag nog een dik pak sneeuw. Dit is een lange rit, je komt pas in het donker aan in Three Rivers.
Dag 8: Sequoia NP
Dag 9: Rij naar SF
Dag 10… zoals je reeds berschreef

Ik zou persoonlijk één of twee dagen afpitsen van LA en SF en na de Grand Canyon naar Bryce Canyon rijden. Slaap 2 nachten bij Harold’s place, dit is een motel op 20 min. rijden van Bryce Canyon NP en veel goedkoper dan Ruby’s inn. Geniet een volle dag van Bryce Canyon, de kans is groot dat daar ook nog sneeuw ligt. Doe de Navajo loop en Queens garden trail, het is prachtig. Rij de dag erop naar Vegas…

Als je natuurlijk gek bent van steden? SF vond ik persoonlijk wel leuk, zijn we 1,5 dag geweest en dat was goed voor me. LA vond ik maar niks maar dat is natuurlijk persoonlijk.

TIP: tank voordat je highway 1 opgaat. Er is ergens één benzinestation met de duurste benzine van heel de USA, volgens de uitbater toch :wink:

1 like

Ja ik heb zoveel tips, doe zeker Sedona aan, er zit een motel bij de airport van Sedona[ voor kleine vliegtuigjes] even google voor de naam.
Dit motel is niet te duur maar een goed uitzicht over Sedona.

Wil je minder betalen voor lodging bij de Gr. Canyon, Williams is een half uur rijden van de rim, veel keuze in goedkope motels.
Coupon boeken zijn overal gratis te verkrijgen bij gas stations/stores/restaurants.Vooral rondom Nationale parken

Neem een klein tentje mee.
wel aftanken voordat je de bergen in gaat,benzine erg duur als het te krijgen is.
april en mei, kan nog koud zijn s,avonds en kans op sneeuw.

even informeren , meeste campgrounds gaan open tijdens Memorial weekend,en ik geloof dat Kings canyon dan pas open gaat.[de moeite waard]
er is 1 campground open all year in Seq. NP,maar ligt vrij hoog bijna 7000 feet.ze hebben daar ook een restaurant /winkel,/laundry.
veel plezier en keep on trekking

groeten Peter Los angeles www.usexportshop.nl

ik wil even zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met frederik7028.
ga absoluut wel naar yosemite nt park!!! seqouia is mooi, maar ik zou zeer zeker voor yosemite gaan!!! is het mooiste nt park die ik heb gezien!! zou echt proberen om daar meer als een dag te verblijven. je kunt daar overnachten in cury village is een soort van tent dorp! wij betaalden met ons 6en zo’n honderd dollars. of je kunt een tentje meenemen en dan betaal je maar een paar tientjes. is wel een mooie ervaring ook!! ook de rockys is zeker mooi om te zien. zou ik ook de tijd voor nemen om door heen te rijden!! en over hotels ofzo… je zou eens een kijkje kunen nemen op www.hostelworld.com daar heb je in LA en SF voor 80 dollar per nacht een hotel… als je goedkoper wil zou je op hostels moeten zoeken. dan betaal je zo’n 15-20 dollar per nacht voor een mixed room. soms is het goedkoper via het internet voor 1 nacht te boeken en daar vragen of je een nacht kan bijboeken voor het zelfde geld. is meestal via internet niet mogenlijk (vraag me niet waarom). de route 1 is inderdaad een super route echt geweldig uitzicht, je rijdt constant langs de kust! wij zijn in santa cruz geweest en dat was opzich ook wel een mooi plaatsje! en over het tanken hebben ze wel gelijk! ik zou zeggen heel veel plezier daar en geniet er van. time flies when your having fun!

Beste icecube,

ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Het gaat er niet over welke nu het mooiste is maar om het feit dat de Tioga Pass hoogstwaarschijnlijk nog gesloten is. Kijk hiervoor op de site van NPS. Als je dan toch vanuit Death Valley naar Yosemite wil rijden zal je helemaal langs de zuidzijde van de Sierra Nevada moeten rondrijden tot Yosemite. Dit is te doen, maar niet in één dag. Tot Sequoia NP kan wel in één dag, ik spreek uit ervaring. Nog een tip, rij via Lake Isabella. Dit is een héél mooie, rustige route en lunch bij de Crazy Horse in Glennville.

Bedankt alvast voor jullie berichten en ik ben me er inderdaad wel van bewust dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten is in april. Het punt is dat we nu nog niet definitief kunnen boeken daar mijn reisgenootje pas in januari haar vrije dagen kan plannen.
Want het kan ook zo worden dat we september bijv. pas weggaan en dan moeten we gewoon kijken of deze route ook nog te doen is qua temperaturen en alles. Weet niet of jullie daar ook bekend mee zijn? Ik weet wel dat zeker San Francisco dan iets beter weer heeft dan april/mei en dan zal de Tioga Pass toch nog wel open zijn zodat we de kortere route kunnen nemen?