Tips voor backpacken in Australie

Hallo luitjes,

Wij zijn twee jonge meiden van 19 jaar die begin April willen gaan backpacken in Australie.
We hebben alleen totaal geen ervaring en op internet lees je zoveel verschillende dingen dat je door de bomen het bos niet meer ziet:question:
We zouden graag wat nuttige tips en informatie willen horen van ex-backpackers.
Mensen die er zijn geweest hebben ervaring en weten tenslotte hoe het gaat in de praktijk.

Iniedergeval vragen we ons de volgende dingen af: Wat is een must om mee te nemen en wat totaal niet?
Is het handig om een tent mee te nemen of daar aan te schaffen?
Hoe zit het met insecten en moet je van te voren speciale maatregelen treffen?
Wat is een goede organisatie om je ticket te boeken?
Hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt als je redelijk ‘normaal’ leeft…
(je dus niet elke avond volgiet met alcohol??)
:drugged:
En is het echt zo dat je makkelijk aan werk komt of zijn het verkoopsmoesjes??

zoals je leest hebben wij aardig wat vragen dus voel je vri j om een berichtje achter te laten.

Alvast bedankt,
Elyse en Simone.

iemand die ik ken is nu in australia (melbourn) en ze heeft daar in korte tijd al verschillende baantjes gehad, kersenplukken (buite de stad), promotie werk (ind e stad), in de horeca, etc.

het lijkt alsof het die persoon goed afgaat, dus denk dat het wel klopt die info.

Hallo,

Ik ben nu in Sydney en ik zou niet te veel gaan meezeulen aan spullen ze hebben hier ook gewoon alles wat je zou willen hebben.
Insecten merk ik niet zoveel van maar een kennis van ons die hier ook nu is voor werk die is flink lek geprikt dus het kan nooit kwaad wat reppelent mee te nemen.

Ik hoor veel over Australian Backpackers wat in Alkmaar zou zitten als je met een groepje wil aankomen.

Het is heel moeilijk te zeggen wat je per maand kwijt ben want die land is kwa eten en drinken wel erg in de richting van Nederland. Je hebt hier veel foudcourts waar je voor denk ik zo’n 7 a 8 dollar een broodje hebt dus dat is zo’n 3 a 4 euro.

gr van Moira