Wij zijn van plan een half jaar door zuid-amerika te gaan backpacken. We reizen van uruguay via rio door brazilië via suriname naar cuba. Is het handig om een tent mee te nemen? of zijn er genoeg (goedkope!) hostels? Is een tent veilig genoeg? of kunnen we hem beter thuis laten…
Heeft iemand ervaring met liften in zuid-amerika? En valt het aan te raden of juist absoluut niet? (We zijn twee meisjes van 19 jaar). Heeft iemand ervaring met het openbaar vervoer? (bus/trein/binnenlandse vluchten).
Kan iemand ons een schatting geven van de totale kosten van zo’n reis… d.w.z. een half jaar rondtrekken, overnachtingen en eten mogen vrij budget.
Bedankt voor je snelle reactie!
We zullen de tent thuis laten
7000 euro was wel een beetje schrikken, wij dachten zelf aan 5000 pp incl. vliegticket. Zijn we heel naïef of is dit haalbaar?
ik maakte meestal zo’n 1000 euro per maand op en dan had ik het ruim.
Met 800 zal het ook wel lukken, maar dan zijn dure duiken/vluchten er niet bij…
een ticket kost ook al gauw +/- 1000 euro.
Voor deze reis zou ik het zonder tent doen. ALs je via het zuiden van chili/Argentinie gaat, is een tent een handig instrument om wat langere trekkings te kunnen maken
Wat veiligheid betreft, moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken. Dan is het reizen als vrouw alleen of met zijn tweeën goed te doen in Zuid Amerika. Dat betekent dus zo min mogelijk s’nachts en s’avonds laat reizen, geen blote kleding, sieraden, etc. Bewust bezig zijn met je doen en laten.Maar dat geldt voor overal ter wereld. Liften in Zuid Amerika met twee meiden zou ik niet aanraden. Dat geldt ook voor kamperen. Hostels zijn overal genoeg, en als je een trekking door de jungle gaat doen doe je dat toch veelal georganiseerd. Tenten zijn dan beschikbaar.
Ik zou trouwens wel willen adviseren om te zorgen dat jullie wat spaans spreken. Spaanse scholen zitten er overal daar!