hallo allemaal
nog wat vragen over met de tent naar canada
kan ik mijn eigen tent meenemen of kun je er daar beter een kopen ???:nod:
ik denk dat ik geen gasbussen mee mag nemen nu heb ik hier van coleman een benzine brander staan om op te koken
als die leeg is mag die dan wel mee???
en zijn er veel kleine campings of alleen hele grote
ik heb liever hoe kleiner hoe beter en zijn er ook boerderij campings???
of als er iemand is die altijd zo door canada trekt of iemand die er meer van weet laat het ons weten
alle ideen zijn welkom
bedankt alvast voor de moeite Gr chris:zon02:
Met de tent door BC is hartstikke leuk! Ik heb dit zelf afgelopen zomer ook gedaan en kan het je sterk aanraden!
Zelf een tent meenemen uit Nederland kan heel goed: hebben wij ook gedaan. Voor de prijs hoef je het echter niet te doen: wij hebben hier tenten te koop zien liggen vanaf 20 dollar (3-persoonstentje, misschien niet de beste kwaliteit, maar voor een paar weken moet het voldoen).
Campings heb je in heel Canada in overvloede. Ze varieren sterk in grootte en luxe. Vaak zijn ze ingericht op de komst van veel grote campers, waar de wegen hier in Canada in de zomer mee vol staan. Ik raad je aan bij een tourist information (vvv) langs te gaan en een ‘campingboek’ te halen: staan alle campings in van heel bc, met informatie over de grootte, de faciliteiten en soms de prijs. Erg handig (onmisbaar zou ik bijna zeggen).
Je hebt het verder nog over gasbussen die je mee zou willen nemen: daar kom je de douane niet mee door, ook al zijn ze leeg, lijkt mij zo! En waarom zou je het doen: ze zijn hier ook te koop (Canadian Tire: onmisbare winkel voor als je gaat kamperen. Ook Canadian Superstore is een bron voor campingsspullen!) en het scheelt je een hoop gesjouw.
Verder nog een tip, ik weet niet in welke tijd je je campingtrip hebt gepland, maar het grootste deel van het jaar is het hier koud… Wij hebben van mei t/m juli gekampeerd en mei en juni bleken niet zo erg geschikt…
Veel plezier met de voorbereiden.
Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel!