Kamperen in Canada, vragen....

Hallo,

Wij willen in mei 2007 drie weken gaan kamperen met en een tent in Canada. We hebben voor een tent gekozen omdat we kamperen super vinden en om met ons budget uit te komen. Ons idee is om een route in oost-Canada te gaan uitstippelen en een auto voor 3 weken te huren. Wij hebben nog de volgende vragen over dit idee:

  • Ervaringen met kamperen met een tent in Canada?
  • Waar een campinggids te kopen van oost-Canada?
  • Temperaturen in mei in oost-Canada?
  • Is het mogelijk om een vliegticket in het buitenland te bestellen, bv. air america (is toch een stukje goedkoper dan met bv. transavia)? Zo ja, komen er dan nog invoerrechten/BTW overheen en misschien een tip waar te bestellen op het internet?
  • Reisverslagen van mensen die met de tent door Canada hebben gereisd, we kunnen genoeg vinden die met de camper gereisd hebben.
  • Alle verdere tips zijn welkom voor dit avontuur! :slight_smile:

Bedankt alvast voor de antwoorden!

Groet,

ROnald

Beste Ronald,

Heb jij te horen gekregen waar je een campinggids voor Oost-Canada kan kopen ?? Zo je zou je mij dit willen doorgeven want ook wij gaan dit jaar naar Oost-Canada b.v.d.

Betty

Betty,

Ik heb helaas nog geen campinggids gevonden. Wel een goede site met campingsites door heel canada: www.koa.com

Mvgr,

Ronald

Beste Ronald,

Hartelijk dank voor je reactie. Die Koa-site had ik ook al, maar dan heb je maar een beperkt aantal campings. Gisteren heb ik echter een andere site gevonden t.w. www.campingo.com. Als je daar direkt op inlogt krijg je de franse tekst. Ik heb het echter via google gedaan. Ingetoetst: campinggids Canada. Je krijgt dan 'n aantal opties. De 3e had als ondertitel www.campingo.com. Als je daar op klikt krijg je de ned. tekst. Je kunt dan heel veel campings oproepen per provincie.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel succes en een fijne vakantie. Maak je 'n reisverhaal ? Zo ja dan houd ik me aanbevolen.

vr. groeten Betty

Hallo Betty,

Bedankt voor de tip! Wij hebben inmmiddels een ticket gekocht van AMS-TORONTO en HALIFAX-AMS weer terug. Ook hebben wij voor 3 weken een auto gehuurd en voor de eerste nacht een hotelovernachting. Hoe onze verdere overnachtingen eruit zien dat bekijken wij ter plekke. Ik weet nog niet zeker of wij een reisverslag online gaan plaatsen (tijds gebrek). Maar als wij dit wel doen dan zal ik er een melding van maken. Jullie ook alvast een fijne vakantie!

groet,

Ronald

Dag Ronald,

Wij vliegen naar en van Toronto, hebben daar ook 'n hotelovernachting en gaan dan 24 dagen met 'n camper rondtrekken door Ontario en Quebec.
Toronto en de Niagar falls (beiden 'n absolute aanrader) hebben we al eens gedaan, dus we kunnen direkt naar het noorden vertrekken. Ik zou ook zonder reisverhaal graag nog eens horen of jullie het de moeite waard hebben gevonden en een fijne reis hebben gehad. !!
Nogmaals een fijne vakantie groeten Betty

Beste betty,

Wij hebben ook een vakantiegepland met een camper in Oost canada! Wij gaan in septmeber. natuurlijk ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Welke route gaan jullie rijden?

groet,

joep

Beste Joep,

Leuk, wij gaan ook in September ! Onze gedachten over de route zijn nog globaal, eerst ri. Ottowa (familiebezoek) dan Montreal en Quebec (stad), vervolgens ten noorden van Ottowa en via Algonquin N.P. naar Sault St.Marie (familie). Dan is het tijd om terug te gaan en dat willen we doen
tussen Georgian Bay en Lake Huron door naar Zuid-Ontario waar ook familie woont en tenslotte terug naar Toronto. En hoe wordt jullie route. ?? De reisgidsen (Oost Canada) van Lannoo en Nelle zijn beiden aanbelevenswaardig !!
groetjes,

Betty

Hoi Betty,

A.s. augustus gaan ik, Bianca en m’n 2 dochters Michelle en Demy van 5 en 3 jaar voor 4 weken een RV huren en door Ontario trekken.
Mijn doel is om er een fijne tijd te hebben en mooie dingen te zien, maar ook om met een loodgietersbedrijf in contact te komen om een jaartje in Canada te werken.
Maar, ik las dat jullie al een keertje eerder door Ontario hebben getrokken, heb je tips voor ons? wat betreft Camper huur, route, etc?

alvast bedankt!

Raymond

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Wij vetrekken 28 april en hebben besloten om van camperen af te zien en in motels/hotels te verblijven tijdens onze reis. Wij gaan een weblog bijhouden en foto`s plaatsen tijdens onze reis.
Dit weblog is te vinden op: http://canada.beenmodeonline.nl
Tips en of opmerkingen tijdens of voor vetrek zijn natuurlijk welkom op deze site! Onze (globale)route staat hier ook al vermeld.
Iedereen alvast een goede reis gewenst!

groet,

Ronald

Hoi Ronald,

1 tip: sla de Niagara Falls niet over. Ongeveer 1,5 uur rijden naar het zuiden vanaf Toronto. Ik weet eventueel nog een leuk motel voor je, half uurtje verder rijden…

Groetjes

Hallo Elsemarijn,

Dat staat zeker op het programma, (had ik nog niet vermeld op de site:hihi:) wat is het motel wat je aanraad? Wij zijn namelijk nog opzoek na een leuk motel in de buurt van toronto voor de eerste 4 nachten van onze vakantie.

Gr,

ROnald

Ronald,

Ik heb je een pm gestuurd.

Groetjes

Beste Raymond,

Sorry dat je zo lang op mijn reactie hebt moeten wachten, ik was een poosje niet online. De vorige keer dat we Ontario bezocht hebben was dat per auto, kort, vooral familiebezoek in aansluiting op een camperreis door West-Canada. Bovendien is het ook al lang geleden. Veel tips heb ik dus niet. Bij een bezoek aan Toronto zeker de CN-tower opgaan, zowel overdag als 's avonds. Ook de Niagar-falls zowel overdag als 's avonds bezoeken en natuurlijk met de boot meegaan tot dicht bij de waterval.
Maar ook meegaan met een tour achter de waterval langs. Het is allemaal de moeite meer dan waard. Tot slot hebben we nog het Point Pelee N.P. bezocht. Je kunt daar de meest zuidelijke punt van Canada bezoeken.

Ik hoop dat je toch iets aan onze reactie hebt. Veel plezier en een fijne reis. Vriendelijke groeten Betty

Beste Ronald,

Hartstikke leuk dat jullie die weblog gaan onderhouden. Ik heb de weblog al even bezocht en vond het er prachtig uitzien. Ik probeerde daar al te contacten maar dat was nog gesloten. Dus nu maar hier gereageerd. Wij zijn jullie hele periode zelf ook op reis maar hoop dat de weblog ook na jullie reis nog een poos in de lucht blijft, zou het heel graag willen lezen en bekijken !! Nogmaals een fijne reis en veel plezier Betty

Betty,

Bedankt voor je positieve reactie. Ik heb deze site zelf in beheer en het is zeker de bedoeling dat hij ook na onze vakantie online blijft. Ik zag dat je al een account hebt aangemaakt, hiermee kan je ook reactie`s op het blog plaatsen door op de ‘comments’ te klikken boven een bericht.

Gr,

Ronald

Hallo Ronald + family,

ik vlieg op vrijdag 27 april naar Ottawa om daar mijn zoon te bezoeken die vanaf 1 februari stage loopt bij een bedrijf.
Vandaar uit gaan we samen op woensdag 2 mei met de trein naar Toronto en verblijven daar 4 nachten in dit hostel:
http://www.canadianalodging.com/.
Misschien heb je er iets aan, maar ik geloof dat je een motel buiten Toronto zoekt?
Ons plan is om op vrijdag 4 mei een dagtripje naar Niagara Falls te maken.
Zondag 6 mei met de trein naar Ottawa en maandag 7 mei vlieg ik weer terug naar Nederland.
Wie weet komen we elkaar toevallig ergens tegen?
In ieder geval vast goede reis en veel plezier!!!

Groetjes, Anja.

Hoi Betty,

Bedant voor je reactie!

grt Raymond

Hoi Ronald,
Heb 3 jaar in Halifax, Nova Scotia gewoond,en vele malen in een tent gekampeerd! Aan te raden plekken zijn zeker St Margaret’s Bay, Hubbards, Mahone Bay, Cabot Trail in Cape Breton, Prince Edward Island,Ovens National Park. Hier een lijst van alle kampeergebieden in NS:http://www.campsource.ca/ns/novascotiaparks.aspx
En hier de belangrijkste tip…Ga niet kamperen in mei!!! Je kunt er de klok op gelijkzetten…het regent haast de hele maand. De beste tijd is juli-oktober.
I love camping in tents!!! In de bossen, aan het strand…of aan een meer! Kampvuurtje erbij en smores maken! Nothing like it!

Haha, oeps, zie net dat je al bent geweest… hoe was het??