Meenemen aantal maanden backpacken

Hallo,
Over een paar daagjes vliegt mijn vliegtuig richting het zonnige Sydney waarna ik een paar maanden ga backpacken in australia! Vanuit de hoek van mijn kamer staart mijn lege backpack mij de hele tijd aan en ik moet toch eens beginnen met het inpakken ervan.
Heeft iemand nog tips over dingen die ik ABSOLUUT moet nemen en wat niet?
Alvast heel erg bedankt,
X

Haha, klinkt erg bekent. Ik heb zelf m’n backpack op de dag van vertrek helemaal ingepakt. Omdat je veel dingen nog nodig hebt vlak voor dat je weg gaat. Wat ik zelf heb gedaan is denken alsof ik 1 tot 2 weken op vakantie ga. Ondergoed voor 1 tot 2 weken, 2 lange broeken… wat korte… shirts en truien, een jas is opzich niet nodig. Had ik in ieder geval niet mee genomen en een lekkere trui was vaak genoeg! Ik heb zelf tijdens het reizen vaak bij Target geshopt, voor goedkope kleren en schoenen!

Mijn advies niet teveel meenemen want er is genoeg in Australie te koop. Ik zou zeker ook een vestje of trui meenemen want in de avond kan het altijd goed afkoelen. Verder shirts en korte broeken en ook 1 lange broek. Afritsbroeken zijn vaak handig tijdens het reizen.

Wat altijd handig is is een zijde lakenzak voor als je ergens moet slapen waar het te warm is of als het niet zo schoon is.
Deze zijn niet veel groter als een paar flinke sokken.
Een goede zonnebril is onmisbaar.

Schoenen waar je flinke stukken op kunt lopen vind ik onontbeerlijk. Schoenen moet je vaak een beetje inlopen en dat nieuw kopen, is lastig.
Verder inderdaad niet TE veel meenemen, want als je iets mist, kun je het altijd aanschaffen.

Niet vergeten:

• tandenborstel. Niets irritanter dan een vieze mond:-)

Verder geven de anderen al goede tips. Alleen zou ik wel een jas of iets dergelijks meenemen. Het kan best koud zijn soms! Ligt eraan waar je naar toe gaat en hoe lang je waar bent.