Wellicht een hele stomme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik gaat namelijk oktober naar Australie en weet dat de zomer er dan aan gaat komen. Echter twijfel ik wat ik precies mee moet nemen voor de koudere dagen. Aangezien het best een pakket kan zijn en zonde als het zonder gebruik te worden veel plek in beslag neemt.
Uiteraard neem ik laagjeskleding mee (korte mouw, lange mouw etc.)
Is het ook noodzakelijk om een jas, vest, fleece of windstopper mee te nemen?
Iets meer info is wel nodig. Ga je in oktober en kom je in november terug? En waar ga je heen, het scheelt nogal wat of je naar Darwin gaat of naar Hobart.
Ik had inderdaad beter iets duidelijker moeten zijn aangezien Australië meerdere klimaten heeft. :biggrin:
Maar route is eigenlijk Cairns -> Adelaide en dan door naar Indonesië en dat in zo’n 3/4 maanden.
Heb inmiddels een softshell besteld, waterafstotend, ademend en winddicht. Gelukkig ook vrij compact op te vouwen.
Nou, je blijft in de zomer. Met die softshell zit je wel goed, is de voring uitritsbaar? Mogelijk als je tussen Sydney en Melbourne de Snowy Mountains/Victorian Alps meepikt je er een keer een extra t-shirt onder moet dragen in de lift naar Mount Koscioszku, maar volgens mij red je het zo wel. Verder is Melbourne je koudste deel maar ook daar blijft het gemiddeld boven de 20 graden: http://www.weatherzone.com.au/climate/station.jsp?lt=site&lc=86071
Is die drie, vier maanden de hele trip of het Australische deel. En hoe ga je reizen?
Dat dacht ik ook.
Neem uiteraard ook nog wel kleding mee wat ik eventueel als laagjes eronder aan kan doen.
Gelukkig ben ik niet echt een koukleum.
Die 3 maanden zijn voornamelijk oostkust Australië en wellicht stukje midden. Daarna een maandje Indonesië (wetend dat daar dan het regenseizoen begint) leek me het wel handig om waterafstotend te zijn. Bij echte plensbuien moet je gewoon overdekking zoeken.
Ik heb een 6 maanden holiday visum voor Australië en neem een VOA (Visum On Arrival) voor Indonesië. Deze is 30 dagen geldig en éénmalig met 30 dagen te verlengen bij de ambassade.