Wij willen volgend jaar eind mei voor vier weken naar West-Canada gaan met ons zoontje van dan net 1 jaar. Op dit moment denken we erover om te gaan kamperen met een tentje. We willen de kampeerspullen ter plaatse kopen, en mocht het een keer slecht weer zijn een motelletje pakken.
Wat zijn jullie ervaringen met kamperen met een tentje? Ik lees veel over campers, maar weinig over tentjes.
Is het niet te koud en hoe zit het met beren?
Ik heb zelf geen ervaring met camperen in een tent in Canada maar op de vele campgrounds die we hebben aangedaan (met een camper) hebben we wel tenten gezien. Je kunt gewoon op elke campground je tent opzetten. Het kan inderdaad wat frisjes zijn, maar dit is ook afhankelijk van de streek en de maanden waarin je wilt camperen (in het noorden kun je in juni nog nachtvorst hebben; daarentegen hebben we het in juli in de buurt van Calgary zo warm gehad dat we 's nachts met de airco op vriezen hebben geslapen).
Over wildlife in het algemeen en de beren in het bijzonder zou ik me niet al te druk maken. De beheerders/eigenaren van de campgrounds (NP, PP en private) weten in principe waar het ‘gevaarlijke’ wild zich bevind in hun regio. Mochten er beren in de buurt zijn dan wil het nog weleens gebeuren dat je niet in een tent mag overnachten (als je dat al zou willen/durven). Voor de zekerheid kun je natuurlijk ook altijd ter plekke nog informeren.
Belangrijk is wel om geen etenswaren en afval in/om je tent te bewaren cq te laten liggen (geldt ook voor de afwas). In principe in je auto bewaren, of beter nog in de alomaanwezige kluisjes op de campground.
Afhankelijk van je vlucht (maatschappij)-- air transat–
kun je ook extra camping spullen meennemen
ook kun je gratis je eigen autostoeltje meenemen
i.p.v 10$ CAD per dag bij te betalen.
over het kopen van tenten in Canada, kan ik alleen zeggen dat,
alle Canadezen tenten gebruikers er zeil overheen gooien?!?
Pannen enz kun je goedkoop kopen (en weer achter laten)