Hey iedereen,
Over een maandje vertrek ik voor een half jaar naar Australie met backpack. Alleen heb ik een vermoeden dat me backpack zelf al vrij zwaar is. Hij weegt zonder inhoud 2.4 kilo… Is dat veel?
Het is een 65 liter backpack
Groetjes Manon
Hey iedereen,
Over een maandje vertrek ik voor een half jaar naar Australie met backpack. Alleen heb ik een vermoeden dat me backpack zelf al vrij zwaar is. Hij weegt zonder inhoud 2.4 kilo… Is dat veel?
Het is een 65 liter backpack
Groetjes Manon
Hoi, dat is een normaal leeggewicht. Alleen de vraag is: hoe zwaar ga je hem beladen? Heb de laatste keer met 14 kg (backpack) + 3 kg (kleine tas) gelopen. Dat vind ik eigenlijk te zwaar voor lang lopen i.c.m. een gemiddelde temperatuur van 30 C (ben man, 1,82 lang, 70 kg zwaar). Kijk, een kwartiertje banjeren gaat nog wel. Mijn stelregel is inmiddels: zo licht mogelijk bepakken. Ga mijn maximale treingewicht minimaliseren naar hoogstens 10 kg. Maar goed, het is maar net wat je stijl is. Heb backpackers gezien richting de 100 liter bepakt en gezakt…
Cheers!
De mijne weegt ook ongeveer zoiets, 2.3- 2,4 kg
En inderdaad pak hem niet te vol. Ik had voor een halfjaar azie max 15 kg en dan zat er vaak ook nog een dik boek in (LP thailand en soms ook LP indonesie erg dikke boeken dus).
Je kan daar alles kopen wat je tekort komt! en als je leuke souveniertjes koopt moet je natuurlijk wel ruimte hebben om ze te vervoeren en dat kan niet als je rugzak al tot de nok vool zit.
Veel plezier in australie
groetjes lotte
dank je wel voor de reacties. Ik ga over 2,5 week weg en ben inderdaad bang dat ik te veel meeneem. EHBO set, zakmes, zaklamp, allemaal dingen die handig zijn, maar wel gewicht hebben. Ook twijfel ik over me slaapzak en slaapmat, maar ik ga veel wooffen (bij boederijen helpen) dus is dat ook handig om mee te hebben. Ik heb bedacht eerst de ‘handige dingen’ erin te doen, en daarna kleding. Want ik denk dat je daar gauw teveel van meeneemt.
Groetjes Manon
misschien een tip.
Neem ipv een slaapzak een lakenzak mee, weegt niets en neemt nwuwelijks plaats in. Ik weet niet wat de temperaturen in australie zijn maar ik denk dat je daar wel genoeg aan hebt.
Bij de xenos hebben ze vaak ook wel makkelijke dingetjes voor op reis (lichtgewicht en klein) en zijn ook niet zo duur.
Wat voor zaklamp heb je want misschien kan je een kleinere kopen of lenen?
en inderdaad eerste de belangrijke dingen inpakken die echt nodig zijn (wat is echt nodig?) en de rest opvullen met kleding.
groetjes