Is er toevallig iemand die al ervaring of kennis heeft i.v.m. het meenemen van een tent op het vliegtuig richting las vegas of san francisco?
Ik zou namelijk graag een quechuatent meenemen om dan te overnachten in de natuurparken in west amerika maar is het wel mogelijk om zulke tent mee op het vliegtuig te nemen?
Wat leuk dat je dezelfde interesse hebt. Al backpackend door Amerika.
Ervaring met een tent als bagage nog niet, maar wel met dezelfde vraag gezeten.
Ik vertrek binnenkort en verwacht een een leuke reis tegemoet te zien.
Onderstaande ontving ik van een forumlid afgelopen Mei.
*
Ik nam altijd een lichtgewicht 2-persoons tent mee, maar de volgende keer koop ik er een bij de Walmart voor een euro of 40, veel gemakkelijker.
Wij kopen altijd slaapzakken bij de Walmart voor 10 euro per stuk, dat zijn hele dikke slaapzakken en lekker ruim. Kun je aan elkaar vast ritsen. Warm genoeg. Een keer hadden we er 3 gekocht voor het koude Yellowstone park, waar het vroor in de nacht. Dat ging prima.
Vouwstoelen kopen we er ook voor 5 euro per stuk en een grote koelbox en een lekkere ruime koekepan.
Die spullen laten we achter als we naar huis vliegen, meestal zetten we die bij een afvalbak ergens neer bij een motel. Vaak zijn ze binnen een half uur al meegenomen door andere gasten. Krijgen ze ook nog een 2e leven*
Misschien heb je hier wat aan?
Ondertussen persoonlijke keus gemaakt om een tent en slaapmat in Nederland te kopen.
Een Vaude Ultra light (1,6 kg) en een Neoair slaapmat (650 gram.) De rest koop ik ter plekke.
De Vaude Ultralight kwam goed uit de test en opgerold is het een klein pakketje, welke niet veel plaats inneemt bij de bagage. Het slaapmatje idem dito.