Tentje?

Hey backpackers,

Ik vroeg me af of het ook nodig is om een tentje in te pakken? Sowieso is het handig om mee te nemen, mocht je op een camping belanden ofzo.
Maar heb je dan geen last van dieren ofzo? Daarnaast zijn er backpackers die gewoon in een park of in een bos slapen oid? Lijkt mij iig te griezelig, aangezien er ook gewoon slangen ed zitten. Iemand info of tips hierover?

gr. Ruud

Ik ben ook benieuwd :slight_smile:

Heh, ik denk ik krijg een mooi antwoord toen ik mijn mail ontving :P.

Hoi Ruud en Milamila,

Tentjes koop je al voor AU$30 tot 300 en meer. Is net wat je wilt. Met een tentje heb je dus ook een slaapzak en matrasje etc. nodig. Die zijn waarschijnlijk duurder dan AU$30-50. Als je tenminste iets comfort wilt. Als je onder de streep gaat kijken ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een jeugdherberg, hostel or whatever. Slaapplaatsen vindt je dus echt overal, en anders vraag je gewoon in een touristinfo, winkel, tankstation,etc. Tijdens onze eerste reis zaten wij een keer klem en toen zei iemand moet je daar en daar even gaan vragen, hadden we een heel huisje voor ik dacht AU$25 of 30.
We hebben als gevolg van een calamiteitje (we kwamen niet meer weg uit Mt Isa als gevolg van wat regen) ook een keer geslapen in de gemeenschapsruimte van het Leger des heils.

Ten aanzien van insecten, slangen etc. Als je geluk hebt zie je die op tijd of wordt je op tijd wakker.
Grapje, gewoon de normale voorzorgsmaatregelen nemen, tent en overige bagage goed gesloten houden, evt spuitbus meenemen tegen de insecten.
Ga je in je eentje de bush in? Bereid je goed voor en vraag vooral jezelf af ben je daar ervaren genoeg voor. Dat ga ik niet voor je beoordelen. Australie is een land om van te houden maar je moet altijd oppassen. Ook in Hostels, etc. kun je altijd wel iets tegenkomen wat daar niet thuishoort. Beestjes trekken zich daar niets van aan. Dit is trouwens niet geschreven om je bang te maken dat is echt helemaal niet nodig, maar je moet wel altijd opletten. Als je meer vragen hebt dan lees ik dat wel.

groetjes

Waarom alles meesjouwen? Koop het ter plaatse! Een paar fishing chairs (ongeveer AUD 10 bij een hardware store) erbij en je hebt nog stoelen ook. En als je weer teruggaat geef je de spullen gewoon weg. Yikes Wim, stuck in Mt. Isa brrrr.

Duurde maar twee dagen. Het was wel behoorlijk druk in het dorp, al met al was het wel lachen (en nat natuurlijk).