Tent huren?

Hoi hoi,

A.s. dinsdag vertrek ik dan eindelijk met een vriendin naar Australië :hihi:, maar we twijfelen nog of we onze matjes mee zullen nemen. Op campings slapen lijkt ons wel een leuke afwisseling met hostels en we hadden iets gehoord over tenten die je gewoon kan huren op campings, zodat je ze niet zelf hoeft mee te slepen. Nu ben ik een beetje op internet aan het zoeken, maar ik kan nergens zoiets vinden.

Heeft iemand enig idee of er campings zijn die backpackerstentjes verhuren? Of kom je dan automatisch bij campers of huisjes terecht (die weer duurder zijn)?

Groetjes!
Nina

Hoi Nina,

Vorig jaar hebben wij tussen Perth en Darwin op diverse campings gestaan. Kan mij niet herinneren dat je daar tenten kon huren, wel diverse soorten hutjes, caravans etc. Evt is B&B ook een optie?
Hoe het aan de oostkust is weet ik helaas niet.

Alvast een prettige vakantie.

Wim

Hoi Wim,

Dankje voor de info! Misschien dat we dan idd nog naar hutjes kunnen kijken ipv tenten. Want op een camping overnachten lijkt me toch wel erg leuk af en toe, maar een caravan huren is weer zo duur.
En als die tentverhuur dus niet zo vaak voorkomt, kunnen we misschien toch onze matjes gewoon thuis laten. Of komen die ook nog wel eens ergens anders van pas behalve als je zelf een tent hebt waar je in kampeert?

Groetjes,
Nina

hi Nina,
Backpackers tentjes worden niet verhuurd op campings…
idd wel cabins, hutjes, caravans of grote bungalowtenten.

als ik jou was zou ik mn matje niet meenemen; mocht je toch willen gaan camperen, ook hier (in OZ) verkopen ze campeerspullen.
Cheers, Karin

Hallo,

Hutjes zijn bijna net zo duur als campers. Wij hebben ook 1 nachtje in een hutje gslapen en betaalde daar zo’n 60 euro voor per nacht. Je kunt bij verschillende winkels gewoon een tentje kopen ik heb ze zien liggen voor zo’n 80 AUD dat is ongeveer 60 euro en dat is een 3 persoonstent. Als je de tent niet meer wilt kun je hem ergens achter laten.