voor verbetering vatbaar?! rondreis West VS

Hello,

Ik ben dit forum al een paar weken intensief aan het lezen, het is enorm hoeveel info je hieruit haalt!! Uit een reisboek haal je ook veel, maar hier haal je vaak veel ‘praktischere’ dingen uit… heb dus besloten mij ook te registreren en onze planning hierop te smijten en de hoop dat er concreet voor onze plannen ook wat praktische tips zullen volgen…
Wij plannen een rondreis aan de westkust gedurende eind mei-begin juni, en kijken er heel erg naar uit.
We reizen met een ‘camper’, maar waarschijnlijk niet het grote ding dat jullie nu in gedachten hebben. Het is eerder een minivan, met een bed en mini keukentje in (dus geen wc, watertank, warm water etc). http://www.escapecampervans.com/
We zijn hiermee ook een maand op stap geweest in Nieuw-Zeeland (hetzelfde bedrijfje) en waren er toen héél erg tevreden van. Hopelijk nu dus ook…

Het plan is om ook ons trekkerstentje mee te nemen en hier en daar te backpacken en dus een 2-daagse in te plannen. Hier knelt het schoentje nu net: gezien onze voorlopige planning hebben we daar helemaal geen tijd voor!!

Dit is onze zéér voorlopig reisplanning:
zaterdag 22 mei 2010 Vlucht van Brussel via Newark naar San Francisco
Vertrek 9:45 - Aankomst SF: 20:57
Travel naar hotel, eten & slapen
zondag 23 mei 2010 Oppikken buske bij Escape in de voormiddag
Vetrek rondreis richting Los Angeles
SF - halfweg kust (4u)
maandag 24 mei 2010 Halweg kust - kust nabij LA (4u rijden)
dinsdag 25 mei 2010 Mojave NP - Lake Mead (5u rijden vanuit LA)
woensdag 26 mei 2010 Lake Mead - South Rim Grand Canyon (5u rijden)
donderdag 27 mei 2010 Grand Canyon
vrijdag 28 mei 2010 Grand Canyon - Page (3u 50 rijden)
zaterdag 29 mei 2010 Page (Antelope, Glen Canyon)
zondag 30 mei 2010 Page - naar Monument Vally (3 u30 rijden)
maandag 31 mei 2010 Monument Valley - Moab (4 uur rijden)
dinsdag 1 juni 2010 Moab (Arches, Canyonlands)
woensdag 2 juni 2010 Moab - Bryce (5u30 rijden)
donderdag 3 juni 2010 Bryce - Zion (3u30 rijden)
vrijdag 4 juni 2010 Zion (o.a. Angel’s landing)
zaterdag 5 juni 2010 Zion - Las Vegas (3u30 rijden)
zondag 6 juni 2010 Las Vegas - Death Valley (3u30 rijden)
maandag 7 juni 2010 Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite (6 u
rijden)
dinsdag 8 juni 2010 Yosemite (o.a. Half Dome)
woensdag 9 juni 2010 Yosemite - (Kings Canyon) - (Sequoia NP)
donderdag 10 juni 2010 Yosemite - SF (5 u rijden) + buske binnen doen
vrijdag 11 juni 2010 San Francisco
zaterdag 12 juni 2010 Vliegen naar huis
zondag 13 juni 2010 Thuis

Enig idee wat we het beste schrappen?? LA hebben we er al uit geschrapt. We hebben toch geen tijd om het helemaal te zien, en zijn eerder natuur- en avontuur-mensen dan stadsmensen. SF en LV zijn ons inziens dus wel voldoende…
Eventueel Moab eruit… en Monument Valley… hoewel ik dat echt wel zonde zou vinden.

En dan nog een laatste vraagje: we gaan graag af en toe op zoek naar wat adrenaline… Tips over avontuurlijke buitensport langs onze reisweg? We zijn zot van canyoning, rafting, misschien een skydive (wordt dat daar ergens in ee natuurlijke setting gedaan), 4x4 drive/quad/cross… Maar liefst geen meerdaagses hierin, een halve/hele dag is voldoende.

Tips welkom!!!

groetjes, Nele

ik ben nog redelijk nieuw en moet zelf nog vertrekken, dus veel tips kan ik jullie (nog) niet geven :wink:

In Page kan je wel raften op de coloradorivier: www.raftthecanyon.com (is een van de site’s), ik weet wel niet hoe spectaculair die is. Ik heb elders al gelezen dat het in Moab en Yosemite ook kan.

Voor de route ga ik het overlaten en de experts hier (heb ik zelf ook veel aan gehad).

Succes en veel plezier :-))

Hi, ik heb skydiven gedaan in Lodi, maar dat is gewoon boven akkers e.d. dus als je voor een natuurlijke omgeving gaat zou ik het daar niet doen.

Half Dome beklimmen zou ik zeker doen als het lukt, het uitzicht is de toch naar boven absoluut waard!

Bedankt allebei!

De planning even opzij geschoven, en los daarvan de eventuele 2daagses aan het uitwerken. Maar dus suggesties nog altijd mogelijk, ben er nog niet uit of we Monument Valley en Moab en surroundings zouden schrappen/niet.

Mogelijks een wilderness permit vragen voor Grand Canyon, en zeker voor Yosemite (met Half Dome).

Hier was de trailhead voor de vanzelfsprekende route al vol uiteraard (tenzij we daar de dag voor onze 2daagse 's morgens gaan aanschuiven), maar er is nog een ‘achterpoortje’ (via Sunrise Lakes, overnachten aan Sunrise Creek, om dan bij ‘sunrise’ op de top van de Half Dome te staan (of even later, kwestie dat we de rots zelf toch maar in daglicht kunnen beklimmen ;o)). In ieder geval zullen we dan zeker voor de ‘grote massa’ zijn.
Grand Canyon zou zijn om volledig tot de rivier te kunnen afdalen, maar daar zijn we nog niet volledig uit…

Nele

Hey,

moesten jullie eventueel met een tent gaan, is het misschien een idee om het indianendorp Supai in de Grand Canyon te bezoeken. Stond in ons planning maar hebben we moeten schrappen wegens geen kampeergerief en een volgeboekte lodge.
Supai is te bereiken via een pad van ongeveer 13 km (te voet of per muilezel/paard), daarna nog een tweetal kilometer naar de camping (bijna geen comfort). Daarna kan je dan wandelen langs de rivier om de verschillende watervallen te bewonderen (op google bij afbeeldingen). De volgende dag terug naar boven (te voet of met paard).

Bij je route heb ik enkel misschien een beetje twijfels bij de dag van Death Valley naar Yosemite, dat is misschien een beetje te lang, maar zoals eerder gezegd, ik ben er nog niet geweest. En misschien is een dag voor Moab te kort.

Je tips ove half dome, zal ik zelf ook kunnen gebruiken ;-))

Petra