Misschien een enorm dom onderwerp, maar ik zit nu al een paar dagen te dubbel over wat ik aan tassen mee moet nemen voor mijn paar maanden Australie… Voor mijn bagage heb ik uiteraard een backpack, daarnaast lijkt het me handig een kleine daypack aan te schaffen. Voor de belangrijke papieren is een heuptasje wellicht handig? Maar ik kreeg ook weer de tip van iemand om een klein vierkant tasje met een koordje om de nek aan te schaffen (ook voor creditcard, paspoort etc) en hiermee 's nachts te slapen…
Maar goed, én een heuptasje én zo’n nektasje… Is dat echt nodig? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Zeker geen dom onderwerp, want er zijn vast veel mensen die hier mee zitten.
Het is inderdaad handig om een kleinere dagrugzak mee te nemen. In het vliegtuig kun je hier wat spullen in doen voor aan boord (denk ook aan deo en een tandenborstel, want het is een lange reis!) en tijdens het reizen is het superhandig om een kleine rugzak mee te nemen voor dagtochten.
Tja, een heuptas, daar zullen de meningen over verschillen. Ik had er een mee die ik regelmatig heb gebruikt, vooral in de steden. Ik had een hele kleine die ik aan de riem van mijn broek kon vastmaken en vervolgens onder mijn kleding op mijn heup kon dragen. Dat vond ik het prettigste. Niemand ziet dat je iets om hebt. Dus ik zou niet kiezen voor zo’n opvallende (grote) heuptas.
Ik had daar mijn paspoort, creditcard, bankkaart en altijd minstens 100 dollar (voor het geval dat…) in zitten. De rest van mijn geld had ik gewoon in mijn portemonnee. Die mocht dus gestolen worden, als het ware.
Op grote slaapzalen in de grotere steden, heb ik inderdaad wel met mijn geld in bed geslapen. Onderin je slaapzak is een goede plek en verder onder je kussen en dan vastgemaakt met een simpele veiligheidsspeld. Klinkt een beetje dom, maar die speld kan net iemands ‘vlugge hand’ tegenhouden.
Overigens is er nooit iets van mij gestolen.
Neem ook een klein slotje mee. Er zijn best wel wat hostels die kluisjes op de kamers hebben, die kun je dan op slot doen met een klein slotje. Best prettig.
Inderdaad, zeker geen domme vraag, ik zat met hetzelfde vorig jaar. Wat ik meenam was een grote backpack, een dagruzak die in het vliegtuig als handbagage dient en makkelijk voor daghikes of korte hikes van 2 dagen ofzo. Een heuptasje of zo’n nektasje heb ik niet meegenomen. Ik had een leuk schoudertasje meegenomen, waarin juist mijn belangrijkste spullen pasten (portemonnee, identiteit,…). Praktisch, maar ook nog mooi voor avonden uit. ; )
Top, bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels een dagrugzak aangeschaft en als het goed is zijn een heuptasje en zo’n klein documenten tasje onderweg. Een leuk tasje voor avonden uit heb ik niet, maar dat kan altijd ter plekke nog worden aangeschaft dacht ik… En anders kan de heuptas ook over de schouder haha. Lastig hoor… Zit nu een beetje te dubben over welke broeken mee, hoeveel hemdjes, shirtjes… Best lastig nog! ![]()
Neem in elk geval niet te veel kleding mee. Je kunt altijd bijkopen en je kunt tussendoor wassen. Neem ook geen spijkerbroeken mee. Zwaar en ze drogen verschrikkelijk langzaam. Ik neem ook altijd een rok/jurkje mee. Mooi klein om mee te nemen! Verder neem ik altijd hooguit twee broeken mee. Een die ik vrijwel dagelijks draag en een nettere. Shirts zijn snel gewassen en redelijk snel druk. Met een stuk of 5 zit je prima. Werk in laagjes voor de warmte, dus een hemdje, een shirt, een longsleeve en dan nog een wat dikker vest bijvoorbeeld. Ik heb ook altijd een vierkante sjaal meegenomen. Dat ding kan dienst doen als sjaal, hoofddoek, kussensloop, enz.