10 oktober vertrek ik voor bijna 4 maanden naar Australie. Ik begin in Cairns en eindig in Melbourne.
Ik heb een aantal vraagjes over wat dingen die ik mee moet nemen. 2 jaar geleden ben ik 6,5 week in Thailand en Maleisie geweest. Ik weet wel wat ik toen nodig had maar van een aantal dingen weet ik niet of ik die in Australie ook nodig heb.
Heb je er een klamboe nodig? In Thailand en Maleisie gebruikte ik die namelijk wel als ik ergens sliep waar geen airco was.
Hoe warm is het in Australie s avonds? Heb je er s avonds meestal een lange broek aan omdat het anders te koud is of moet je hem aan tegen de muggen? Is het in sommige gebieden overdag kouder zodat je een lange broek aan moet? Weet namelijk niet zo goed hoeveel lange broeken ik mee moet nemen:redface:
Tuurlijk weet ik wel dat je in principe ook alles daar kan kopen maar vind het wel fijn om toch van tevoren te weten;)
Ik vier oud en nieuw in Sydney. Slaapplek daar is al geregeld omdat ik weet dat het snel vol zit. Kerst zal ik ergens vieren in een plaats voor Sydney. Waar weet ik nog niet, maar moet je er met je slaapplek voor kerst ook al vroeg bij zijn om te reserveren? Iemand nog een leuke tip om kerst te vieren? Het moet vanuit daar makelijk te reizen zijn naar Sydney.
Is zo’n kortingspas iets om aan te schaffen of blijk je die in de praktijk toch niet zo vaak te gebruiken?
Hi
Een klamboe hebben wij nog nooit nodig gehad. Niet de muggen maar de vliegen zijn de grootste ergernis en die steken niet.
Of we nu 2 weken of 2 maanden gaan (en waarschijnlijk ook 2 jaar) ik (man) neem 1 jack mee, 1 trui, 2 overhemden lange mouw, 6 overhemden korte mouw, 1pr stevige schoenen, goede sandalen en 1 pr flip flops, 2 lange broeken en 3 shorts. Tussen october en februari is het onwaarschijnlijk dat je een lange broek draagt misschien op het water. Voor de reis echter zit ik niet graag in een korte broek in het vliegtuig. Je vindt overal laudries. verder hebben alle hotels: 1 a/c, 2: een koelkast. Hoe het met Kerstmis is weet ik niet, wij gaan altijd buiten het seizoen. Je mag 20 kg meenemen maar met de kleren halen wij dat lang niet. Ook mijn geliefde niet…Koop repellent (deet)en sunscreen in Australia. Sunscreen moet je echt veel gebruiken. In de zomer kan het een stuk warmer zijn dan Malaysia etc maar door de luchtvochtigheid voelt het in Malaysia etc. warmer aan. In october is het in Cairns ook luchtvochtig maar dat wordt steeds minder naarmate je meer naar het zuiden gaat. Temps van 40C zijn normaal, zeker in de outback.
Yeehaw
Ik denk een lange broek en lange mouwen vooral 's avond nodig is tegen de muggen, vooral in de noordelijkere regionen. In Australie hebben ze wel goed spul tegen die muggen. Mijn voorkeur is Aeroguard, te koop in iedere supermarkt. Dit is een spuitbus die vrij goed vernevelt, zodat ook ieder plekje goed geraakt wordt. Maar er zijn uiteraard ook andere merken en die zullen ook wel goed werken.
Neem inderdaad niet te veel kleding mee. Ik weet niet waar jullie voorkeur naar uitgaat voor slaapplaatsen. Waar wij zijn geweest hadden ze bijna altijd wel een coin operated laundry. Kost je gemiddeld 2-3 AU$ voor de wasmachine en nogmaals 2-3AU$ voor de droger. Vaak zijn er ook waslijnen, maar onze ervaring is dat die vaak vol hangen als je wat later bent.
Rond kerstmis kan het ontzettend warm zijn. Wij zijn een aantal jaren geleden in de buurt van Melbourne van alle elende in een binnenzwembad gaan zwemmen omdat het buiten te heet was om wat te doen. Trouwens veel openluchtzwembaden in Oz zijn op de een of andere manier overdekt (zonder zijwanden uiteraard).
Hey Michelle, wij gaan halver wegen september voor 6 maanden die kant op en zijn ook met kerst en oud en nieuw in sydney Dat wordt een top feest maar even om je vraag te beantwoorden, het is vooral zomer daar en erg warm, de vorige keer dat ik daar was had ik maar 1 trui en al het koud werk trok ik er gewoon een extra tshirt over aan, laagjes is de key
have fun!
Bedankt voor jullie reacties:smile: Ben er inmiddels uit dat ik 2 vesten en 2 lange broeken mee neem. Voor de rest zie ik wel wat er in mijn backpack past. Ik blijf immers een vrouw die graag veel meeneemt natuurlijk haha (ja, ik weet dat ik het zelf moet sjouwen :p)
We (=ik en vriendin) zullen voornamelijk in hostels slapen. Volgens mij hebben ze daar wel airco dus de klamboe laat ik thuis.
Waren al van plan om deet en zonnebrand daar te kopen. Waslijn/ stukje touw stond sowieso al op mijn lijstje.
Whahah ik hoor hier mijn vriendinnetje praten lol die wil best een half jaar op pad , maar er moeten wel leuke kleren mee lol ik zie weer helemaal voor me hoe ze baalde van de volgens haar oerlelijke bergschoenen die ze heeft gekocht… zijn die er niet in leukere modellen haha