Hoe zwaar is jouw backpack?

De titel zegt het al!
En hoe lang ga je dan weg, en wat neem je mee (eigen matje, tent etc?).

Ik ben er wel benieuwd naar!

Zelf ga ik 3 en halve week naar thailand en ik heb een luchtbed, laken, klamboe en kussen (heel kleintje) enzo mee. Wel laat ik mijn luchtbed daar achter als mijn 2 weken vrijwilligerswerk erop zit. En ik zit nu op 13 kilo.

das netjes!
ik had 16 kilo geloof ik, ging lang op reis met de trein door rusland, mongolie, en china.
had alleen kleren enzo bij me.

Oohja en wat ik me eigenlijk ook wel afvraag. Of je dan een meisje of jongen bent en hoe zwaar (hoe niet persee hoor ;)) en groot ongeveer. Want dat maakt natuurlijk ook wel verschil! ik zelf ben 56 kilo en 1,63 groot. Dusja niet te veel gewicht voor mij.

ja in dat geval…
ikke ben een meisje en 1.79 metertjes lang
en de kilootjes… euhrmmm… laten we het daar maar niet over hebben he?! :wink:

ik zou gewoon eens gaan oefenen. als je rugtas maar is afgestemd op je lengte van je rug. hier een beetje aanpassen en daar aanpassen…
doe er eens een paar boeken in, of helemaal vol met was ofzo… en dan eens gaan lopen, je merkt het vanzelf… wel goed, niet goed, te zwaar, te vol, etc…

Ik zit meestal rond de 18 kilo (gemiddeld), maar neem geen luchtbed of tent mee, wel een slaapzak enzo. Al ben ik maar 1.65 mtr lang, ik heb wat extra stof in de breedte nodig, dus ja, dat weegt dan wel wat meer :lol:.
Meestal ga ik rond de vier weken weg en moet dan wel rekening houden met en strand/zomerkleding en lange broeken (afrits) en 2 truien/jasjes ofzo. Wat eigenlijk altijd het zwaarste is is de toilettas (lensvloeistof, shampoo, lotion etc), daar moet ik dit jaar echt iets op bedenken. Vorig jaar had ik al van die kleine flesjes gekocht bij de drogist, maar ik vind dat ik nog meer zou kunnen schrappen, denk ik…

dat merk ik ook altijd dat toilettas te zwaar is en zoek ook nog manier om dat minder te maken, vaak koop ik pas shampoo in buitenland want is meestal goedkoper

qua zwaarte van backpack hangt heel erg van de bestemming af, naar Thailand zat ik inclusief studiematerialen op 11 kilo maar binnen europa zit ik toch snel tegen de 17 a 18 kilo aan.

Licht pakken is niet echt m’n sterkste kant, bij vertrek heb ik meestal als zo’n 17-18 kg te pakken, en dat is exclusief slaapzak of luchtbed. En dan hou ik er nog rekening mee dat ik onderweg wat kan wassen. Wel heb ik altijd voor noodgevallen een tweede paar goede schoenen bij me, m’n laatste 4 langere reizen waren allemaal naar Azië, daar verkopen ze simpelweg geen schoenen in mijn maat. Ook gaat er altijd veel teveel leesvoer mee, waar ik meestal toch nauwelijks aan toe kom.

19 kg en daar komt dan nog en daypack bij van een stuk of wat kilo’s…

Hangt natuurlijk af wat wat voor soort vakantie.
Laatste keer in Schotland waar we in principe niet echt gingen backpacken, maar ik wel backpack bij had, was ie 14 kilo.

Bij de backpacktochten door Slowakije, Frankrijk en Noorwegen die ik heb gemaakt, zat het backpack aan begin van de reis denk ik op een kilo of 23. Dat werd minder doordat het eten eruitging :stuck_out_tongue: Dus het werd steeds wel iets lichter :wink:

Ik ben 1.80 en was gedurende die reizen denk ik kilo of 65, nu ben ik iets zwaarder (72 kilo), dus zou ik dat gewicht van 23 kilo ook makkelijker kunnen hebben denk ik (aangezien ik ook meer gesport heb :P).

Maar de verhouding lichaam kilo/gewicht backpack was voor mij altijd vrij nadelig, aangezien de andere meestal wel wat zwaarder waren en backpack ongeveer gelijkwaardig was :stuck_out_tongue:

Mijn backpack weegt op dit moment zo’n 20 kilo dit omdat ik ook een maatje meer heb zal ik maar zeggen kwa kleding en dat weegt gewoon ook meer.
Verder ben ik wel steeds aan het lozen om lichter te worden dit omdat we regelmatig met Airasia vliegen en dan moet je elke keer zoveel bijbetalen voor het overgewicht. Aangezien je maar 15 kilo mee mag nemen.

gr van Moira

16 kilo voor 2 rugzakken.
Geen tent, geen slaapzak, ieder 1 ritsrats broek, ondergoed, opladers voor telefoon en camera, wereldontvanger, boeken (gids), slippers, badspullen, hangslot, wasspullen.
En aan het eind van de vakantie moet je eens kijken wat je nog niet gebruikt hebt. Kleren waaronder t shits kan je overal kopen.
Elke keer weer vind ik het nog te veel. Misschien geen wereldontvanger meer mee, hoewel plaatselijk muziek weer heel leuk kan zijn. Een groot pakket, zoals een badlaken koop ik ter plaatse en geef het ook weer weg aan het eind.
Dick

Nu weeg mij backpack 15 kilo ben ik wel blij mij hahaha. Hij is pas gewogen bij Airasia vandaar dat ik het weet. Ik vind het wel prettig dat ie niet zo zwaar meer is. Ik heb al veel gedumpt. Toiletartikelen kun je beter onderweg kopen veel goedkoper.

gr van Moira